Урок на тему "Літосфера"

Про матеріал
Маршрутна картка до уроку-квесту на тему "Літосфера". Дана картка є путівником для учнів, де вказані номери та опис завдань, які треба виконати.
Перегляд файлу

МАРШРУТНА КАРТКА

Урок-квест по темі «Літосфера»

2. Друга сходинка (кодограма)

Що ж означає термін «Літосфера»? Щоб з’ясувати це питання, звернемося до кодограми.

 

Пропоную  розв’язати  приклади та підставити відповідну літеру з кодограми.  А щоб прискорити виконання завдання, кожен ряд відгадує певну частину визначення.

 

 13

  32

50

 8

 5

 39

54

 33

45

21

88

 75

100

 7

  л

  с

  м

  к

  і

  е

  б

  о

  р

я

  а

  т

  н

  ф

 

                I  ряд

                 II  ряд

                III  ряд

1) 15 – 2 =

1) 32 :  4 =

 1) 11× 3 =

2) 25 : 5 =

2) 44 + 44 =

 2) 18 × 3 =

3) 100 - 25 =

3) 25 × 2 =

 3) 66 - 33 =

4) 99 : 3 =

4) 2 + 19 =

 4) 6 + 7 =

5) 16 × 2 =

5) 25× 4 =

 5) 17 + 16 =

6) 21: 3  =

6) 32 + 56 =

 6) 50 + 50 =

7) 18 + 21 =

 

 7) 16 -  8 =

8) 19 + 26 =

 

 8) 11 × 8 =

9) 44 × 2  =

 

 

 

 

 

3.Третя сходинка: «Мозковий штурм». 

    Пропоную представникам команд визначити географічну назву за письмовими характеристиками та перевірити свої знання на слайді.

 

  • Внутрішня оболонка планети, яка займає понад 83% обєму Землі. Складається з твердої речовини. Розташовується на глибині від 50 до 2900 км. (                     ).
  • Верхня тверда оболонка планети, яка безпосередньо виходить на поверхню і тому найбільше вивчена людиною. Потужність її у горах – 70 км, на рівнинах – 40 км, під океанами лише 5 -10 км. (                         ).
  • Процес утворення і руху магми, унаслідок якого змінюється рельєф планети, утворюючи гори та гірські хребти вулканічного походження не тільки на суходолі, а й на дні океану. (                                ).
  • Джерела, які періодично викидають фонтани гарячої води й пари. Вода має температуру до 80 -1000, висота викиду досягає 30 -60 м. (               ).
  • Це нанесені вітром бугри сипучого піску з більш положистим навітряним і крутим підвітряним схилами. Вони характерні для піщаних пустель. (                             ).
  • Це найпротяжніша гірська система. Загальна довжина цих гірських споруджень досягає 9000 км. (                     ).

 

 

4.Четверта сходинка «Картографічна  мозаїка».  (знання географічної номенклатури)

       

По три учасника від кожної команди виходять до фізичної карти світу і по черзі задають один одному питання на знання географічної номенклатури. (Ти – мені, я – тобі). 

5.Пята сходинка «Чарівні картографічні перетворення».

   «Хто швидше збере карту України». 

   Учні отримують конверти-загадки. Завдання: якнайшвидше відновити розрізану карту України в її початковому вигляді.

 

6.Шоста сходинка.  «Відгадай явище природи».

Учні слухають уривок та відгадують явище.

 

7.Сьома сходинка «Хмара слів» ».  

Учням пропонується знайти якнайбільше слів, представлених на «Хмарі слів», що повязані з темою «Літосфера». (Взаємоперевірка)

 

8.Восьма сходинка «Географічні координати»

За координатами визначити гірські вершини (слайд):

620  пн.ш., 1500  зх.д. (                                     )

310  пд.ш., 700  зх.д. (                                      )

30  пд.ш., 380  сх.д. (                                      )

29 0 пн.ш., 870  сх.д.  (                                      )

 

9. Девята сходинка «Географічний практикум». 

 

Встановити відповідність між формами рельєфу і материками, на яких вони розташовані:

 

Амазонська низовина                        Африка

Гімалаї                                                 Північна Америка

Кордильєри                                         Південна Америка

Ефіопське нагіря                                Євразія

 

 

10. Десята сходинка «Знайди зайве слово».

  

В кожному рядочку поданих географічних слів знайди зайве слово, яке не відповідає даній темі.

 

-Ядро, мантія, западина, земна кора;

- Вершина, дюни, бархани, яр;

- Гребінь, схил, шпиль, мілина;

- Осередок, сейсмічні хвилі, епіцентр, кратер;

- Жерло, вулкан, лава, гіпоцентр.

   Перевіряємо: біля кожного вірного слова ставимо червоною пастою +.

11. Одинадцята сходинка «Побудуй гори за висотою».  (Якщо цю сходинку здолаєш, то до вершини ключик знайдеш)

Учням за 1 хв треба за допомогою конструктора лего побудувати гори за висотою, виділивши їх різним кольором.

 

12. Дванадцята сходинка «Юний дослідник»

Явище природи -     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Тринадцята сходинка «Географічний крос». 

   (Якщо й цей підйом здолаєш, на вершині побуваєш).

 

Ваше завдання швидко і вірно даєте відповіді на питання.

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку