Урок на тему: "Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності"

Про матеріал

Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності. Урок містить різні форми і методи навчання : робота в групах, літературна гра "Так. Ні", літературний футбол, складання асоціативного грона, складання сенкану.

Перегляд файлу

Тема. Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності

Мета уроку:

 Дидактична:

  • з’ясувати основні проблеми, що звучать у творі;
  •  показати учням розуміння Лесею Українкою ролі митця в суспільстві, служіння музі й народові;
  • розкрити високі моральні риси народного співця.

Розвивальна:

  • розвивати асоціативне мислення, вміння висловлювати свою думку;
  • розвивати акторські здібності учнів;
  • розвивати навички роботи із літературним матеріалом;
  •  роботи співпраці у групі;
  • розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення.

 

Виховна:

  • опираючись на аргументи: виховувати чесність, незламність; сприяти формуванню ідеалів справедливості.

Методична:

  • удосконалити методику застосування інтерактивних методів на заняттях з української літератури.

Тип уроку: комбінований

ОБЛАДНАННЯ: підручник, комп’ютер, мультимедійний проектор , портрет Лесі Українки, викладка книг, карта; ілюстрації із зображенням Бертольдо та народного поета, презентація, музичний супровід, виставка дитячих робіт

ХІД УРОКУ

Урок починається , коли до класу заходять учні, читають початок казки, потім учениця читає слова від «Трудно навіть розказати,

Що за лихо сталось в краї…»

(Під музичний супровід (запис пташиного співу, пробудження природи )

учитель читає вірші з іконою у руці)

Слайд 1 Зойкнула земля чаїним криком:

  • Сину, вбережи і захисти!-

Вийшла мати із іконним ликом:

  • Йди, синочку, хто ж , коли не ти? (СВІТЛАНА ЙОВЕНКО
     

Гетьте, думи, ви, хмари осінні!

То ж тепер весна золота!

Чи то так у жалю, в голосінні

Проминуть молодії літа?

Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу! Геть думи сумні! (Леся Українка)

І. Організаційний момент.

1. Створення «Ситуації успіху».

Недарма  я почала урок саме зі слів Світлани Йовенко, бо проблеми, які піднімає вона і Леся Українка однакові. Війна принесла багато лиха й горя. У житті кожної людини трапляються моменти, коли сили, здається, кидають тіло, коли бажання боротися і жити дорівнює нулю, коли весь світ йде тобі наперекір. І саме тоді відкривається так зване друге дихання, і ти, супроти всього світу, піднімаєшся і переборюєш найскладніші перешкоди, долаєш труднощі, а доля на знак твоєї перемоги подає тобі руку… То Ангели охороняють нас з небес, творячи чудеса на землі. І в нас на уроці трапиться диво, а створить його найактивніший з вас. Вирішуйте протягом заняття інтерактивні

 Слайд 2      завдання, отримуйте «Долоньки долі» і в кінці уроку станете чарівником!

2. ПРИВІТАННЯ З УЧНЯМИ. Я рада вас вітати!Доброго дня, шановні діти і гості. Давайте привітаємо один одного та гостей.

Промінь падає в долоні –

Другу посміхнись.

Очі у небес бездонні –

За руки візьмись.

Доторкніться долоньками з сусідом по парті і подаруйте гарний настрій на весь урок. Так ми покажемо єдність під час роботи на уроці.

3. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. На минулих уроках ми з вами почали вивчати творчість Лесі Українки.

 

Слайд 3  Ви читали та вивчали напам’ять її поезії. Зверніть, будь ласка, увагу на дошку. Перед вами – рядки із поезії Лесі Українки «Contra spem spero!»

Може, квіти зійдуть – і настане

Ще й для мене весела весна.

Леся Українка «Contra spem spero!»

 

Леся Українка чекає на весну і сподівається, що в неї ще все буде гаразд і квіти для поетеси є символом віри в життя.

Слайд 4 У вас на партах також є квіточки. Напишіть, будь ласка, на них, чого ви чекаєте від цього уроку. (мелодія)

 

Діти оголошують свої очікування, а вчитель оголошує мету уроку.

 

  • Чого ти чекаєш від цього уроку?

Діти, сподіватимемося, що ваші очікування справдяться.

 

Сьогодні ми з вами будемо продовжувати працювати над поемою Лесі Українки «Давня казка», а саме з’ясовуватимемо основні проблеми, що звучать у творі, з’ясуємо роль митця в суспільстві; розкриємо високі моральні риси народного співця.

 

Робота в зошитах.

– Діти, відкрийте свої зошити і запишіть, будь ласка, сьогоднішню дату і тему уроку.

(Учні роблять записи у власних зошитах: записують дату та тему уроку)

ТОЖ ТЕМА НАШОГО УРОКУ :

Слайд 5. Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слайд 7.       1. Розповідь вчителя про письменника

Портрет Л.Українки . Ось вона – незвичайна людина.

Іван Франко говорив про Лесю Українку так: «Від часу Шевченківського «Поховайте та вставайте, кайдани порвіте» країна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосилої, хворої дівчини». А її твору «Давня казка» дав таку оцінку: «Лесина поема, без сумніву, одна з найкращих і найхарактерніших окрас нашої нової літератури. …По її думці, поезія для маси робочого народу - потіха в горі, спочинок по праці, для кожного чоловіка - природний вираз розбудженого чуття і вищих змагань, для всієї громади - заохота в боротьбі і докір усякій нікчемності…».

Значно пізніше Олесь Гончар зазначав: «Леся Українка - нетьмарна зірка в очах потомків, її ім'я сяє й сяятиме, як висока алмазна чиста зоря».

- Тож нехай ця провідна зірка осяює наш шлях до щастя, добра і справедливості.

У творчості Лесі Українки важливе місце посідає тема ролі митця і мистецтва. Цій темі присвячено декілька віршів та поема «Давня казка».

«Давню казку» Леся Українка написала в 1893 році.

Як поет Леся Українка завжди займала активну позицію в житті, тому тема поета і поезії, його творів у суспільному житті не була для неї сторонньою. Своє місце як митець письменниця бачила лише серед найпередовіших, революційних представників суспільства - серед робітників. Тому головний герой цієї поеми - поет.

Твір «Давня казка» вперше був опублікований у львівському журналі «Життє і слово» за 1896 рік, а пізніше - в другій збірці віршів Лесі Українки «Думи і мрії».

У час творення цієї поеми одні письменники реакційного напряму заявляли, що мистецтво потрібно лише для розваги, інші - що історію вершать царі, королі, володарі трудящих, що гнобительський лад - непорушний, вічний. Поемою «Давня казка» Леся Українка давала гостру відсіч носіям цих теорій

II. Актуалізація опорних знань

  1. Робота в групах.  Гра, яку ми з вами зараз проведемо називається «Хто швидше?» (мелодія)

 

Слайд 7  Вона заключається в розгадуванні кросворду. Коли кросворд буде розгадано правильно, то  із букв, записаних по вертикалі у виділених клітинках ви  маєте  прочитати назву першого надрукованого у львівському журналі вірша 14-річної Лесі. («Конвалія»)).  Яка команда перша виконає  завдання, та й отримує  фішку.

 

 

Слайд 8 (відповіді, коли перша група підніме руку)

 

1. Дівоче прізвище Лесі Українки   (Косач)

2. Край, який поетеса називала рідним куточком (Волинь)

3.  Поема про роль поета і поезії в суспільстві («Давня казка»)

4. Місто, у якому похоронена Леся Українка  (Київ)

5. Місто у Грузії, де часто бувала і померла  поетеса (Сарамі)

6. Ім'я старшого брата Лесі Українки (Михайло)

7. Прізвище чоловіка Лесі Українки (Климентій Квітка)

8. Місто, у якому народилась майбутня поетеса (Звягель)

 

 

2.2. Складання «Асоціативного куща». групах) (мелодія)
Слайд 9 Давайте спробуємо охарактеризувати Лесю Українку: Хто вона…? Яка вона…?

( Діти захищають роботи

Слайд 10

 

D:\Карта_знань_Урок_Укр.літ.8клас_Леся_Українка_Давня_казка,31.03.2014.jpg

IІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.. Словникова робота з теорії літератури

- Визначте жанр твору. (Ліро-епічна поема).

Слайд 11

- Пригадайте, що таке поема

Слайд 12   .( Поема – ліро-епічний віршований твір, у якому зображені значні події та яскраві характери, а розповідь про героїв супроводжується розкриттям авторських переживань і роздумів.)

- Що таке казка?

Слайд 13

Казка - розповідний народно - поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, вигаданих осіб, іноді за участю фантастичних сил. Тематично казки поділяються на три групи: героїко-фантастичні, соціально-побутові та казки про тварин.

 

Слайд 14         3. «Займи позицію»(робота в групах)

Проблемне питання, яке учні доводять у групах за методом «Прес»

- А чому ж тоді поетеса називає свій твір казкою? Що ж це: поема чи казка? Я пропоную 1-ій групі довести, що твір «Давня казка» - це поема, 2 –ій – що це казка, а 3-ій – самостійно обрати позицію, спираючись на порушені у творі проблеми, і довести свою точку зору. Перед вами на аркушах ознаки казки і поеми. Відмітьте, будь ласка, галочкою ті особливості поеми чи казки, за якими ми можемо визначити, що цей твір належить саме до того чи іншого жанру. Поясніть.

(мелодія)

4. Аргументація учнями зайнятих позицій за методом «Прес»

Поема — ліро-епічний віршований твір, у якому зображені значні події і яскраві характери, а розповідь героїв супроводжується розкриттям авторських переживань і роздумів.

-hello_html_17ebece4.gif А які складові поеми в цьому творі відсутні? (Героїчний зміст, змальовуються значні події минулого, сучасного або майбутнього, піднесена мова)

Жанрово-стильові особливості поеми

  • віршована форма,
  • наявність дійових осіб,
  • докладне зображення яскравих, сильних людських характерів,
  • розповідаючи про події, вчинки, поет передає особисті переживання, які поглиблюють розкриття теми і передають ставлення автора до зображуваного,
  • єдність епічної розповіді та глибокої ліричності,
  • сюжет ліро-епічної поеми чіткий, динамічний,
  • тривалий час дії,
  • середній обсяг,
  • фрагментарна перерваність вислову, а іноді навіть незавершеність сюжетної оповіді,
  • піднесена мова;
  • змальовуються значні події минулого, сучасного або майбутнього;
  • героїчний зміст.

Кhello_html_25fb22ae.gifазка - розповідний народно - поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, вигаданих осіб, іноді за участю фантастичних сил. Тематично казки поділяються на три групи: героїко-фантастичні, соціально-побутові та казки про тварин.

Жанрово-стильові особливості казки

  • вигадані події і явища, які сприймаються і переживаються як реальні,
  • чітка будова: зачин, основна подія, трикратна повторюваність подій, розв'язка,
  • драматичний розвиток подій,
  • контрастне групування дійових осіб,
  • зосередження дії на героєві,
  • в основі лежить протиборство між добром і злом,
  • «замкнутий час» і завершеність;
  • hello_html_m6a70d250.gifперемога добра над злом;
  • варіативність.

!!!Ми вважаємо, що твір Лесі Українки «Давня казка» - це поема

з казковими елементами. Від казки – зачин, події відбуваються в давноминулі часи, в якійсь невідомій країні, головні персонажі – поет і Бертольдо, зустрічаються тричі, як у казках.

 

5. Бесіда за змістом прочитаної поеми «Давня казка».

 

- Діти, сформулюйте  тему, яка пронизує кожне слово поеми «Давня казка» (відповіді учнів) (Тема твору: роль поетичного слова у житті суспільства)

Висновок вчителя:

  Слайд 15      «Давня казка» — твір про силу поетичного слова, зокрема про надихаючу й мобілізуючу роль його у визвольній боротьбі, про єдність поета з народом.

 

Слайд 16 — Назвіть центральних персонажів поеми. (Народний поет і граф Бертольдо.)

 

— Що є кульмінацією у розвитку конфлікту поміж ними? (Поет виступає як натхненник народного повстання; в афористичній формі підноситься думка про найвище, найголовніше призначення поезії.)

 

6. Робота  з підручником

— Знайдіть у тексті і зачитайте відповідь поета на запрошення Бертольдо стати «придворним співцем» та прокоментуйте її.

(Не поет, хто забуває

Про страшні народні рани...

Відповідь поета графові була свого роду естетичною декларацією, але кожне слово було і ділом героя поеми.)

   Слайд 17    7. Словникова робота (Декларація –   це  документ, офіційна заява,

яка проголошує основні принципи внутрішньої та зовнішньої політики

 

     — Назвіть «діла» героя поеми.

(Був з народом і в радощах, і в біді; складає пісні, що закликають повстати проти гнобителів-панів; гордо відкидає запрошення Бертольдо; його думки вільні; він непохитний у своїх поглядах і віддає життя, обстоюючи їх).

 

Слайд 18     8.Літературна гра «Так чи ні».

Учні записуть у зошитах так чи ні, 1 питання – 0, 25б., 12 – 3 б.

1)     Поет був красивим і щасливим. (Ні.)

2)     До оселі Поета постійно приходила молодь. (Так.)

3)     Лицар Бертольдо був благородним та ввічливим. (Ні.)

4)     Поет сказав, що має стільки багатства, що його стане й на лицаря. (Так.)

5)     Бертольдо зацікавився й вирішив подружитися з поетом (Ні.)

6)     Граф визнав дивну силу слова. (Так.)

7)     Поет допоміг лицареві завоювати серце вродливої донни Ізідори. (Так.)

8)     Поет допоміг лицареві завоювати бусурманське царство (Так.)

9)     Бертольдо щедро нагородив поета. (Ні.)

10)  Граф справді був спочатку гідний щастя — чинив справедливий суд, був лагідний до підданих. (Так.)

11)  По далеких війнах граф привчився до грабунку. (Так.)

12)  Поет вирішив стати наближеним до графа, щоб допомогти трудящим полегшити їхню долю. (Ні.)

 

 

 

Слайд 19. 9. Метод « Дослідження» – Діти, додому вам було випереджувальне завдання дослідити та характеризувати героїв поеми «Давня казка» поета та Бертольда. Тож зараз ми дізнаємося, які відомості вдалося зібрати вам.

 

. Виступ учня(поет)

Слайд 20

      Цитатна характеристика.

      Додатковий матеріал.(Випереджувальне завдання)

Упродовж всього твору Леся Українка показує поета у тісному зв'язку з жит­тям і боротьбою свого народу. У своїх піснях поет відображує думки і погляди трудящих мас, і тому його пісні «розходяться по світу стоголосою луною».

            Поет любить народ і віддає йому свій великий талант. Живучи серед на­    

       роду, він ніколи не буває самотній. До нього в убогу хату раз у раз   

       приходила молодь слухати пісні. Зв'язок з народом надавав поетові сили і 

       натхнення для творчості.

 Своєю відданою працею для трудящих він заслужив у них велику повагу і довір'я. Народ уважає його своїм ватажком і під його проводом іде на повстання проти панів:

                                         Нас таки чимале військо,

Маєм свого отамана,

Він у нас одважний лицар...

Леся Українка показує поета як людину волелюбну і сміливу. Він гордо і незалежно поводить себе з паном, не схиляється перед його владою і силою, відмовляється від багатства і слави, які пропонує йому Бертольдо:

Не поет, хто забуває

 Про страшні народні рани,

 Щоб собі на вільні руки

  Золоті надіть кайдани!

Він не скоряється й тоді, коли граф загрожує йому в'язницею. Леся Українка перша в тодішній літературі змалювала образ поета-співця соціальної війни між класами, а не народами.

В образі народного поета-громадянина Леся Українка висловила думку, що поезія повинна служити трудовому народові, допомагати йому у повсяк­денному житті в боротьбі проти визискувачів.

 

 

 

Слайд 21  10. Хвилинка релаксації

Слово вчителя. У поета була пісня і дзвінкою, і гучною, бо розходилась по світу стоголосою луною… Більшість його пісень були сумними, бо боліла душа за народ…
І звучала та пісня у супроводі мандоліни. 
Учні слухають відеокліп « Грає мандоліна» 
 

 

Слово вчителя.  Трішки відпочили, а тепер знову до праці. Ми дізналися все про поета, підвели підсумки, а тепер послухаємо відомості про Бертольдо.

 

    Цитатна характеристика.

Додатковий матеріал. Випереджувальне завдання)

 

 

      Слайд 22   .Лицар Бертольдо

 

 

В образі графа Бертольдо Леся Українка показала ті ворожі народові сили, проти яких борються трудящі.

Лицар дивується, коли бачить вплив поетового слова на сільську молодь. Практичний в усьому, позбавлений творчої фантазії, лицар вбачає у цьому «диявольське наводження», чаклування. Поет для лицаря — ворожбит, хоч і допоміг палким і чулим словом привернути до нього горде й неприступне серце панни Ізідори. Бертольдо вирушає воювати до чужих міст. Його військо супроводить пісня про рідний край, який завжди у серці, незважаючи на роз­луку. Щасливий і сп'янілий від перемог лицар не чує тих пісень, думаючи про власну звитягу. Та коли щастя відвернулося од нього і в війську поча­лися чвари, а слухняні раніше вояки рвуться повернути зброю проти нього, його рятує глумлива пісня військових співців про недбалого вояка. І знову пісня домоглася свого: вона повернула воякам відвагу, а з нею й перемогу в бою. Перемогла не Бертольдова хоробрість, а поетове слово.

Граф Бертольдо зображений жорстоким експлуататором, пихатим і гоно­ровитим паном, вірним слугою короля і ворогом трудящих. Нікчемний граф все своє життя проводить в бенкетах та розвагах. Він має величезні багатства, придбані тяжкою працею селян, награбовані на війні, але його це не задо­вольняє. Бертольдо встановлює нові податки, мита на панщину.

 

Жорстокість, бундючність і грубість пана виявляється у його вчинках і словах словах. Вперше зустрівши поета в лісі, він грубо наказує йому зійти з дороги:

                                     Бачте,- крикнув,- що за птиця!

                                      Чи не встав би ти, небоже?

 

Коли поет глузливо відмовився від милостині пана, той, знову спалах­нувши, «крикнув згорда»: «Годі жартів! Бо задам тобі я гарту!».

Переляканий революційними піснями, в яких поет закликає «пробити пану груди», Бертольдо наказує:

Гей, ловіть співців, в'яжіте!

У тюрму його, в кайдани!

Непокірному поетові Бертольдо загрожує:

...в тюрму його закину,

Там він, клятий, і загине!

 

Поряд з погрозами, якими пан хоче примусити поета замовкнути, він вдається до підкупу і лицемірства»

Такою мовою Леся Українка характеризує Бертольда як жорстокого дес­пота й експлуататора.

 

11. Порівняльна характеристика героїв (робота в групах, складання інформаційного грона)

 

Слайд 23 (мелодія)

 

  1. Поет не самотній, щасливий, вільний, має ясний розум, спокійний, врівноважений, каліка, чесний, щедрий, добрий, сміливий.
  2. Бертольдо лихий, гордий, завзятий, упертий,  прагне до збагачення, улесливий, підступний. Зневажає інших, бездушний, лякливий.
  3. Спільне: обидва молоді люди, дотепні, гострі на язик, визнають красу почуття кохання.

 Відмінне: Поет      лицар Бертольдо

Простий за походженням    граф, вищий за соціальним статусом

Спокійний, врівноважений    імпульсивний, нестриманий

Добрий, щедрий      лихий, егоїстичний, підступний

Поважає інших      зневажає бідний люд

Шанує найбільше волю     цінує найбільше багатство.

 

12. Бесіда

 

- Які проблеми було піднято в поемі? 
(Очікувані відповіді учнів) 

Слайд 24
Проблеми, порушені у поемі: 
- роль поета і поезії у житті суспільства 
- проблема людського щастя. 

- війни заради збагачення
Учні з’ясовують епізоди, у яких ці проблеми порушені, та образи, за допомогою яких розв’язуються проблеми. 

 

Слайд 25

 

13.Складання сенканів  (мелодія)

1.Поет                                                                2.  Бертольдо

Талановитий, непідкупний                            Жорстокий, зажерливий

Допомагає, бореться, перемагає                   Грабує, зневажає, боїться

Віддано служить своєму народові               Хоче зробити співця придворним

Щасливий                                                         Підступний

 

 

Учитель: Поема Лесі Українки "Давня казка" піднімає проблему ролі митця й мистецтва в житті людей. Гарне, правдиве поетичне слово допомогло графові полонити серце коханої, здобути вороже місто, розбагатіти. Воно ж привело й до повстання, непокори пригноблених селян. Вільне, справедливе, щире слово важко заховати в темницю, надіти на нього золоті кайдани. Своє слово, як зброю, поетеса підносить на захист пригноблених та знедолених.

 

Слайд 26

 

14 . Гра « Літературний футбол»
Мета гри: на матеріалі прислів’їв пригадати риси характеру притаманні поету та графу. 
З поданих прислів’їв виберіть ті, які стосуються поета, і ті, які –графа:
- Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха. (поет) 
- Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак. (граф) 
- На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш. (граф) 
- Не сподівайся дяки від приблудної псяки. (граф) 
- Як напився, то до криниці задом обернувся. (граф) 
- Я на його хлібом, а він на мене каменем. ( поет) 
- Для нашого Федота не страшна робота. ( поет) 
- Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися. ( граф) 

 

Слайд 27
 

VІ. Підбиття підсумків уроку

 

Слайд 28

 

  1. РЕФЛЕКСІЯ.НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ
  • Сьогодні на уроці я зрозумів….
  • Мені було цікаво дізнатися….
  • Я навчився….

 

  1. Обговорення очікувань учнів

Слайд 29

– Діти, на початку уроку ви написали на квітах те, чого ви чекали від цього уроку. Скажіть, чи справдилися ваші сподівання?

Діти коментують свої очікування.

– Тож давайте уквітчаємо вінком наших сподівань, вінком шани і любові славну доньку українського народу – Лесю Українку.

Діти створюють віночок із своїх квіток-очікувань навколо портрета поетеси.(мелодія)

3.ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

Слайд 30

Порахуйте свої «Долоньки долі». Хто ж з вас стане чарівником? Найактивніший здійснить чудо – оживить ангела, який буде захищати вас від лиха. Ангел летить. Я хочу загадати три бажання : мир, віра, щастя. Нехай цей Ангел принесе вам щастя.

Слайд 31

 

 

VІІ.Повідомлення домашнього завдання.

 

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ «Обери сам»

1. Скласти план до поеми Лесі Українки «Давня казка»

2.Скласти 12 питань до поеми Лесі Українки «Давня казка»

 

 

 

 

VІІІ. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Твоє життя було не килимами вслане,

А терном злим, колючим просом,

Недовго ти гуляла з дітлахами,

, Бо горе страшне до тебе прийшло

Тяжка хвороба на заваді стала

Всім мріям, сподіванням і думкам

Та ти в житті ніколи не здавалась

Ішла вперед на зло всім ворогам

Тендітна дівчина із карими очима

Ти волю мала тверду, мов граніт

Та душу щедру, сповнену теплом
Хоча було тобі ще зовсім мало літ

 

 Ти всіх скорила волею своєю,

 Характером рішучим і міцним,

 Життя любила щирою душею.

 І вдаль дивилась поглядом ясним.

 Ти вчила нас любити рідну землю, ,

 Родину цінувать, радіть весні,

Буть сильнии: не плакать, а сміятись,.

 Хоча і важко, та завжди співать пісні.,

 На жаль, Господь послав тобі життя,

 Змагалася з недугою тяжкою

То ж хочу я вклонитись пред тобою,.

 Твоєю мужністю, талантом і добром.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Струтинський Олександр Дмитрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
8305
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку