23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок на тему "Квітка -генеративний орган рослини"

Про матеріал

Розробка уроку містить цікавий матеріал з даної теми, який допоможе дитині вивчити та засвоїти дану тему. Матеріал поданий у програмі ворд та програмі презентацій, може бути застосований вчителем не тільки для вивчення але як роздатковий.

Перегляд файлу

Тема уроку. КВІТКА —генеративний орган . Суцвіття. Лабораторна роботи №9 Будова і різноманітність квіток.

Мета уроку: Розвити поняття про квітку як видозміне­ний пагін. Познайомити учнів із будовою квітки —-органа насінного розмноження; розкрити біологіч­не значення головних її частин: маточки і тичинок; на підставі встановленої схожості у будові квіток різних рослин підвести учнів до висновку про спорід­неність квіткових рослин; продовжувати формування умінь і навичок виконання і оформлення лабора­торної роботи, на підставі виконаної роботи робити відповідні висновки.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань, формування на­вичок і умінь.

Методи і засоби: Інформаційні, практичні.

Обладнання: комп’ютерний клас, квітучі кімнатні рослини (примула, пелар­гонія, фуксія тощо), колекція чи фіксовані квітки вишні, яблуні, черемхи; лупа, препарувальний набір, моделі квітки вишні, капусти, картоплі та інших рослин, транспарант «Будова квітки», таб­лиці «Будова квітки», «Різноманітність квіток», фотографії, листівки, картини із зображенням різ­них квітів.

ХІД  УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності. (Мотивуючи тему уроку проводжу демонстрацію Слайда 2. з текстом вірша та нагадую учням про чарівність квітів.)

 

  Утром, проходя по переулку,

погляди на клумбы вдоль оград:

кажется, что вышел на прогулку

в платьицах цветочньїх детский сад.

Слышишь запах легкий, еле внятньїй,

с ветерком струится по цветам?

Пестроцветных, ярких красок пятна

Искорками плещут тут и там.

 

Квіти — чудове і дивовижне створіння природи. Вони приваблюють і захоплюють нас своєю красою, формою, ароматом. Які вони різні: великі і дрібні, яскраві і ледве помітні, поодинокі і зібрані у суцвіт­тя. Усі квіткові рослини хоча б один раз за своє життя квітнуть.

Складаю план уроку та демонструю Слайд 3 (при демонстрації кожного слайда проводжу пояснення, що дає учням ліпше зрозуміти певну частину матеріалу)

 

План уроку

  • яку будову має квітка;
  •  які існують типи квіток;
  • що таке суцвіття. Типи суцвіть.

 

Проводжу коротку бесіду за запитаннями

Запитання:

  1. Яке ж значення квітки у житті рослини?
  2.  Що таке квітка?
  3. Яку будову вона має?

 

Слайд 4.Нагадає учням про будову квітки. З природознавства вони мають ці знання.

Отже, при демонстрації слайда учні згадають, що квітка складається з тичинок, маточки, пелюсток, чашолистиків, квітконіжки.

 

 

Слайд 5. Дасть змогу вивчити будову оцвітини квітки,

її види. Учні дізнаються про те, що чашечка може бути зрослолистою та роздільнолистою. На слайді приведені приклади потрібних рослин.

Слайд 6. Демонструє учням будову  тичинок та повідомляє про їх різну кількість у різних рослин.

                            

 

                                         Слайд 7. Будова маточки.    

                                                                                                                                                                    


Після вивчення проводжу підсумок зі складанням схеми у зошиті. Це демонструє Слайд 8.

2.Після цього приступаємо до вивчення другого питання. Які бувають типи квіток. Відповідь на дане питання розкриває Слайд 9.

                    

Підводжу підсумок складанням схеми у зошитах. Слайд 10.

3. Суцвіття. Типи суцвіть.

Текст Слайда 11. ставить учням проблемне питання на яке вони відповідають.

Чим відрізняються запропоновані вам рослини? З малюнка видно, що мак має одну квітку, а конвалія групу квіток. З цього підводжу учнів до поняття суцвіття, типів суцвіття. Типи суцвіть Слайд 12. (коротке повідомлення)

 

 

 

 

 

Слайд 13, слайд14, слайд15,Прості суцвіття поділяються на: 1.Китицю(конвалія, черемха)   2Колос(подорожник), початок(кукурудза), зонтик(цибуля), щиток(вишня), голівка(конюшина), кошик(соняшник)

                                                                                                                                                  

 

             

 

Слайд 17 -18. Дасть змогу познайомитись з різноманітність складних суцвіть та дізнатись які рослини мають те чи інше суцвіття.

                

  1. Підсумок уроку. Проводжу у вигляді гри „знайди правильні слова”(виділені слова будуть шуканими)

Квітка — (репродуктивний) орган покритонасін­них. Він звичайно розташовується на (квітконіжці), яка закінчується (квітколожем). До квітколожа при­кріплюються (чашолистки), (пелюстки), (тичинки) і (маточка) або маточки, якщо їх більше (одної). Чашолистки утворюють (чашечку), а пелюстки (віночок). Якщо у квітці є чашечка і віночок, оцвіти­ну називають (подвійною)              Тичинка складається з (пиляка) і (тичинкової нитки). Кількість (тичинок) у квітках різних рослин  різна. Маточка складається із (зав'язі) і (приймочки).У зав'язі (маточки) утворюються (насінні зачат­ки), а в пиляках (тичинок) — (пилок). У пилкових зернах і насінних зачатках містяться клітини, які забезпечують запліднення, а потім формується насіння.

  1. Домашнє завдання . §27-28. Диференційоване з поясненням.
doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
30 червня 2018
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку