Перший урок 2019-2020 навчального року
у 7-А класі
Тема: Мої кроки до Європи.
Дата проведення: 2 вересня 2019р.
Мета: поглибити та актуалізувати знання про свою державу та країни Європи; виховувати в учнів почуття патріотизму, свідомої громадянської позиції, гордості за власну державу, поваги та толерантного ставлення до сусідніх європейських держав, заохочувати школярів до вивчення історії, культури, традицій європейських держав та України; формувати вміння працювати в команді; розвивати увагу, пам‘ять, кмітливість та ерудицію.
Обладнання: додатки, карта Європи і України, роздатковий матеріал, комп’ютер, презентація.
Форма проведення: урок-квест
Хід уроку
Учитель: Дорогі діти! Я дуже рада бачити всіх вас сьогодні. Сподіваюсь, що всі добре відпочили за літо і з новими силами вирушать у нову захоплюючу мандрівку країною Знань. То ж я бажаю вам творчого натхнення, успіхів, підкорення нових вершин, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.
Я сьогодні для вас підготувала невеличкий квест, а квест, як відомо, це командна гра, тому ми об’єднаємося у команди, які будуть виконувати завдання на квест-зупинках. (Діти витягують цукерки певного кольору і об’єднуються у команди)
Учитель: Україна є частиною Європи. Європейці поєднані спільною ідеєю процвітання та миру. Зверніть увагу на тему уроку, тому ми з вами поговоримо сьогодні про Україну, її місце в Європі та дізнаємось багато цікавого про країни Євросоюзу. Ми покрокуємо по різних зупинках. Адже тема нашого сьогоднішнього уроку «Мої кроки до Європи». Як ви думаєте Україна дійсно європейська держава? А що таке ЄС? Сьогодні до Європейського Союзу входять 28 європейських держав з населенням понад 505 млн. осіб. У ЄС запроваджується єдина валюта – євро. Столицею Європейського Союзу є Брюссель.
Розминка
Зупинка №1 «Додай слово»
Пропоную вам продовжити рядки вірша про Україну.
Зараз ви станете на хвилинку поетами, ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви продовжіть рядок:
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, мила … (Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й … (талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають).
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!
Молодці, ви справилися із завданням!
Ну що ж, продовжуємо наш квест.
Зупинка №2. «Європейські родзинки». (Командам роздати контурні карти Європи, на яких вони позначатимуть згадані країни)
Учитель: Під час моєї розповіді ви будете позначати на карті країни, про які я буду згадувати. Можна користуватися картою-підказкою.
Учитель: Порахуйте кількість названих країн. (12)
Як ви думаєте, що це за число? Що воно означає? (Відповіді дітей)
Прапор Євросоюзу та Ради Європи – синє полотнище з 12 жовтими зірками, які утворюють коло посередині. На тлі блакитного неба зірки символізують народи Європи в колі (знак єдності). Число зірок є незмінним, рівним дванадцяти. Це число символізує досконалість і повноту.
Зупинка №3. «Географічне лото»
Команди отримують 2 набори карток – один із назвами країн, інший – із столицями. Їм необхідно розкласти картки у відповідності один з одним – країна та її столиця. Для полегшення завдання діти можуть дивитися на карту Європи.
Країни:
1. Австрія – Відень.
2. Данія – Копенгаген.
3. Греція – Афіни (Атени)
4. Італія – Рим.
5. Швеція – Стокгольм.
6. Франція – Париж.
7. Німеччина – Берлін.
8. Україна – Київ.
9. Польща – Варшава.
10. Словаччина - Братислава
Зупинка № 4. «Страви європейських країн».
Кожна команда отримує картки, на яких вказані назви країн та їх традиційні страви. Малюнки страв прикріплені до дошки. Необхідно скласти картки попарно - країни та її страви і прикріпити до малюнку на дошці.
УГОРЩИНА |
ГУЛЯШ |
ПОЛЬЩА |
БІГОС |
ІТАЛІЯ |
ПІЦА |
ЧЕХІЯ |
КНЕДЛИКИ |
ІСПАНІЯ |
ПАЕЛЬЯ |
ФРАНЦІЯ |
КРУАСАН |
БЕЛЬГІЯ |
КАРТОПЛЯ ФРІ |
НІМЕЧЧИНА |
КОВБАСКИ |
АНГЛІЯ |
ЧАЙ З МОЛОКОМ |
АВСТРІЯ |
ШНІЦЕЛЬ |
ШВЕЦІЯ |
ЛОСОСЬ |
|
|
Зупинка №5. «Історичні ребуси»
Учитель: Відгадайте ребуси!
Зупинка № 6. «Інтелектуальна їжа»
1) Що відділяє Європу від Азії? (Уральські гори)
2) Де знаходиться центр Європи? (с. Ділове Закарпатської обл.)
3) Яка країна Європи найменша? Найбільша? (Ватикан, Росія)
4) З якими країнами межує Україна? (Польща, Словаччина, Молдова, Угорщина, Румунія, Білорусь, Росія)
5) Які мови є офіційними в ЄС? (англійська, німецька, французька)
6) Номінал найкрупнішої євро-банкноти? А української? (500 євро, 1000 грн.)
7) Перша столиця України? (Харків)
8) Ця європейська країна знаходиться всередині країни? (Ватикан)
Зупинка № 7. «Наші пропозиції європейцям?»
Діти отримують шаблони різнокольорових слідів, на яких пишуть відповідь на запитання «Що я можу запропонувати європейцям?».
Учитель: Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі люди. Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. Бажаю всім гарного дня!