Урок на тему: " Написання з великої літери кличок тварин " ( 2 клас НУШ )

Про матеріал
Конспект уроку для 2 класу на тему " Написання з великої літери кличок тварин"
Перегляд файлу

                                                                                    Гавриленко Ганна Григорівна

                                                                                    вчитель школи І ступеня № 268

                                                                                    м. Києва

 

 

 

 

 

Тема. Написання з великої літери кличок тварин.

Мета:

.  поглибити  знання учнів про правила написання слів з великої літери;

.  формувати в учнів уміння розрізняти назви тварин та їх клички;

.  вчити писати клички тварин з великої літери;

.  закріплювати навички складання речень за малюнком;

.  закріплювати навички каліграфічного письма;

.  розширювати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення учнів;

.  виховувати любов до тварин.

    

 

Обладнання.  Картки зі словами, роздаткові картки, малюнки тварин. Написи: «Назви тварин», «Клички тварин», лего  «Шість цеглинок», відеоролик «Навіщо кішці вуса», Українська мова та читання»  підручник для 2 кл. закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч.1 /  Н.  Кравцова, В. Романова, А. Савчук. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2019. – 128 с.

 

 

                                                            2019 – 2020 н. р.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Вже дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Прочитайте вірш.

Юра рибку упіймав.

Гриць картоплі накопав,

А маленька Юля

Принесла цибулю.

- Які слова написані з великої  літери? Чому? Які ще слова пишуться з  великої букви?

- Які слова відповідають на питання «хто?».

- Які слова відповідають на питання «що?».

- Які слова означають назви предметів?

 Лего «Шість цеглинок». Вправа «Так – ні».  («Так – зелений колір, ні  -червоний колір).

- У словах Юра і Юля всі приголосні дзвінкі.

- У слові  картопля один глухий приголосний.

-  Правильний перенос слова: малень-ка.

-  Слово Гриць  не переносять.

Фізкультхвилинка. 

Плів павутинку павучок,                                                                                                         Заболів йому бочок.                                                                                                                  Встанем разом на хвилинку                                                                                                                                     Й проведем фізкультхвилинку.                                                                                                                 Руки вгору, руки вниз.                                                                                                                          Вліво, вправо повернись.                                                                                                                       Сіли, встали. Сіли, встали.                                                                                                                    Кошенята заплигали,                                                                                                                              У долоньки заплескали                                                                                                                                  І за парти посідали.

  ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми продовжимо вчитися писати слова-назви  предметів з великої літери. І в цьому нам допоможуть вправи та досліди з словами.

1.Мовно-логічна вправа «Закінчи речення». ( За малюнком у підручнику, вправа 257,с. 72)

Комахи, павуки, раки, риби, жаби, птахи, звіри – це назви    .

- Щоб ти хотів (хотіла) запитати у тварин? 

- А ви своіх тварин кличете? Як  ви їх кличете?

- Отже, сьогодні ви ознайомитеся з правилами написання кличок тварин.

2. Хвилинка каліграфії.

Урок почнемо без зупинки з  каліграфічної хвилинки.                                                        

Гімнастика для пальчиків.                                                                                                                                                                                 Олівець в руках тримаю і між пальчиків кручу.                                                          Недмінно кожен пальчик я слухняним буть навчу.                                                                                                Раз, два, три, чотири, пять. Вийшли пальчики гулять.                                                                               Раз, два, три, чотири, пять. В хатці знову всі сидять.                                                              (Розгинати – згинати пальці)                                                                                 

- Розгорніть зошити, запишіть дату, написану на дошці.

Відгадайте загадку:

Народилось їх багато,                                                                                                                                      Є в них мама, є в них тато.                                                                                                             Менші, ніж заморські свинки,                                                                                                                 Ці пухкі, малі тваринки. (Хом’ячки)

- Який перший звук у цьому слові?                                                                                                   - Якою буквою він починається? Запишіть каліграфічну хвилинку. (Написання  букви Х)   Хх  хо  ом  м’я   яч  чо  ок ки

- Виконайте звуковий аналіз слова  «хом’ячки»

- Побудуйте звукову модель.

- Поставте запитання до слов, робимо висновок: це слово – іменник, істота).

- Складіть речення з словом «хом’ячки».

ІV.Сприймання  та усвідомлення нового матеріалу.

  1.  Робота з підручником (Вправа 258, с. 72)                                                                      Досліди, як пишуть клички тварин.         

- Крок 1. Розглянь малюнки. Які тваринки зображені?                                                                            Кролик, хомячок, папужка, собака.

З якої букви написані назви тварин? (На дошці напис –  «Назви тварин»).

- Крок 2.  Добери тваринам клички. Зверни увагу, з якої букви пишуть клички тварин.     (На дошці напис –  «Клички тварин»).                                                                                                                                 Пухнастик, Кеша, Хомка, Сінді.

- Крок 3. Зроби висновок.

Назви тварин пишуть з малої літери.

Клички тварин пишуть з великої літери. 

Практична робота. Впр. 259. Запиши назви тварин та їх клички з попередньої вправи.

Фізкультхвилинка.                                                                                                                                          

Ведмежата в лісі жили                                                                                                                            Всі голівками крутили.                                                                                                                     Ось так, ось так всі голівками крутили.                                                                            Ведмежата мед шукали,                                                                                                                        Разом дерево хитали.                                                                                                                                              Ось так, ось так разом дерево хитали.                                                                                              На галяві танцювали,                                                                                                                Вище ноги піднімали.                                                                                                                         Ось так, ось так  вище ноги піднімали.                                                                                                          

V.Узагальнення і систематизація знань.

1.Пригадай і запиши назви казкових тварин та їхні клички за малюнками вправи 

(Курочка Ряба, мишенята Круть і Верть, лис Микита). Вправа 260.

2.Розвиток зв'язного мовлення.

Роль

Аудиторія

Формат

Тема

Тварини

Діти

sms-повідомлення

Клички тварин

 

Діти! Це чудово, що ви придумали нам клички!  Дуже вам вдячні: зайчик Вуханчик, білочка Рудочка, мишеня Довгохвостик, кінь Прудко.

3.Перегляд відеоролика «Навіщо кішці вуса».

4.Робота в парі. Вправа 261, с.73. Текст «Навіщо кішці вуса».

Прочитай текст.

Обміняйтеся враженням:що було для  тебе новим? Дай зображеній кішці кличку. Склади про неї речення.

VI.Підсумки уроку.

- Назви яких тварин ми сьогодні згадували?                                                                                             - Які клички ми їм придумали і за якими ознаками?                                                                             - З якої літери написали назви тварин?                                                                                                   - А з якої – клички? 

VII. Домашнє завдання: намалювати улюблену тваринку і придумати їй кличку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку