Тема: Навчаюся вживати дієслова у мовленні
Мета: формувати вміння вживання дієслів у мовленні, їх розпізнавання в реченні за допомогою питань; розвивати навички зв’язного мовлення, логічне мислення; виховувати уважність та спостережливість, любов до природи, навколишнього світу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Всі сідаєм тихо діти,
Домовляємось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій захаймо.
Тож гаразд , часу не гаймо,
І урок розпочинаймо.
У - уважними
Р - розумними
О - організованими
К - комунікабельними
Отже, якщо ви будете такими ми разом проведемо корисний і творчий урок.
Дітки, а ще щоб гарно працювати нам необхідно згадати, які правила діють у нашому класі.
Правило піднятої руки.
Дружня співпраця в групах.
Уважно слухати.
Активно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Давайте пригадаємо, що ми вивчили минулих уроків.
(Що таке дієслово, на які питання відповідає.)
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Як ви думаєте про що ми сьогодні ми будемо говорити сьогодні на уроці? (Про дієслово)
А якщо ми з вами використовуємо дієслова тоді, коли ми говоримо, як це буде стосуватися нашої теми? (Навчимося вживати дієслова у мовленні)
Отже, починаємо працювати далі.
ІV. Каліграфічна хвилинка.
Пишемо каліграфічно
-ют,-ут, зимують
До якої частини мови можемо віднести це слово? (До дієслова)
4.1. «Мікрофон»
А тепер давайте пригадаємо, що таке дієслово.
Ви гарно справилися з цим завданням!
Давайте ще назвемо по 1 дієслову, яке відповідає на питання що роблять?
Отже, ми з вами пригадали все про дієслово, тож тепер ми виконаємо з вами будь-яке завдання.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
5.1. На дошці ми бачимо будиночок, нам необхідно знайти дієслова і поселити їх у свій будиночок і скласти усно речення з одним із дієслів.
(школа, сад, учні, вчитися, працюють, телевізор, гратися, клас, парта, малювати)
5.2. Робота з підручником
Вправа 10, с. 82
5.3. Первинне засвоєння нових знань
На ваших партах лежать цеглинки «Лего», на яких написані букви, з ним нам необхідно скласти словосполучення (іменник + дієслово), з даними словосполученнями кожній групці потрібно скласти речення.
І група
Пташка летіла
ІІ група
Сонце зійшло
Фізкультхвилинка
VI. Узагальнення й систематизація знань.
Прочитайте слова, знайдіть дієслова і складіть з ним речення.
І група: гарний, мама, зайчик, ходить.
ІІ група: школа, шиє, мова, великий.
5.2. Ділимося на 2 групки.
Перед вами є малюнки, розгляньте їх і скажіть, які дієслова можна почути в цій ситуації?
VI. Рефлексійне коло.
Учні утворюють коло, а вчитель ставить запитання, яке він хоче дослідити.
VII. Підсумок уроку
7.1. Домашнє завдання
Вправа 11, с. 83 (вдома вам потрібно скласти план дій на тиждень за поданим зразком)
Чи сподобався вам уроку?
Якщо так, то намалюйте сніговику веселий ротик, якщо ні – сумний, підніміть вгору.
Чи сподобався вам урок?
Додаткове завдання:
Перед вами є речення, але вони незакінчені, їх потрібно доповнити дієсловами.
У -
Р -
О -
К -
УВАЖНИМИ
РОЗУМНИМИ
ОРГАНІЗОВАМИНИ
КОМУНІКАБЕЛЬНИМИ