На уроці повторимо про повне і неповне розгалуження, дізнаємось що таке логічний тип даних, логічні оператори, вивчимо як використовувати оператор розгалуження на мові програмування Python. Розв'яжемо ряд практичних завдань. Практичні вправи взяті із курсу дистанційного навчання Оксани Пасічник, відповідно можна і використати презентацію із цього курсу.
Тема: ЛОГІЧНІ ВИРАЗИ. ОПЕРАТОРИ РОЗГАЛУЖЕННЯ.
Метою є формування наступних компетентностей:
Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).
Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.
Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Тип уроку: урок формування (засвоєння) знань;;
Обладнання: комп’ютер, дошка, проектор, зошит
ПЗ: Python.
Структура уроку
Структура:
1. Організаційний момент.
2. Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду. Мотивація навчальної діяльності.
Згадайте типи даних які ми уже вивчили(цілі, дійсні, текстові). А як можна порівняти два числа мовою програмування Python, тобто яке число більше 10 чи 2? Отже існує окремий тип даних для логічних виразів – логічний. Згадаємо про повне і неповне розгалуження.
3. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
1) Розібратись що таке логічний тип даних?
2) Визначити як позначаються знаки порівняння мовою програмування Python.
3) Які дії можна виконати з даними логічного типу.
4) Які є логічні оператори?
5) Розгалуження в Python.
6) Виконати вправи за комп’ютером.
4. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).
Зробити конспект у зошиті
Логічний тип даних може приймати тільки два значення True (істина) або False (хиба). True позначають 1, False позначають 0. Наприклад:
Розглянемо дії, які можна виконати із даними логічного типу
Логічний тип даних можна перевести в цілі числа, дійсні чи рядки тексту.
Наприклад:
Отже логічні вирази можна додавати, віднімати, множити, ділити на число, але потрібно користуватись функціями переводу.
Наприклад int(2>1)+3*(2+int(1>2)) в Python буде дорівнювати 7.
Оператор (у програмуванні) – це знак або вираз, який означає виконання певної дії. (До прикладу математичні оператори «-», «+»).
Для дій із логічними виразами існують спеціальні оператори.
Наприклад: Not 1>2 and 4>3 буде мати значення true (not 1>2 = True, 4>3=True).
Згадаємо про вивчений теоретичний матеріал 7-го класу: Повне та неповне розгалуження, в чому різниця. Намалюємо відповідні блок-схеми.
Для того, щоб представити умову у програмному коді Python, використовуються наступні оператори:
if(з англ. «якщо»), застосовується у вигляді наступної конструкції:
if логічний вираз:
дії, які будуть виконуватися якщо логічний вираз буде мати значення True
else (з англ. «інакше») , є необов`язковою частиною конструкції if.
if логічний вираз:
дії, які будуть виконуватися якщо логічний вираз буде мати значення True
else:
дії, які будуть виконуватися якщо логічний вираз буде мати значення False
5. Закріплення, систематизація та узагальнення.
https://dystosvita.gnomio.com/mod/page/view.php?id=2971
Переглянути відео чи презентацію Оксани Пасічник із дистанційного курсу 8 клас.
6. Контрольно-коригувальний етап.
Задача 1. Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?
a=int(input("Сторона плями ="))
s=a*a
n=int(input("Бере хімчистка ="))
if (s < n):
print ("TAK")
else:
print ("HI")
Задача 2. На одному маленькому квадратному безлюдному острові зі стороною a метрів перебували k Робінзонів. Чи не порушені їх права на житло, якщо на кожного Робінзона повинно припадати n м2площі острова?
a=int(input("Сторона острова ="))
s=a*a
k=int(input("Кількість Робінзонів ="))
n=int(input("Норма площі ="))
m=s//k
if (m>=n):
print ("Місця достатньо")
else:
print ("Місця не достатньо")
Задача 3. Скільком новим Робінзонам ще вистачить місця на острові?
Потрібно визначити скільки місця потрібно для Робінзонів, які вже живуть на острові.
Далі потрібно порахувати чи є залишок площі.
Останній крок - визначити, скільки Робінзонів можуть поселитись на цьому залишку, відповідно до норм
a=int(input("Сторона острова ="))
s=a*a
k=int(input("Кількість Робінзонів ="))
n=int(input("Норма площі ="))
pm=k*n #потрібно місця для вже проживаючих робінзонів
zm=s-pm #залишок площі
kr=int(zm//n)
if (kr>1):
print("На острові ще може поселитись ",kr, " робінзонів")
else:
print("Острів повністю заселениий!")
7. Підбиття підсумків уроку.
8. Домашнє завдання.
Побудувати програму «Щасливий квиток». Припустимо користувач придбав квиток на автобус з чотирьохзначним номером. Квиток буде вважатися щасливим, якщо сума перших двох цифр буде дорівнювати сумі двох інших цифр цього квитка. На вході матимемо два числа, перше буде складатися із перших двох цифр номеру білету, а наступне число із двох інших цифр. На виході маємо повідомлення у вигляді True/False.
Тема: ЛОГІЧНІ ВИРАЗИ. ОПЕРАТОРИ РОЗГАЛУЖЕННЯ.
Задача 1. Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?
Задача 2. На одному маленькому квадратному безлюдному острові зі стороною a метрів перебували k Робінзонів. Чи не порушені їх права на житло, якщо на кожного Робінзона повинно припадати n м2площі острова?
Задача 3. Скільком новим Робінзонам ще вистачить місця на острові?
Тема: ЛОГІЧНІ ВИРАЗИ. ОПЕРАТОРИ РОЗГАЛУЖЕННЯ.
Задача 1. Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?
Задача 2. На одному маленькому квадратному безлюдному острові зі стороною a метрів перебували k Робінзонів. Чи не порушені їх права на житло, якщо на кожного Робінзона повинно припадати n м2площі острова?
Задача 3. Скільком новим Робінзонам ще вистачить місця на острові?
Тема: ЛОГІЧНІ ВИРАЗИ. ОПЕРАТОРИ РОЗГАЛУЖЕННЯ.
Задача 1. Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?
Задача 2. На одному маленькому квадратному безлюдному острові зі стороною a метрів перебували k Робінзонів. Чи не порушені їх права на житло, якщо на кожного Робінзона повинно припадати n м2площі острова?
Задача 3. Скільком новим Робінзонам ще вистачить місця на острові?