“Розумники й розумниці. Легенди та міфи Давньої Греції.”

Про матеріал
Розробка узагальнюючого уроку з теми, який побудований як літературна гра, що складається з різних цікавих конкурсів.
Перегляд файлу

 

Тема: “Розумники й розумниці. Легенди та міфи Давньої Греції.”
Мета: підсумувати і узагальнити знання учнів про давньогрецьку міфологію, формувати вміння давати правильні відповіді на запитання та вміння змістовного аналізу ;

розвивати зв’язне мовлення учнів, логічне та образне мислення;

виховувати прагнення до самореалізації та самовираження, кращі людські якості.
Обладнання: ілюстрації, малюнки, виставка книг.
Тип уроку: літературна гра
Хід гри
І. Актуалізація опорних знань.
Вступне слово вчителя. 
        Багато століть тому на Балканському півострові оселився народ. Цей народ згодом став себе називати греками.  Від сучасних греків ці люди відрізняються тим, що їх називають давніми греками, або еллінами. Відповідно, їх країну називають  Елладою.
         Елліни – унікальний народ, адже за короткий період часу він подарував людству багато чудових зразків високого мистецтва. Давні греки переймалися ідеями доблесті і честі. Життя еллінів було не легким, але давні греки були одним із найжиттєрадісніших і життєлюбних народів в історії. Це  народ - трудівник, народ – борець. Саме він приніс людству ідеї патріотизму і дав зразки громадянської доблесті. Це був народ - мудрець, бо постійно замислювався над будовою Космосу, розмірковував про те, що таке матерія і дух, простір і час, що таке добро, а що - зло.
         Багатий спадок залишили елліни світові. Це і найкрасивіші величні споруди, і чудові мармурові та бронзові статуї, і видатні літературні твори – шедеври.
(Малюнки, ілюстрації, виставка книжок)

Учитель. Сьогодні незвичайний урок. Урок – літературна гра  «Розумники й розумниці». Гра складається з конкурсу, який буде проведений у три етапи.
У ньому  приймуть участь усі бажаючі.
         Перший етап конкурсу – це розминка ( відповісти на 12 запитань).

Стежити за ходом конкурсу будуть представники богині правосуддя і справедливості Феміди, наші члени журі.
Учитель. Конкурс 1. Розминка (1 питання – 1 бал).

  1. Як звали головного бога Олімпу? (Зевс).
  1. Хто дав людям вогонь? (Прометей).
  1.  Хто звільнив Прометея? (Геракл).
  1.  Кого називали гекатонхейрами? (Сторукі велетні).
  1.  Якою зброєю Геракл переміг лева? (Голіруч).
  1.  Чим прославився Нарцис? (Став квіткою).
  1.  Назвіть напівбогині, що втілювали різні сили та явища природи (Німфи).
  1.  Як звали крилатого коня Зевса? (Пегас).
  1. Назвіть грецького бога війни. (Арес).
  2.   Що означає ім’я Геракл? (Уславлений Герой).
  3.   Кому підкорявся Геракл? (Еврисфею).
  4.  Бог підземного царства? (Аїд).
    ( Підводимо підсумки 1 туру.)

Учитель. Конкурс 2. Знавці грецької міфології (1 питання – 1 бал).
         До 2 туру пройшли… учнів, які набрали найбільшу кількість балів, вони об’єднуються в три команди.
Завдання: За дві хвилини відповісти на якомога більше запитань. Лідери груп витягують картки із запитаннями. Учитель читає запитання. (1 правильна відповідь – 1 бал.)
        Шановні вболівальники! Активно беріть участь у конкурсі: якщо не буде відповіді у команд, ви маєте право відповідати і за правильну відповідь отримаєте 2 бали.

Картка№1 (для першої команди )

  1. Хто був годувальницею Зевса? (Коза Амалфея).
  1.  Що таке титаномахія? (Боротьба титанів за владу).
  1. Як звали дівчину, яку жорстока богиня Гера перетворила на телицю? (Іо).
  1. Як ще  інколи називали Зевса? (Громовержець).
  1.  Володарем яких світів був Зевс? (Надземний, земний, підземний).
  1.  Як звали сина Дедала? (Ікар)
  1.  Який птах клював печінку Прометея? (Орел).
  1.  Коли люди відчули себе людьми? (Коли одержали вогонь від Прометея)
  2.  Який перший подвиг здійснив Геракл? (Немейський лев).
  3.   Яке ім’я бога родючості і виноробства. (Діоніс).

 

Картка №2 (для другої команди)

  1.  Назвіть бога вітрів. (Еол)
  1.  Як звали пса із палаючими червоними очима, із гадюками на шиї і драконячим хвостом? (Кербер)..
  1. Що робив Кронос зі своїми дітьми? (Ковтав).
  1. Хто виховував Геракла? (Кентавр Хірон).
  1.  У чию кров Геракл вмочав стріли? (Лернейської гідри).
  1.  Назвіть ім’я богині краси і кохання. (Афродіта).
  1.  Як ще давно називали Грецію? (Еллада).
  1. Яким способом Геракл вичистив Авгієві стайні?
  1.  Що означає ім'я Прометей? («провидець»).
  2.   Які ігри було запроваджено завдяки першому і шостому подвигам Геракла? (Олімпійські).


Картка №3 (для третьої команди )

  1.  Де знаходиться гора, до якої був прикутий Прометей? (На Кавказі)
  1.  Як загинув Ікар? (впав з висоти)
  1.  Яке ім’я дістав Геракл при народженні? (Алкід).
  1.  У чому велич подвигу Прометея? (дав людям вогонь та навчив їх різних ремесел)
  1. Богом якого ремесла був Гефест?
  1.  Хто такі гекатонхейри? (Сторукі велетні).
  1.  Як виглядає в вашій уяві Лабіринт? ( споруда з кількома тисячами кімнат);
  1.  Хто така Афіна Паллада? ( богиня мудрості та науки)
  1.  Назвіть імена батьків Геракла. ( Зевс та Алкмена)
  2.  На якій горі, за уявленнями давніх греків, жили боги? (Олімп)
    (Підводимо підсумки 2 туру.)

Учитель. Конкурс 3. (Розумники й розумниці)
         До 3 туру пройшли …учнів, які дали найбільшу кількість правильних відповідей. 
         Завдання: перед вами три різнокольорові ігрові доріжки: червоного, зеленого та синього кольорів. Червона доріжка складається з трьох етапів, зелена - з чотирьох, синя – з шести. Відповідно,  скільки ж учасник гри отримує й запитань. На червоній доріжці не можна помилитись взагалі, але вона має найкоротший шлях до бажаної перемоги, на зеленій доріжці можна допустити одну помилку, на синій – дві помилки.
Учасники самі обирають доріжки за результатами попереднього конкурсу.


Питання для червоної доріжки.

  1. Якою є модель світобудови за уявленнями стародавніх греків ?
  1. З якого міфу і якого героя ці слова: «Якщо я не можу урятуватися ні сухопуттю, ні морем, то відкрите ж для втечі небо!»
  1. А чи був Геракл на землях, де знаходиться Україна?

 

Питання для зеленої доріжки.

  1. Як називається цей міф: «Чорний, жахливий час настав для людей. Марно орали вони землю, марно кидали в неї зерно – воно не сходило, земля перестала родити і стояла суха, потріскана»?
  1. Поясніть вислів  «авгієві стайні», як ви його розумієте?
  1. Яку прикрасу залишив людям на згадку Прометей?
  2.  Що збудував Лабіринт для могутнього царя Міноса на  острові Кріт?


Питання для синьої доріжки.

  1. Хто допоміг Прометею пройти через чорний хід до палацу Зевса, щоб вкрасти вогонь?
  1. З якого це міфу: «Твій син житиме доти, доки сам себе побачить,— прорік їй віщун. Здивувалася німфа: як же він може самого себе побачити?»
  2. Які назви небесних тіл елліни пов’язують з діяннями Геракла?
  1. Що таке пантеон?
  1. Яка богиня подарувала сучасне чоловіче ім’я Дмитро?
  1. Як Геракл переміг стімфалійських птахів?
    III . Підведення підсумків. Оцінювання.
    IY . Заключне слово учителя.
    Подяка журі, командам, нагородження учасників.

 

 

docx
Додано
13 червня 2021
Переглядів
1128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку