Тема: “Розумники й розумниці. Легенди та міфи Давньої Греції.”
Мета: підсумувати і узагальнити знання учнів про давньогрецьку міфологію, формувати вміння давати правильні відповіді на запитання та вміння змістовного аналізу ;
розвивати зв’язне мовлення учнів, логічне та образне мислення;
виховувати прагнення до самореалізації та самовираження, кращі людські якості.
Обладнання: ілюстрації, малюнки, виставка книг.
Тип уроку: літературна гра
Хід гри
І. Актуалізація опорних знань.
Вступне слово вчителя.
Багато століть тому на Балканському півострові оселився народ. Цей народ згодом став себе називати греками. Від сучасних греків ці люди відрізняються тим, що їх називають давніми греками, або еллінами. Відповідно, їх країну називають Елладою.
Елліни – унікальний народ, адже за короткий період часу він подарував людству багато чудових зразків високого мистецтва. Давні греки переймалися ідеями доблесті і честі. Життя еллінів було не легким, але давні греки були одним із найжиттєрадісніших і життєлюбних народів в історії. Це народ - трудівник, народ – борець. Саме він приніс людству ідеї патріотизму і дав зразки громадянської доблесті. Це був народ - мудрець, бо постійно замислювався над будовою Космосу, розмірковував про те, що таке матерія і дух, простір і час, що таке добро, а що - зло.
Багатий спадок залишили елліни світові. Це і найкрасивіші величні споруди, і чудові мармурові та бронзові статуї, і видатні літературні твори – шедеври.
(Малюнки, ілюстрації, виставка книжок)
Учитель. Сьогодні незвичайний урок. Урок – літературна гра «Розумники й розумниці». Гра складається з конкурсу, який буде проведений у три етапи.
У ньому приймуть участь усі бажаючі.
Перший етап конкурсу – це розминка ( відповісти на 12 запитань).
Стежити за ходом конкурсу будуть представники богині правосуддя і справедливості Феміди, наші члени журі.
Учитель. Конкурс 1. Розминка (1 питання – 1 бал).
Учитель. Конкурс 2. Знавці грецької міфології (1 питання – 1 бал).
До 2 туру пройшли… учнів, які набрали найбільшу кількість балів, вони об’єднуються в три команди.
Завдання: За дві хвилини відповісти на якомога більше запитань. Лідери груп витягують картки із запитаннями. Учитель читає запитання. (1 правильна відповідь – 1 бал.)
Шановні вболівальники! Активно беріть участь у конкурсі: якщо не буде відповіді у команд, ви маєте право відповідати і за правильну відповідь отримаєте 2 бали.
Картка№1 (для першої команди )
Картка №2 (для другої команди)
Картка №3 (для третьої команди )
Учитель. Конкурс 3. (Розумники й розумниці)
До 3 туру пройшли …учнів, які дали найбільшу кількість правильних відповідей.
Завдання: перед вами три різнокольорові ігрові доріжки: червоного, зеленого та синього кольорів. Червона доріжка складається з трьох етапів, зелена - з чотирьох, синя – з шести. Відповідно, скільки ж учасник гри отримує й запитань. На червоній доріжці не можна помилитись взагалі, але вона має найкоротший шлях до бажаної перемоги, на зеленій доріжці можна допустити одну помилку, на синій – дві помилки.
Учасники самі обирають доріжки за результатами попереднього конкурсу.
Питання для червоної доріжки.
Питання для зеленої доріжки.
Питання для синьої доріжки.