Тема: Пагін: будова та основні функції.
Мета : -сформувати поняття про будову та функції пагона , типи пагона;
-продовжити формувати поняття про рослинний організм;
-розкрити взаємозв’язок будови органа з виконуваними функціями ;
-виховувати позитивне ставлення до рослини, формувати екологічну
культуру; звернути увагу на необхідність дбайливого ставлення до
рослинного організму.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: гербарні зразки і живі рослини, лупа, ирепарувальний набір, таблиці.
Хід уроку.
I.Актуалізація опорних знань
Гра у слова
-Пригадайте рослини , які утворюють коренеплоди . Створіть кросворд щоб в кожному слові була літера «Р» ( Селера, петрушка, морква, редис)
-Видозмінами яких органів молодої рослини є коренеплоди.
II.Мотивація навчальної діяльності учнів
III.Вивчення нового матеріалу.
Завдання 1.Вивчити будову пагона.
(Розглядаючі живі об’єкти формуємо поняття «пагін»)
Переглдд відеосюжету за посиланням і виконати завдання :https://www.youtube.com/watch?v=VRhnJy6i7Ck
Завдання 2. Ознайомитися з різноманітністю пагонів .
Завдання 3. 3’ясувати основні функції пагона.
Завдання 4. Скласти схему «Функції пагона»
IV.Узагальнення та систематизація знань.
Вправа «Біологічний диктант»
Закінчіть речення.
1.Пагін – це…
2. Листок – це…
3.Листкова пластинка – це…
4.Вузол -це…
5. Міжвузля – це…
6.Пазушна брунька – це…
7. Верхівкова брунька – це…
8.Черешковий листок – це ...
9.Сидячий листок – це…
10.Простий листок – це…
11.Складний листок – це...
12. Галуження – це…
( Взаємоперевірка).
-Вправа:» Знайди зайве»
У переліку термінів закреслити зайві, котрі не відносять до стебла:
Стебла бувають : трав’янисті, прості, прямостоячі, лежачі, пальчасті, паралельні, виткі, чіпкі, трійчасті, дворічні, складні, дихотомічні, дугові, повзучі.
-Наведіть приклади взаємозв’язку будови і функцій пагона.
V.Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
Прочитати параграф і продумати контрольні питання.