Урок на тему "Перевірка ділення множенням"

Про матеріал
Розробка уроку для дітей спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат. Урок-гра містить багато цікавих завдань щоб формувати вміння здійснювати перевірку дії ділення дією множення, застосовувати таблицю множення і ділення для обчислення виразів, закріпити знання про трикутники; сприяти розвитку обчислювальних навичок, логічного мислення, математичного мовлення; виховувати любов до Батьківщини, працьовитість,бережне відношення до шкільного майна.
Перегляд файлу

Тема: «Перевірка ділення множенням».

Мета: формувати вміння здійснювати перевірку дії ділення дією множення, застосовувати таблицю множення і ділення для обчислення виразів, закріпити знання про трикутники; сприяти розвитку обчислювальних навичок, логічного мислення, математичного мовлення; виховувати любов до  Батьківщини, працьовитість,бережне відношення до шкільного майна.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Форма проведення: урок-гра.

Обладнання: картки для усного рахунку, ноутбук, картки для індивідуальної роботи , набір цифр, музичний запис фізкультхвилинки, сніжинки – завдання, лепбук - «Трикутники», корекційна іграшка - «Зоряне небо».

Міжпредметні зв’язки: природознавство, фізична культура.

Хід уроку.

І. Організація класу до роботи.

1.Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.

- Станьте діти всі рівненько, посміхніться всі гарненько.

Любі діти, в класі гості в нас зібрались, з ними дружно привітались.

Всі голівками кивнем  і урок свій  розпочнем.

Сідайте , будь ласка.

Ми вам раді люди добрі і запрошуємо вас на урок у 6 клас.

Девіз нашого уроку:

                 Дивитись -  і бачити.

                 Слухати – і чути.

                 Думати – і говорити.

                 Старанно працювати.

А якими ви будете сьогодні на уроці ми дізнаємось, коли ви обчислите приклади:

7 : 7 х 0 = 0                           уважними

8 х 10 : 1 = 80                       розумними

5 х 8 + 10 =60                       організованими

10 х 10 = 100                        кмітливими

Отже, ви будете уважними, розумними, організованими, кмітливими.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Узгодження запропонованого плану уроку.

План уроку

1. Привітання.

2. Повторення вивченого.

3. Фізкультхвилинка.

4. Робота з підручником.

5. Самостійна робота.

6. Робота в групах.

7. Підсумок уроку.

2. Визначення очікувань учнів.

Вправа «Мікрофон».

- Діти скажіть, а яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Який сьогодні день?

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Давайте ви своє бажання напишете на зірочці і закріпите  на зоряному небі. Хай Святий Миколай прочитає його і можливо виконає, якщо ви будете слухняними.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Каліграфічна хвилинка. Вірш про зошит.

Зошит свій я відкриваю, навкоси його кладу, ручку я ось так тримаю, сяду рівно, не зігнусь. Буду я писати гарно, до роботи вже берусь.

Запишіть: Вісімнадцяте грудня.

                  Класна робота.

- Скажіть, скільки зірочок ми закріпили на зоряному небі?

- Напишіть рядок цифри 9.

- Яку цифру треба написати, якщо 9 збільшилося  у 10 разів.

2. Усний рахунок.

Вправа « Мозковий штурм».

- Як називаються числа при дії множення?

- Якою дією перевіряється множення?

- Як називаються числа при дії ділення?

- Якою дією перевіряється ділення?

Розв’язання віршованих задач.

На столі -  4 миски.

В кожній з них по 3 сосиски.

Скільки всіх сосисок там,

Знати хочеться котам. (4х3=12)

Задумалися мишки:

16 в них горішків.

На двох як поділити?

Підкажемо їм, діти?(12:2=6)

3. Математичний диктант.

- Знайти добуток чисел:

2 і 9; 3 і 7; 4 і 3; 2 і 7.

- Знайти частку чисел:

16 і 2; 18 і 3; 24 і 8; 49 і 7.

4. Відпочинок.

Ритмічна вправа «Годинник».

Діти рахують дерев’яні палички, якими будуть виконувати ритмічну вправу.

Отримали число – 18.

- Кожна дитина має отримати дві палички. Чи вистачить всім дітям паличок? Як про це можна дізнатися? Якою дією?(18 : 2 = 9)

- Давайте перевіримо дію ділення дією множення. (9 х 2 = 18)

Отже, щоб перевірити дію ділення дією множення треба частку помножити на дільник і дістанемо ділене.

Запам’ятайте:

Ділене дорівнює добутку частки і дільника.

Виконання ритмічної вправи (промовляючи вірш учні вистукують дерев’яними паличками ритмічну вправу).

На стіні висить годинник «Тік – так, тік – так».

Час летить кудись невпинно «Тік – так, тік – так».

5. Розв’язування прикладів.

Про підручник ви забули,

Ще його не розгорнули.

Швидко книжку розгортай,

Працювати починай.

Відкрийте підручники на сторінці 147 №5.

(Самостійна робота, індивідуальні завдання для дітей на картках – сніжинках).

6. Фізкультхвилинка.

Хто у нас уже втомився і на ліво похилився?

Треба нам негайно встати, фізкультхвилинку розпочати.                       (Виконання танцювальних рухів під музичний супровід).

8. Розв’язування задачі №9 ст. 147.

Відпочили і за парту ми сідаєм, працювати починаєм. (Діти читають задачу. Робимо повний аналіз задачі. Учень записує розв’язання на дошці).

Відремонтували – 30 парт

Залишилося - ? у 5 разів менше

Всього - ?

Звертаю увагу на бережне відношення до шкільного майна.

9. Робота в групі.

Клас ділиться на 2 групи, які отримують завдання на сніжинках:

Гра « Закодоване слово».

Виконавши завдання ми дізнаємося закодовані слова

30 : 10 =

21 : 3 =

2 х 4 =

4 х 1 =

49 : 7 =

3 х 3 =

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

у

к

л

с

ж

п

р

н

і

а

І група: слово - сніжна

25 : 5 =

20 : 10 =

2 х 3 =

8 : 4 =

3 х 3 =

42 : 6 =

4 х 1 =

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

у

с

о

т

а

м

р

н

п

з

ІІ група: слово - морозна

Якій  порі року ми можемо сказати такі слова? (Зимі)

10. Гра «Впізнай трикутники» (Використовую лепбук «Трикутники»).

ІV. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

Зима – пора свят. За традицією на свята дарують подарунки. Пропоную нам разом оцінити свою роботу на уроці, щоб дізнатися чи Святий Миколай принесе вам подарунки?

- Чи сподобався вам урок?

- Хто задоволений тим, як працював на уроці?

Доповніть речення.

Я навчився …

Мені сподобалось …

Цікавими були…

2. Оцінювання (мотивоване).

- Ви , діти, всі молодці. Працювали дружно, старанно. Я вами задоволена. Дякую вам за роботу.

V. Домашнє завдання (диференційоване) №6 ст.147

Слабшим дітям індивідуальне завдання на карточках.

docx
Додано
2 лютого 2020
Переглядів
2456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку