Урок на тему: "Основні інфекційні захворювання"

Про матеріал

Урок на тему: "Основні інфекційні захворювання"

Мета:ознайомити учнів з причинами виникнення основних інфекційних захворювань, їх ознаками; навчити учнів піклуватися про своє здоров'я та використовувати первинні засоби для захисту від інфекцій; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Перегляд файлу

10     клас

 

Дата

 

Тема:Основні  інфекційні захворювання

Мета: ознайомити учнів з причинами виникнення основних інфекційних захворювань, їх ознаками; навчити учнів піклуватися про своє здоров’я та використовувати первинні засоби для захисту від інфекцій; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: підручник, робочий зошит, презентація, роздатковий матеріал.

Хід уроку

1. Організаційний етап

2. Актуалізація  та  мотивація навчальної діяльності

Діти пишуть самостійну роботу (термінологія)

3. Вивчення нового матеріалу

Інфекційні захворювання – це хвороби, причинами яких є мікроорганізми: бактерії, віруси, гриби, паразити або їх токсини.

  • Учні заслуховують повідомлення і основне оформляють у вигляді таблиці

Групи захворювань

Найменування основних захворювань

Локалізація збудника

Шляхи передачі інфекції

Інфекції дихальних шляхів

Грип і гострі респіраторні захворювання Ангіна Дифтерія Кір Коклюш Туберкульоз Натуральна віспа

Верхні дихальні шляхи

Повітряно-краплинний

Кишкові інфекції

Дизентерія Черевний тиф Паратифи Холера Інфекційний гепатит, к і Поліомієліт

Кишечник

Через продукти харчування, воду, ґрунт, брудні руки, предмети побуту, мух, екскременти хворого

Кров'яні інфекції

Малярія Висипний і поворотний тифи Кліщовий енцефаліт Чума Туляремія

Кровоносна система

Через укуси кровоссальних переносників — комарів, кліщів, бліх, вошей, москітів та ін.

Інфекції зовнішніх покривів

Трахома Короста Сибірська виразка Правець

Шкіра Слизові оболонки

Переважно контактний шлях

При застосуванні біологічної зброї можуть бути використані найбільш хвороботворні, стійкі до довкілля мікроби — як бактеріальні засоби для ураження людей, тварин і сільськогосподарських рослин. До їх числа належать насамперед збудники різних інфекційних хвороб, що входять у групу так званих особливо небезпечних інфекцій. Це — натуральна віспа, чума і холера. Внаслідок їх навмисного поширення виникає осередок бактеріологічного ураження. .

Особливості цих інфекцій:

 -скорочений інкубаційний період,

 -висока заразливість, тривалість дії,

 -важкий перебіг інфекційного процесу у людей,

-труднощі розпізнавання виниклих захворювань.

Тому в надзвичайних ситуаціях запроваджують карантин. Під час карантину встановлюють відповідний протиепідемічний режим роботи. Весь медичний персонал, який обслуговує хворих, працює в спеціальних протичумних костюмах, щоб запобігти внутрілікарняним зараженням. Повний протичумний костюм складається з комбінезона, капюшона, чобіт, ватно-марлевої пов'язки на ділянки носа й рота, окулярів-консервів, гумових рукавичок і медичного халата.

Якщо лабораторними дослідженнями в осередку ураження не виявлено збудників особливо небезпечних інфекцій і немає загрози поширення масових захворювань, вводиться режим обсервації. Обсервацією називається комплекс заходів, що передбачають посилене медичне спостереження за осередком ураження і здійснення в ньому профілактичних та обмежувальних заходів.

Терміни карантину й обсервації визначаються тривалістю максимального інкубаційного періоду захворювання, обчислюваного з моменту ізоляції останнього хворого і закінчення дезінфекції в осередку.

4. Закріплення:

1.Які 3 умови необхідні для поширення інфекційних захворювань?

2.Хто відповідає за наявність джерела інфекційних захворювань?

3.Хто створює умови для наявності механізму передачі інфекційного захворювання?

4.Від чого або від кого залежить сприйнятливість людини до інфекційних захворювань?

5. Який можна зробити висновок?

Висновок: за поширення інфекційних захворювань відповідальність несе сама людина. На здоров'я людини великий вплив робить спосіб життя.

Багаторічні дослідження фахівців у різних країнах миру підтверджують наш висновок. Ці дослідження показали, що на здоров'я людини впливають безліч факторів, але 4 з них основні:

1. спадковість - 18-22 %,

2. охорона здоров'я - 8-10 %,

3. зовнішнє середовище - 17-20 %,

4. спосіб життя - 49-53 %

Які рекомендації можна дати тим, хто хоче бути здоровим? (Дотримуйте гігієни, носите марлеву пов'язку, хустку, знищуйте мух, тарганів, дотримуйте режиму праці й відпочинку. А всі разом це означає - ведіть здоровий спосіб життя).

5.Виставляння оцінок, підведення підсумків.

6. Домашнє завдання. Конспект вивчити, підготувати повідомлення про «Променева хвороба та її синдроми». «Радіозахисні засоби»

 


 

docx
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
1882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку