Урок на тему: Запилення.

Про матеріал
Урок - дослідження , насичений пояснювально - ілюстративними, та проблемно - пошуковими методами навчаня. Урок сприяє розширенню поняття про квітку- як орган насінного розмноження. Ознайомлює з різними типами запилення квіткових рослин, та пристосуванням квіток до запилення. Розвиває пізнавальну самостійність в учнів. Виховує позитивне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Запилення.  Пристосування  до запилення.

Мета: розширити поняття про квітку, як орган  насінного  розмноження;

            Сформувати поняття прозапилення, ознайомити учнів з різними

           способами  запилення у квіткових рослин , розглянути пристосуванн 

           рослин до різних способів  запилення;  розкрити значення запилення в

           житті  рослин; продовжувати формування вмінь і навичок роботи  з

           з підручником і іншою інформацією, робити висновки; виховувати

            бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок дослідження.

Обладнання : мультимедійний проєктор, розбірна модель квітки, таблиці

 « запилення рослин».

                                                                  Хід уроку

I.Організаційний момент.

Психологічна хвилинка

Нумо, діти ,

Підведіться!

Всі приємно

Посміхніться.

II.Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда з демонструванням розбірної моделі квітки

-Що таке суцвіття?

-Які розрізняють групи суцвіть?

-Що таке оцвітина?

-Які особливості будови оцвітини та її функції?

-Яке біологічне  значення  суцвіть?

-Назвіть  головні частини квітки.

-Яку  будову має маточка?

-Яку будову має тичинка?

-Які особливості будови оцвітини?

-Що утворюється у зав’язі маточки?

-Що утворюється у тичинці?

III.Мотивація навчально-пізнавальної  діяльності  учнів

Проблемне питання

- Вчені провели експеримент: квітки гороху і яблуні, коли вони перебували у фазі бутона , накрили марлевими мішечками. Після цвітіння у гороху утворилися плоди, а у яблуні ні. Чому? Запропонуйте наукові гіпотези.

Завдання уроку.

1.Ознайомитися із типами запилення квіткових рослин.

2.Назвати ознаки пристосування квіток до різних чинників запилення.

3.В чому суть запліднення у квіткових рослин – з’ясувати.

4. Дізнатися як відбувається штучне запилення.

IV.Вивчення нового матеріалу

Що ж таке запилення?

Перегляд  відеосюжету  https://www.youtube.com/watch?v=AtSLgvr4tqg

Робота з підручником,

1.Формування поняття: запилення,  однодомні, дводомні.

2.Клас ділиться на 3 групи. Працюючі з текстом підручника, необхідно вивчити способи запилення. Кожна група отримує завдання провести міні – дослідження й ознайомити учнів  класу з результатами роботи:

Завдання:

- група 1-перехресне  запилення  комахами;

1.Які рослини запилюються комахами?

2.Які пристосування мають рослини до запилення комахами?

 

-група 2перехресне запилення водою і птахами;

1.Які рослини запилюються водою?

2.Які рослини запилюються птахами?

3.Які пристосування до такого способу запилення мають ці рослини?

-група 3- перехресне запилення вітром;

1.Які рослини запилюються вітром?

2.Які пристосування до запилення вітром маютьрослини.

Завдання до класу: Як здійснюється штучне запилення, його значення?

- Для підвищення врожаю.

- Для отримання нових сортів рослин у селекції.

V.Узагальнення та систематизація знань

(Відповідь на проблемне запитання, поставлене на початку уроку

  • Чому в  процесі експерименту у гороху утворилися плоди, а в яблуні не утворилися?)

Гра «Склади віртуальний букет»

Кожній групі учнів пропонуються  картки із  зображеннями  рослин. Кожна група пояснює свій вибір .

Фронтальна бесіда:

1.Що таке запилення?

2.Які є типи запилення?

3.Які чинники запилюють квіткові рослини?

4.Що утворюється в нектарниках ?

5.Який процес передує заплідненню?

6.Чим перехресне запилення відрізняється від самозапилення?

7.Яка роль суцвіття?

VI.Домашнє завдання

Прочитати параграф підручника .Виконати завдання.

docx
Додано
6 липня 2023
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку