Урок на тему "Натюрморт «Речі чарівника».

Про матеріал
Ознайомлення учнів з натюрмортом, як жанром образотворчого мистецтва. Навчити особливостям виділення головного з композиції.
Перегляд файлу

1

     Тема. Зображення на площині. Натюрморт «Речі чарівника».

Мета: Ознайомити учнів з натюрмортом, як жанром образотворчого мистецтва. Навчити  особливостей виділення головного з композиції.

 Розвивати композиційні відчуття учнів, вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, естетичний смак а творче мислення.

Виховувати  дбайливе ставлення  до побутових речей.

 

Обладнання:

  •    визначення терміну «натюрморт»;
  •    репродукція  картини  Філіпа де ля Гіра «Астрономічні прилади»;
  •    ілюстративний матеріал до гри «Склади натюрморт»;
  •    поетапне зображення запропонованої композиції:

- художні прилади образотворення: аркуші паперу, прості та кольорові  олівці, гумка.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційна частина.

  1.   Привітання

Учитель:

Добрий день!

Все сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти..

Тож  гаразд, часу не гаєм

І   урок  розпочинаємо.

1.2. Перевірка  готовності  до  уроку.

Учитель:

Мене звати Ліна Михайлівна і сьогодні я буду проводити у вас урок образотворчого мистецтва. Приберіть все зайве з парт, залишіть тільки необхідне для уроку, а саме: альбом, гумку, простий олівець, кольорові олівці й фарби. Уважно подивіться, чи є на ваших робочих місцях необхідне приладдя.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

2.1. Фронтальне опитування.

Учитель: Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

Учень:Ми знаємо такі жанри образотворчого мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт.

Учитель:У якому жанрі змальовується краса навколишньої природи?

Учень: Краса навколишньої природи зображується в жанрі пейзаж.

Учитель: Що ви вивчали на попередньому уроці? Що малювали?

Учень: Ми вивчали, що таке динаміка та зображували людину в русі.

Учитель: З яким словом у вас асоціюється поняття динаміка?

Учень: Динаміка – рух.

Учитель: Молодці, діти!

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

3.1. Вступна бесіда.

Учитель:  Діти, чи вірите ви в магію, в незвичайні речі?

Учень: Так, віримо.

Учитель:  Про яких чарівних персонажів ви  щось чули та знаєте?

Учень:  Ми знаємо  про фей, ельфів, чарівників, відьом.

Учитель: З яких джерел ви про них дізнались? Де ви їх бачили?

Учень: Ми читали про них в казках, бачили в мультфільмах.

Учитель: В наш час також існують маги та чародії, тобто люди, які володіють надприродніми здібностями. Вони можуть допомагати іншим, лікувати та передбачати майбутнє.

Отже, діти, на сьогоднішньому уроці ми малюватимемо з вами незвичайні речі, які належать чарівникам та допомагають їм творити добро. А виконуватимемо свої композиції  ми в жанрі натюрморт.

ІV. Вивчення нового матеріалу

4. 1.  Пояснення вчителя.

Учитель:  Натюрморт – зображення як окремо взятих неживих предметів, так і цілої композиції в образотворчому мистецтві.

Овочі, фрукти, букети квітів, різні предмети виготовлені людиною, можуть бути предметами для натюрмортів. Складові натюрморту не можуть бути випадковими, вони завжди осмислені та підібрані свідомо.

Отже, діти, натюрморт – це зображення неживих предметів на площині.

  • Ось погляньте малюнки які виконані в жанрі натюрморт (Демонструю дітям малюнки)

 

4. 2.  Гра «Склади натюрморт»

Учитель:  Предмети, що зображуються на площині, тобто виконані в жанрі натюрморт, мають бути вдало підібрані, тобто стосуватися  однієї тематики.

Отож, вам потрібно самостійно скласти натюрморт та пояснити, чому саме ці предмети ви обрали.

                  

 

4.3. Розповідь про виникнення натюрморту.

Учитель:

У натюрморті художник прагне розкрити красу форми предметів або їх колірне співвідношення.

Перші натюрморти з`явилися на фресках багато століть тому – ще у Давній Греції та Римі. Потім вони зустрічалися й в мозайках. А розквіт цього жанру припав на той період, коли для створення картин почали використовувати фарби. Спочатку натюрморти використовували як частину картини, а вже потім вони стали самостійним жанром образотворчого мистецтва.

Ось такий шлях подолав цей цікавий жанр перед тим, як потрапити до музеїв, інтер`єрів будинків та милувати око глядача.

