23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Урок на тему :" Обов’язки членів родини щодо збереження і зміцнення здоров’я дитини"

Про матеріал

Даний матеріал дає можливість розширити уявлення учнів про значення родини для повноцінного життя дітей; вчить визначати обов'язки членів родини щодо збереження і зміцнення здоров'я; визначати обов'язки учнів стосовно інших членів родини ; розвивати навички роботи в групах, уміння приймати рішення, творчо мислити і виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я та здоров'я членів родини.

Перегляд файлу

Тема :  Обов’язки членів родини щодо збереження і зміцнення

здоров’я   дитини

Мета:  розширити уявлення дітей про значення родини для повноцінного життя дітей; навчитися визначати обов’язки членів родини щодо збереження і зміцнення здоров’я; визначати обов’язки учнів стосовно інших членів родини ; розвивати навички роботи в групах, уміння приймати рішення, творчо мислити і виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я членів родини.                                                                                                               Тип уроку: комбінований                                                                                                                                         Обладнання:підручник, робочий зошит, картки, схеми, вислови, презентації.

                   «  Турбота про здоров’я щоднини  -                         обов’язок усіх членів родини» .                                                                                                                                                          «   Яка сім’я – такі й діти».

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент.                                                                                         Учитель .                  

Ми радо  гостей вітаємо,

Щастя , здоров’я бажаємо.                                                                                                 Що б ви побажали одне одному на уроці?

Діти:                         

  Хай сьогодні нам щастить,

Хай нам завтра пощастить,

Хай завжди усім щастить.

ІІ. Перевірка домашнього  завдання.

1 . Бліц – опитування.                                                                                                              Назвіть  права учнів.                                                                                                   (Відповіді учнів)                                                                                                                                         - діти мають право на охорону здоров’я;                                                                             - діти мають право на навчання ;                                                                                     - діти мають право на гідність;                                                                                                            - діти мають право на захист і турботу держави;                                                                                                                 - діти мають право на медичну допомогу;                                                                                                                      - ніхто не може мене розлучити з моїми батьками без моєї згоди.                       2.  Крім прав , кожна дитина має обов’язки . Назвіть їх.                                                                                                                                  - піклуватись про своє здоров’я , зміцнювати його;                                                            - бути чемним і уважним , поважати старших;                                                                    - наполегливо вчитися;                                                                                                                     - допомагати  батькам;                                                                                                           - не порушувати закони.                                                                                                              3.Завдання на картках .                                                                                                                          Продовжте речення: «Одна з головних проблем держави і світу – це здоров’я дітей, бо діти - це………»                                                                                                                                                                                                                                                         ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. (Звучить легка музика)

Учитель зачитує загадки.                                                                                                                                 Що за гроші не купити? Чим потрібно дорожити?

                  Що для щастя необхідно , кожному завжди потрібно?

                   Знаєш ти і знаю я, безперечно це – сім'я !

                              * * *

Надійний притулок , фортеця твоя, наснаги джерельце , а також розради,

Найбільший твій скарб у житті – це сім'я , вона у біді не покине , не зрадить.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Повідомлення теми та мети уроку.                                                                                                                                                          Учитель . Мова сьогодні піде про сім'ю, родину. Назвіть ,які асоціації у вас викликають ці слова?( учні підходять до дошки і прикріплюють асоціації).

 

 сім'я

 

 

 

 

Учитель  (слайди щаслива родина). На уроці ми поговоримо про те , як правильно розподіляти обов’язки в сім'ї , що впливає на здоров’я членів родини.

Девізом нашого уроку буде «Турбота про здоров’я щоднини , обов’язок усіх членів родини».

Рідна домівка  стане міцною фортецею, коли в сім'ї панують злагода, взаємна довіра, повага до батьків,є спільні інтереси.                                                                                                                      Завжди важливо знати , від кого можна отримати пораду чи допомогу в різних життєвих ситуаціях. Хороша сім'я – запорука задоволення людини життям, яка сприятиме формуванню та зміцненню здоров’я кожного.     Впродовж уроку у нас  буде працювати довідкове бюро,яке буде надавати нам цікаву і корисну інформацію.                                                                                         Робота довідкового бюро.

Учень. В українській сім'ї завжди шанували батька і матір,бабусю і дідуся, звертались до них на « Ви». У сім'ї панували любов, взаємоповага. Це сприяло здоров’ю  всіх членів родини. Ніколи не можна нехтувати членами родини. Слід поважати їхні звички, працю, прагнення, бажання. У сучасній сім'ї не можна ділити обов’язки на чоловічі та жіночі. Потрібно ,щоб кожен виконував посильну роботу і були правильно розподілені обов’язки .                                                                                                                      Робота в групах.                                                                                                             Завдання: на столах у кожної групи знаходяться таблиці на яких вказано членів родини і  їх обов’язки. Потрібно розділити обов’язки  між рідними в сім'ї і позначити  знаком +   .                                                                                                                                                                                І група – мама, тато,  дитина;                                                                                                                          ІІ група – мама,тато,дитина, бабуся, дідусь.                                                                            Інтерактивна бесіда.                                                                                                                                                              1. Порівняйте у кого більше обов’язків? У кого найменше?                                                      2. Чи правильно ,коли обов’язки поділені на чоловічі й жіночі?                                                                                                                                                                          3.Якщо хтось із членів сім'ї буде перевантажений обов’язками , до чого це може призвести?                                                                                                                        4.   Чи відрізняються обов’язки  ( за навантаженням) від кількості членів родини?                                                                                                                                                           5. Як зробити , щоб зберегти здоров’я кожного члена сім'ї?                                                                                          Учитель. Як чудово , коли кожен знає свої обов’язки і виконує їх.   А чи дійсно це так?                                                                                                                                    Робота з підручником.                                                                                  

1. Розгляньте  малюнки. Визначте чи правильно розділені обов’язки між членами родини. Обґрунтуйте свою думку.                                                           2.Вибіркове читання.                                                                                                                                              Знайдіть  в підручнику і прочитайте  відповідь на запитання:                                          Як спільне сімейне дозвілля об’єднує сім'ю ?                                                                                         Робота в групах .                                                                                                                  Обговоріть ситуацію.                                                                                                                                                                                 У вихідний день сім'я вирішила поїхати до бабусі . Після  сніданку тато і діти швиденько вдяглися і пішли до машини . Поки мама прибирала зі столу , помила посуд , склала сумку , а інші члени родини її чекали , почався  дощ. Тато сказав , що в таку негоду їхати небезпечно. Всі були засмучені.           Питання до учнів.                                                                                                                  – Чому поїздка не відбулася?                                                                                                                                                    - Чи вплинуло це на здоров’я членів родини?                                                                                      - Щоб ви змінили у діях родини аби поїздка відбулася?                                           Вчитель.  Бажаю вам щоб девізом вашого життя був вислів «Турбота про здоров’я   щоднини – обов’язок усіх членів родини».                                                                     Фізкультхвилинка « Руханки» .

Що ж мабуть прийшла пора трохи відпочити.

Хочу я на фізхвилинку всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору, два – схилилися додолу.

Руки – в боки, нахились, повернулись,

Одне одному всміхнулись.

Покрутились , вправо, вліво,раз, два, три, чотири!

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись, до товариша всміхнулись.

Учитель. Спільне сімейне дозвілля сприяє теплим і дружнім стосункам. Добре коли члени родини мають спільні інтереси та однакові уподобання. Це згуртовує сім'ю . У такій сім'ї підтримується здоров’я кожного члена родини.                         (Слайди рукодільниці, куховарки, майстри)                                                                         В українських родинах із покоління в покоління передаються традиції: в одній сім'ї  жінки - чудові рукодільниці, а в іншій – відмінні куховарки, у третій – чоловіки мають « золоті руки», усе полагодять ,щось змайструють.                             На нашому уроці присутні родини , які  власним прикладом виховують своїх дітей.                                                                                                                                                                  Учень .  Найбільше багатство людини – це здоров’я. Із давніх – давен  у народних піснях , легендах возвеличували фізично дужу , здорову людину. (відомо , що козаки були фізично здоровими й сильними людьми).           Учитель .  На нашому уроці присутні родини , які  власним прикладом виховують своїх дітей.                                                                                                                                                                          Учитель.         

Познайомтесь – родина Бохонок Анни.                                                                                                                                             Аня . Моя сім'я складається з мами, тата,сестрички. А родина наша дуже велика:бабуся, дідусь, тітки,дядьки,двоюрідні братики і сестрички.                                                                                                   Мама Анни. Формування здорового способу життя   закладено в родині ще з дитинства. Мій батько – Михайло Іванович  , вчитель фізкультури, завжди дбав про те, щоб ми зростали здоровими (ранкова гімнастика, чіткий режим дня, спортивні ігри) були запорукою нашого здоров’я. А саме головне - власний приклад батька  завжди надихав нас. І тепер ,коли ми самі стали батьками  той вогник ентузіазму передаємо   своїм дітям.  Загартовуємо з дитинства. Славною традицією українців є купання на Водохреща, тож і наша родина(разом із дітьми ) підтримує ці традиції. А сімейне дозвілля – відпочинок на морі, поїздка на гейзера, відпочинки на природі завжди  допомагають відновити сили та покращити здоров’я дітей.

Здоровя  бережіть , доки малі,

І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен з вас в житті запам’ятає,

Що без здоров’я щастя не буває.

Учитель . Дбайливі батьки створюють гарні умови для розвитку та зміцнення здоров’я дітей: у них є смачна і корисна їжа. Адже   збалансоване харчування є складовою здорового способу життя.                                                            Презентація родини Ольги Предчук.   Важливою складовою частиною культури кожного народу є його їжа. Багато страв української кухні побутують і в наш час. Борщ, деруни, каші,галушки,вареники,голубці – їжу ,яка колись була виключно святковою, тепер готують щодня. Чільне місце в раціоні  українців посідає хліб.  Продукти які швидко псувалися, українці сушили,квасили,солили. На великі свята готували відповідні страви(кутя, пекли паски, м’ясні  страви). Ці традиції зберігаємо і ми в нашій родині. З дитячих років виховуємо бережливе ставлення до їжі. Адже українська їжа завжди славиться корисністю та багата на поживні речовини .  І жодне свято не обходилося без  запашного коровая (вручає коровай доньці).

Учитель. Багато в чому формування здорового способу життя залежить від стилю життя сім’ї , способу організації життя , участь обох батьків у вихованні, правильної організації вільного часу сім’ї.                                                             

Презентація родини Гнатишиних .                                                                                             Мама родини Гнатишиних.     

 Спосіб життя родини обумовлює й спосіб життя дітей . Весь вільний час ми присвячуємо вихованню дітей, а спільне сімейне дозвілля сприяє розвитку творчих здібностей дітей. Разом проводимо вихідні, любимо власними руками створювати красу. Недарма говорять , краса творить добро.

Учень .                

У кожного з нас своя рідна родина,

Це батько і мати , це рідна дитина,

Це рідна країна , що в серці завжди,

Не зрікайся родини , плекай, бережи.                                                         

Учень .              

 Щаслива родина – щаслива дитина,

В цій істині глибокий зміст.

Щаслива родина – здорова дитина

У цих поняттях прокладено зміст.                                  Учень.

Хай міст цей єднає батьків і дітей

Щоб правильно й радісно жити.

Іти по життю із девізом в руках:

«Щастя дитини потрібно цінити».

Вправа «Скарби народної мудрості»( робота у групах).                           Випереджальне завдання.

І група – готувала прислів’я та приказки про родину,сім'ю, здоров’я.                                  ІІ група – вірші про здоров’я , пісні.                                                                                                                                                                                                                                                              Пояснити,  чого нас вчить народна мудрість?                                                                 Звіт І групи .                                                                                                                                   Без матері і сонце не гріє.                                                                                                        Нащо кращий скарб, коли в сім'ї лад.                                                                              Нашому роду нема переводу .                                                                                               Добро стратиш -  наживеш, честь утратиш – пропадеш.                                                          Здоровий не знає , який він багатий.                                                                   Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.                                                                         Добрі діти батькам вінець, а злі – батькам кінець.                                                                                Звіт ІІ групи .                                                                                                                                                     Учень.     

Вірші про здоров’я.                                                                                                                                                                           Хто здоровий – той сміється,                                                                                               Все йому в житті вдається                                                                                                                       Він долає всі вершини ,                                                                                                       Це ж чудово для людини!                                                                                                             Хто здоровий ,той не плаче ,                                                                                                                                                       Жде його в житті удача .                                                                                                               Учень.                                                                                                                                                          Він уміє працювати, вчитись і відпочивати.                                                               Хто здоровий не сумує, над загадками мудрує,                                                                                     Він сміливо в світ іде. Й за собою всіх веде.

( пісня про сім'ю )                                                                                                                                  Учитель.     Давайте поміркуємо хто , ще крім родини , близьких, повинен піклуватися про здоров’я дітей?                                                                                                    Відповіді  учнів ( держава піклується про збереження здоров’я дітей та підлітків).                                                                                                                                          Учитель. У Законі України « Про охорону дитинства» є розділ « Дитина і сім'я». У ньому зазначено права та обов’язки батьків щодо виховання і розвитку дитини. В Україні затверджено програму «Діти України», яка розроблена на основі Конвенції про права дитини й Декларації прав дитини.

Робота в зошиті ст.27  вправа 2.                                                                              Відповіді обґрунтувати.                                                                                                                                            Учитель .    Але бувають сім'ї , в яких права дитини порушуються дорослими.                                                                                                                                           Робота з підручником                                                                                             Завдання.   Прочитайте І абзац тексту  назвіть , які права дітей порушено в сім'ї.   Чи можуть діти самі справлятися з такими проблемами? Хто їм допоможе?      Куди можна звернутися по допомогу?

(учні обговорюють відповіді)                                                                                                                                         Учитель . У таких випадках дітям обов’язково потрібна допомога. Соціальні служби, телефони довіри, сусіди,родичі, вчителі  відразу повинні відреагувати на звернення дитини. Особлива турбота приділяється  дітям ,які не мають сім'ї. На щастя , у ваших родинах немає прикладів про порушення прав дітей.                                                                                                                                                    Підсумок уроку. Сприятливі умови для життя і розвитку дитини створює не лише сім'я , родина а й  держава.                                                                                                                   Робота довідкового бюро.                                                                                                                                           Учень. Приєднавшись до Конвенції про права дитини, наша країна підтвердила права дітей – батьки  або особи ,що їх заміняють несуть відповідальність  за створення умов ,для розвитку дитини, повинні поважати гідність дитини , готувати її до самостійного життя .                                                                                                                                      У чому важливість сім'ї для дитини?                                                                                     Продовжити речення .                                                                                                                                                              Без  сім'ї  дитина -……………….                                                                                                                  А в сім'ї вона почувається………………                                                                                           Учень. Робить висновок .                                                                                                                              Мати сім'ю , жити в ній – мрія і щастя кожної людини. Тому,що щаслива родина – щаслива дитина.                                                                                                                                                                                                  Вправа « Ланцюжок гарних ідей».                                                                                                        Позначити у сходинках чинники , які на вашу думку ,сприятимуть благополуччю в родині  , здоров’ю  та розвитку дитини.

Вправа «Моя сім'я для мене …»                                                                                                                                             Звучить пісня «родина»,а  учні на квітах пишуть, що для них означає родина, сім'я (порівняти з почуттями , природою,явищами природи,якостями ).  Наприклад : тепло,міцне дерево, чиста річка, здоров’я,щастя,радість.     (Порівнюємо з асоціаціями , які були на початку  уроку).                                    Квіти приклеюють  і на дошці   виникає квіткове поле.                                                                                                                     Учень.                           

 Як є здоров’я  - буде все ,як треба

Сміятиметься сонечко із неба

І дітям світ постелиться під ноги,

Щоб ви пройшли усі дороги

Здорові діти – нація здорова,

Багата Україна і чудова!                                            

Оцінювання.                                                                                                                          Д\З . Вивчити №7,написати міні твір про роль батьків у моєму житті.

 

docx
Додано
6 травня 2018
Переглядів
1499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку