Тема: Людські стосунки (за творами Чехова,Лондона, Короленка)
Мета уроку: формування ключових компетентностей: уміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – вміння співпрацювати в колективі, групі; сприяти опануванню етики громадянських стосунків; комунікативної – розвивати вміння висловлювати свої думки, почуття;
формування предметних компетентностей: повторити зміст вивчених творів із розділу «Людські стосунки», теорію літератури: оповідання ,повість; викликати захоплення художньою майстерністю авторів над соціальними проблемами людини; розвивати навички колективної та індивідуальної роботи; уміння висловлювати власні думки та враження, аргументувати їх, давати свою оцінку діям та вчинкам людям з обмеженими можливостями, робити висновки; узагальнювати матеріал, розвивати уяву, творче мислення; вдосконалювати навички роботи над художнім текстом; виховувати кращі моральні людські якості: чуйність, милосердя, співчуття до ближніх, толерантне ставлення, терпимість до людей з обмеженими можливостями; прищеплювати любов до рідної землі, до світу прекрасного - мистецтва, повагу до талановитих людей, прагнення розвивати власні таланти (здібності), не коритись долі за будь-яких обставин.
Тип уроку: застосування знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Смайлики
ІІ. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми з вами відправимося у літературну подорож для якої нам потрібні будуть такі Предмети: валіза, сніг, піаніно, собака – куди подорожуємо?
Отже, до яких творів звернемося?
ІІІ. Мотивація
До якого розділу вони відносяться? (людські стосунки) Сьогодні ми пригадаємо героїх різних творів, письменників, і в кінці уроку дамо відповідь на питання Які риси характеру я хотів би мати в собі, а які точно ні!
ІV. Застосування знань
1 сторінка ПРИГАДАЙ РОЗКАЖИ ЗАПАМЯТАЙ
Пригадати творчість яких письменників вивчали, розгадавши ребуси
Продовжити Асоціативний ряд: Антон павлович Чехов – це…. (по одному слову)
2 сторінка ЛІТЕРАТУРНА ДОВІДКА
Оповідання –
Повість
Гумор
іронія
Сарказм
Антитеза
3 сторінка Літературний пінг-понг
Очумєлов – «Хамелеон» - Чехов
Хрюкін – Хамелеон -Чехов
Білл – Жага до життя – Лондон
Порфирій – Товстий і тонкий- Чехов
Вовк – Жага до життя- Лондон
Евеліна – сліпий музикант
Собака – Хамелеон-Чехов
Нафанаїл – товстий і тонкий
Дядько Максим – сліпий музикант
Михась –товстий і ТОНКИЙ
Матроси з китобійного судна – жага до житття
Петро – сліпий музикант
4 сторінка ТВОРЧІСТЬ ЧЕХОВА
Хамелеон – це…
Ким у творі був хамелеон? (Очумєлов)
За вказаними фрагментами дайте відповідь на питання «Як поводиться Очумєлов. Від чого залежить зміна його поведінки?»
Кросворд «Товстий і тонкий»
1. Що виготовляв на продаж тонкий?
2. Ім’я тонкого.
3. У якому місті зустрілися колишні друзі?
4. Який орден має тонкий?
5. Як дражнили в гімназії тонкого?
6. Ім’я товстого.
Відповіді: 1.Портсигари. 2. Порфирій. 3. Миколаїв. 4. Станіслава. 5. Ефіальт. 6.Миша
5 – ТВОРЧІСТЬ ЛОНДОНА
ЛЕНИНГ АПС
1. Дж. Лондон - це письменник: американський; +
2. Справжнє ім’я Дж. Лондона: б) Джон Гріффіт; +
3. Оповідання «Жага до життя» належить до циклу: а) «Північних оповідань»; +
4. Події оповідання відбуваються на: в) Кавказі. -
5. Герої твору Дж. Лондона шукали на Півночі: а) залізну руду; -
6. Героїв у творі «Жага до життя» було: 3; -
7. Того, що йшов попереду, звали: б) Білл;+
8. Той, що йшов позаду: ; в) упав і отримав струс мозку. -
9. Місцевість, у якій відбувалася дія, індіанці називали: ; в) Країна Патичків. +
10. Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні: а) Білла; -
11. Хто переслідував хвору людину, сподіваючись, що та незабаром вмре : ; в) хворий вовк? +
12) Хто у творі Дж. Лондона врятував «живу істоту, у якій важко було впізнати людину»: в) золотошукачі. -
6 ТВОРЧІСТЬ КОРОЛЕНКА
1. « Він був добродушний, навіть , мабуть, добрий, добре наглядав за робітниками й дуже любив будувати та перебудовувати млини». ( батько Петра)
11. « Це ти , мабуть , тому , що ще зі мною незнайомий. От узнаєш мене, тоді перестанеш боятися. А я не боюся нікого». ( Евеліна)
3. « А це буде « хлопська» пісня? Я розумію по-хлопському» ( Петрусь)
8. « Ой, там на горі та й женці жнуть…» ( Йохим)
9. « Хіба ти не знаєш квітів? Ах , який ти чудний…справді, ти дуже чудний! ( Евеліна)
12. « Замість сліпої й невгамовної егоїстичної муки він носить у душі відчування життя, він почуває й людське горе, й людську радість…» ( дядько Максим про Петра)
7. « Він прозрів, так , це правда, - він прозрів » ( дядько Максим)
2 . « …в порубаному тілі б'ється гаряче й добре серце , а у великій квадратній голові… працює невгамовна думка» ( дядько Максим).
КРОСЕНС
Фізкультхвилинка (під музику арам зам зам
7- ПІДСУМОК
НАСТРІЙ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