4.4.Аналіз репродукції картини Пилипа де ля Гіра «Астрономічні прилади»

Учитель: Визначними шедеврами поміж натюрмортів є робота Пилипа де ля Гіра, французького математика, астронома та, водночас, художника 17 століття, що має назву «Астрономічні прилади».

Погляньте уважно на картину. Які предмети зображені на цій репродукції?

 

(after) de la Hire, Philippe:Self portrait of Philippe de la Hire 1640-1718  

 

Учень: На репродукції зображено телескоп, книги, згорток паперу й інше різне приладдя.

Учитель: Мабуть усі ці предмети належали дуже розумній людині, яка захоплювалась вивченням зірок та планет.

Учитель: Який предмет є центральним в даній композиції?

Учень: Центральним є телескоп.

Учитель: Яка кольорова гама присутня на репродукції ?

Учень: На картині присутні такі кольори, як червоний, білий, чорний та жовтий (золотистий).

Учитель: З якого боку падає освітлення на предмети?

Учень: З лівого боку більше світла, отже світлотінь падає на праву сторону.

Учитель: Отже, діти, ми ознайомились із вами з натюрмортом Філіпа де ля Гіра  «Астрономічні прилади». А тепер ми спробуємо створити свій натюрморт,

зобразивши речі чарівника.

4.5. Інструктаж.

Учитель: Перш ніж приступити до роботи, поміркуймо, як зручніше розташувати аркуш, на якому ми створюватимемо зображення, - уздовж чи впоперек.

Так як я пропоную малювати вам капелюх чарівника, який матиме продовгувату конусоподібну форму, то аркуш паперу слід розташувати вертикально.

Малюючи натюрморт, насамперед, необхідно уявити всі предмети, які ви малюватимете у вигляді простих форм. Дуже важливо відразу правильно розташувати предмети на аркуші паперу зверніть увагу на те, що предмети мають стояти на столі, а не скачуватися з нього.

Отже, ми малюватимемо  з вами натюрморт, що складатиметься з трьох елементів: капелюха чарівника, кулі чаклунки та чарівної палички.

 

 4.6. Педагогічний малюнок.

    Етапи роботи:

  1. Розміщення композиції. Проводимо лінію площини, розміщуємо та зображуємо предмети.  Речі чарівника мають форми геометричних фігур: трикутник (конус), куля та продовгувата паличка із зіркою на кінці. Схематично зображуємо їх.

                                     

  1.  
  2. Деталізація предметів. Почнемо з капелюха: нерівними лініями зображуємо контури, додаємо зігнутий кінець, знизу домальовуємо півколо.  Далі більш рівно малюємо кулю, додаючи підніжку ( на зразок сходинок). Слідом промальовуємо чарівну паличку, на кінці якої малюємо зірку.  Потім стираємо допоміжні лінії та декоруємо предмети.

                                        

  1. Зображення в кольорі. Задній фон розфарбовуємо в теплих тонах (червоний, оранжевий, жовтий). Площину зображуємо в більш холодних тонах. Куля  як правило скляна, тож розфарбовуємо її блакитним кольором, з домішками синього та фіолетового. З якого боку падуть на кулю світлотіні, з того вона буде світлішою. Підніжку зображуємо й розмальовуємо за своїм бажанням та вподобаннями.

Тепер перейдемо до розфарбовування капелюха. Його  фон може бути синім чи фіолетовим, а зірки, ромбики чи інший декор – в яскравих кольорах.

Далі  розфарбовуємо  чарівну паличку. Вона зазвичай буває коричневою, а зірка - жовтою чи оранжевою.

                              

4.7 Фізкультхвилинка.

(Рухи під аудиозапис «Пісня про зарядку.»

V. Практична робота.

(Слідкую за правильним виконанням роботи. При необхідності допомагаю учням. Наголошую на правильній посліждовності виконання роботи. Звертаю увагу та аналізую типові помилки.)

 

VІ. Аналіз, демонстрація, оцінювання робіт

(При виконанні цього етапу учні приймають активну участь: переглядають, аналізують, допомагають оцінювати, враховуючи композицію роботи, колірне вирішення, технічну грамотність, охайність, творчість.)

 

VІІ. Підсумок уроку

Учитель: З яким новим жанром образотворчого мистецтва ви сьогодні познайомились?

 Учень: Ми познайомились з жанром натюрморт.

 Учитель: Тож давайте пригадаємо, що таке натюрморт.

 Учень: Натюрморт – це зображення неживих предметів на площині.

Учитель: Молодці! Ви всі старанно і плідно працювали протягом уроку. Не забудьте прибрати робочі місця. На цьому урок закінчено.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Білаш Оксана Йосифівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 липня 2019
Переглядів
8778
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку