Урок на Тему: Наука і техніка. Література і мистецтво. (кінець ХVІІІ – ХІХ ст..)

Про матеріал

Розробка уроку на Тема: Наука і техніка. Література і мистецтво. (кінець ХVІІІ – ХІХ ст..) на основі Всесвітня історія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / І. Я. Щупак. - К.: УОВЦ "Оріон", 2017. - 208 с. : іл.

Перегляд файлу

Тема: Наука і техніка. Література і мистецтво. (кінець ХVІІІ – ХІХ ст..)

Мета: скласти уявлення про основні досягнення науки і культури, літератури та мистецтва; виявити основна тенденції в їх розвитку;  познайомитись з найбільш визначними науковими відкриттями періоду; формувати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал; виховувати дух поваги до здобутків світової культури.

Обладнання: зошит, підручник, додатковий дидактичний матеріал.

Основні терміни та поняття: наукове відкриття, технічний прогрес, модерністська архітектура, «Барбізонська школа».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

ХІД УРОКУ

І. Організація навальної діяльності

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда:

  1. Як ви розумієте вираз «технічний пргогрес»? Чим на вашу думку він може бути спричинений?
  2. Як ви вважаєте, які відкриття можливі у культурі?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Відкриття європейців

Учитель: На початку ХІХ ст.. незважаючи на епоху Великих географічних відкриттів – європейцям були відомі лише прибережні райони більшості континентів. Не  дослідженими практично були внутрішні райони Азії Африки, Північної Америки, Австралії. Експедиції європейців частіше мали розвідувальний характер і були підготовкою до майбутніх колоніальних загарбань.

Робота з табличкою «Екпедиції відкривачів»

Відкривачі

Роки експедиції

Відкриття

Тадей Беллінсгалузен та Михайло Лазарєв (російська морська експедиція

1820

Антрактида

Девід Лівінгстон (Британський дослідник)

Середина ХІХ ст..

Подорож Центральною і Південною Африкою. Відкрив водоспад Вікторія

Генрі Стенлі (англієць)

 

Перетнув Африку зі сходу на захід. Відкрив і дослідив р.Конго

Роберт Берк і Віллс ОХора (англійці)

1860-1861

Вперше перетнуто Австралію з півдня на північ

Микола Міклухо-Маклай (українець)

 

Досліджував населення Океанії, жив серед аборигенів Нової Гвінеї і вивчав їх життя

Петро Семенові-Тян-Шанський та Микола Преживальський (росіяни)

 

Досліджували внутрішні райони Сибіру і Центральної Азії

Французькі дослідники

 

Першими досягли столиці високогірного Тибету - Лхаси

Дж. Еверст і Г. Остін

 

Проникли в Гімалаї і уклали опис найвищої вершини світу Джомолунгми

 

 Учитель. На кінець ХІХ ст.. були складені достатньо повні карт материків. А єдиною недослідженою частиною світу  - Антрактида.

  • «Мозковий штурм»

Як ви вважаєте, чому Антрактида не «піддавалась» дослідженням?

 

  1. Розвиток науки і техніки

І.Варіант – Повідомлення учнів на дану тему

ІІ. Варіант -  Коментоване опрацювання відповідного параграфу

ІІІ. Варіант – Робота учнів з датами (учитель записує на дошці роки відкриттів, а учні мають знайти відповідні відкриття, читаючи матеріал підручника. Наприклад: 1851, 1859, 1866, 1871, 1898, 1885, 1882, 1878, тощо. )

 

  1. Література
  • Робота з таблицею, поданою в підручнику на ст.. 178- 179

На основі поданого матеріалу визначаємо основні напрямки літератури та їх риси

 

 

неокласицизм

                     романтизм                       реалізм                                   натуралізм         символізм

 

  1. Мистецтво

Учитель:  На початку ХІХ ст.. музичне мистецтво розвивалось під знаком пошуку засобів вираження всього різноманіття людських почуттів. Під впливом ідей романтизму  європейських країнах виникають музичні школи: чеська, польська, австрійська, німецька, фінська, тощо. Композитори – романтики використовують народні мелодії. Найбільш популярними музичними жанрами в даний період є вальс, опера, інструментальні п’єси. Центром музичної культури стає Віденська придворна опера.

  • Повідомлення учнів

А. Внесок Людвіга ван Бетховена

Б. Італійський скрипаль та композитор Нікколо Поганіні

В. Реформатор Джузеппе Верді

Г. Російський композитор М. Глинка

Учитель: Щодо архітектури, то набуває поширення «електризм» (поєднання різних стилів; бажання святковості громадських будівель, багаті наліпні прикраси). Використовують ові будівельні матеріали: залізо, скло, сталь (для будівництва мостів – Бруклінський міст у Нью-Йорку), металеві конструкції (1889 р. створено 300 метрову вежу Гюставом Ейфелем), поява хмарочосів

V. Закріплення нових знань

Бесіда: - Чим зумовлена зміна в архітектурі?

  •                   Як ви вважаєте, що призвело до появи нового історичного явища – мосова культура?

VІ. Підсумки уроку

Отже, На початку ХІХ ст.. змінилось місце культури в житті суспільств. Здобутки культури стали доступними широким масам, зріс її вплив на суспільне життя і свідомість людей.

VІІ. Домашє завдання  

  • Опрацювати параграф 31
docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Щупак І.Я.)
Додано
9 травня 2018
Переглядів
7734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку