Розробка уроку містить цікавий матеріал з даної теми, який допоможе дитині вивчити та засвоїти дану тему. Матеріал поданий у програмі ворд та програмі презентацій, може бути застосований вчителем не тільки для вивчення але як роздатковий.
Тема уроку. КВІТКА —генеративний орган . Суцвіття. Лабораторна роботи №9 Будова і різноманітність квіток.
Мета уроку: Розвити поняття про квітку як видозмінений пагін. Познайомити учнів із будовою квітки —-органа насінного розмноження; розкрити біологічне значення головних її частин: маточки і тичинок; на підставі встановленої схожості у будові квіток різних рослин підвести учнів до висновку про спорідненість квіткових рослин; продовжувати формування умінь і навичок виконання і оформлення лабораторної роботи, на підставі виконаної роботи робити відповідні висновки.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань, формування навичок і умінь.
Методи і засоби: Інформаційні, практичні.
Обладнання: комп’ютерний клас, квітучі кімнатні рослини (примула, пеларгонія, фуксія тощо), колекція чи фіксовані квітки вишні, яблуні, черемхи; лупа, препарувальний набір, моделі квітки вишні, капусти, картоплі та інших рослин, транспарант «Будова квітки», таблиці «Будова квітки», «Різноманітність квіток», фотографії, листівки, картини із зображенням різних квітів.
ХІД УРОКУ
Утром, проходя по переулку,
погляди на клумбы вдоль оград:
кажется, что вышел на прогулку
в платьицах цветочньїх детский сад.
Слышишь запах легкий, еле внятньїй,
с ветерком струится по цветам?
Пестроцветных, ярких красок пятна
Искорками плещут тут и там.
Квіти — чудове і дивовижне створіння природи. Вони приваблюють і захоплюють нас своєю красою, формою, ароматом. Які вони різні: великі і дрібні, яскраві і ледве помітні, поодинокі і зібрані у суцвіття. Усі квіткові рослини хоча б один раз за своє життя квітнуть.
Складаю план уроку та демонструю Слайд 3 (при демонстрації кожного слайда проводжу пояснення, що дає учням ліпше зрозуміти певну частину матеріалу)
План уроку
Проводжу коротку бесіду за запитаннями
Запитання:
Слайд 4.Нагадає учням про будову квітки. З природознавства вони мають ці знання.
Отже, при демонстрації слайда учні згадають, що квітка складається з тичинок, маточки, пелюсток, чашолистиків, квітконіжки.
Слайд 5. Дасть змогу вивчити будову оцвітини квітки,
її види. Учні дізнаються про те, що чашечка може бути зрослолистою та роздільнолистою. На слайді приведені приклади потрібних рослин.
Слайд 6. Демонструє учням будову тичинок та повідомляє про їх різну кількість у різних рослин.
Слайд 7. Будова маточки.
Після вивчення проводжу підсумок зі складанням схеми у зошиті. Це демонструє Слайд 8.
2.Після цього приступаємо до вивчення другого питання. Які бувають типи квіток. Відповідь на дане питання розкриває Слайд 9.
Підводжу підсумок складанням схеми у зошитах. Слайд 10.
3. Суцвіття. Типи суцвіть.
Текст Слайда 11. ставить учням проблемне питання на яке вони відповідають.
Чим відрізняються запропоновані вам рослини? З малюнка видно, що мак має одну квітку, а конвалія групу квіток. З цього підводжу учнів до поняття суцвіття, типів суцвіття. Типи суцвіть Слайд 12. (коротке повідомлення)
Слайд 13, слайд14, слайд15,Прості суцвіття поділяються на: 1.Китицю(конвалія, черемха) 2Колос(подорожник), початок(кукурудза), зонтик(цибуля), щиток(вишня), голівка(конюшина), кошик(соняшник)
Слайд 17 -18. Дасть змогу познайомитись з різноманітність складних суцвіть та дізнатись які рослини мають те чи інше суцвіття.
Квітка — (репродуктивний) орган покритонасінних. Він звичайно розташовується на (квітконіжці), яка закінчується (квітколожем). До квітколожа прикріплюються (чашолистки), (пелюстки), (тичинки) і (маточка) або маточки, якщо їх більше (одної). Чашолистки утворюють (чашечку), а пелюстки —(віночок). Якщо у квітці є чашечка і віночок, оцвітину називають (подвійною) Тичинка складається з (пиляка) і (тичинкової нитки). Кількість (тичинок) у квітках різних рослин різна. Маточка складається із (зав'язі) і (приймочки).У зав'язі (маточки) утворюються (насінні зачатки), а в пиляках (тичинок) — (пилок). У пилкових зернах і насінних зачатках містяться клітини, які забезпечують запліднення, а потім формується насіння.