Урок на тему: "Літосфера (тематичне оцінювання)"

Про матеріал

Узагальнити і систематизувати знання учнів про літосферу, закріпити практичні вміння учнів працювати з картами і схемами в атласі, провести диференційований тематичний контроль навчальних досягнень учнів.

Перегляд файлу

   Урок № 12

 

Тема уроку:  Літосфера ( тематичне оцінювання)

                   Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про літосферу, закріпити практичні вміння учнів працювати з картами і схемами в атласі, провести диференційований тематичний контроль навчальних досягнень учнів.

                  Основні засоби навчання: карти та схеми атласу, зошити для тематичного оцінювання.

    Тип уроку:  урок перевірки і контролю навчальних досягнень

 

  Хід уроку:

   І. Організаційно – мотиваційний  етап:

  Сьогодні у нас  на уроці перевірка знань у вигляді письмового тестування за темою «Літосфера». Правильне виконання завдань буде оцінюватися таким чином:

1 рівень      -        3 бали

1 -  2  рівні  -       6 балів

1  - 3 рівень  -      9 бали

1 – 4 рівень  -      12 бали

   ІІ. Перевірка знань учнями фактичного матеріалу і основних понять теми.

 

Варіант 1

І рівень

1. Закінчіть речення: Літосферою називається…

А) верхня тверда оболонка землі

Б) земна кора з верхньою частиною мантії

В) в’язкий шар у верхній частині мантії

Г) земна кора і мантія.

 

2. Унаслідок процесів магматизму утворюються:

А) вулкани                                 Б) цунамі

В) землетруси                            Г) вивітрювання.

3. Внаслідок вивітрювання утворюються:

А) бархани                                 Б) химерні форми скель

В) дюни                                     Г) яри.

4. Серед поданих вкажіть назви старих гір:

А) Гімалаї                                    Б) Уральські

В) Карпати                                   Г) Кримські.

5. Вкажіть магматичні гірські породи:

А) кальцит, мармур                      Б) графіт, гіпс

В) базальт, граніт                         Г) пісковик, глина.

 

ІІ рівень

  1. Яку будову має земна кора?
  2. Підпишіть назви складових вулкана.

300px-Перетин_типового_вулкану

  1. Знайдіть на карті півкуль найбільші низовини і запишіть їхні назви.
  2. Знайдіть на карті півкуль і напишіть райони поширення гейзерів і гарячих джерел.
  3. На контурну карту півкуль нанесіть найбільші гірські системи світу: Анди, Кордильєри, Гімалаї, Карпати, Кавказ.

 

ІІІ рівень

  1. Поясніть, як утворюються метаморфічні породи.
  2. Які форми рельєфу утворюються внаслідок дії вітрів?
  3. Опишіть, як утворюються цунамі. Де вони поширені?
  4. Що таке внутрішній магматизм? Як він проявляється на земній поверхні?

 

ІV рівень

1.Які сили (внутрішні чи зовнішні) відіграють головну роль у формуванні поверхні Землі? Свою думку обґрунтуйте.

2. Як виникають гейзери? Де вони поширені?

3. Як люди використовують внутрішнє тепло Землі?

4. Поясніть, чому на території України немає вулканів.

 

Варіант 2

І рівень

1. Закінчіть речення: Земна кора – це…

А) верхня тверда оболонка Землі

Б) верхня в’язка частина мантії

В) літосфера

Г) осадовий шар земної поверхні.

2. Різкі вертикальні рухи літосфери називають:

А) вулканами                                      Б) землетрусами

В) цунамі                                            Г) гейзерами.

3. Яри і балки утворюються під дією:

А) вивітрювання                                  Б) поверхневих вод

В) вітру                                               Г) льоду.

4. Серед поданих вкажіть назви низьких гір:

А) Кавказ                                             Б) Кримські

В) Памір                                               Г) Карпати.

5. Вкажіть метаморфічні породи:

А) пісковик, графіт                                Б) кальцит, мармур

В) граніт, лабрадорит                            Г) вапняк,гіпс.

 

ІІ рівень

  1. Яка будова земного ядра?
  2. Підпишіть назви частин земної кулі.

Jordens_inre_med_siffror

  1. Знайдіть на карті півкуль найбільші гори кожного материка, запишіть їхні назви.
  2. Знайдіть на карті півкуль найбільші вулкани і запишіть їхні назви.
  3. На контурну карту півкуль нанесіть сейсмічні області.

 

ІІІ рівень

  1. Поясніть як утворюються магматичні породи.
  2. Які види вивітрювання ви знаєте?
  3. Опишіть, як відбувається землетрус.
  4. Які прояви зовнішнього магматизму ви знаєте?

 

ІV рівень

  1. Як впливають на рельєф землі внутрішні сили?
  2. Поясніть як утворюються  гори?
  3. Як можна довідатися про внутрішню будову Землі?
  4. Де на території України можливі землетруси? Чому?

 

ІV. Підсумок уроку

Вчитель збирає роботи

 

V. Домашнє завдання

Повторити параграфи теми «Літосфера»


 


 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку