Тема: Підготовчі вправи ЗРВ. Вправи для розвитку сили. Лазіння по гімнастичній лаві різнойменним та однойменним способом. Застрибування на підвищену опором однієї або двох ніг.
Завдання уроку: закріпити отримані учнями уміння та навички виконання вправ для розвитку сили, навчити учнів техніки лазіння по гімнастичній лаві однойменним та різнойменним способом, застрибувати на підвищену опору поштовхом однієї і двох ніг, сприяти розвитку загальної витривалості та сили.
Інвертар: гімнастичні лави, мати.
Зміст уроку |
Час |
Методичні вказівки |
І. Підготовча частина |
10-12 хв |
|
1.1. Організований перехід учнів з класу до спортивної зали. |
1 хв.
|
Учні переходять колоною. Слідкую за правилами техніки безпеки |
1.2. Шикування учнів у шеренгу |
30 с. |
Клас, шикуйсь, рівняйсь, струнко! По порядку номерів – розрахуйсь! |
1.3. Рапорт чергового.
|
1 хв. |
Перевіряю зовнішній вигляд учнів та наявність учнів на уроці. |
1.4. Повідомлення завдань уроку. Теоретичні відомості.
|
1 хв. 30 с. |
(Лазіння по гімнастичній лаві та стінці має важливе значення, адже сприяє розвитку спритності, сили, сміливості, витривалості, а також домагає формуванню правильної постави.) Мотивую учнів до роботи на уроці. |
1.5. Повороти на місці. «Право-руч!» «Ліво-руч!» «Кру-гом!»
|
1-2 хв. |
(Клас, право-руч – раз, два; ліво-руч– раз, два; кру-гом – раз, два! Клас, за направляючим обхід по залу кроком руш!) Слідкую за правильністю виконання команд, виправляю помилки, здійснюю показ. |
1.6. Ходьба та її різновиди: - на носках, руки вгору; - на п‘ятках, руки за спину; - на зовнішній частині стопи, руки за голову; - на внутрішній частині стопи, руки за голову.
|
2хв. 15 м 15 м 10 м
10 м
|
Довільне дихання, слідкую за поставою та правильним виконанням команд.
|
1.7. Легкий біг з перешкодами |
1хв. 20 м |
Клас, легким бігом руш! Слідкую за поставою, диханням та правильним виконанням. (вдих через ніс, видих через рот). |
1.8. Вправи на відновлення дихання. |
1 хв. |
Уявіть собі, що ви вітерець і ви дмухаєте легенько на сніжинки, які кружляють в повітрі, а тепер наберіть повні легені повітря і дмухніть на сніжинку сильно-сильно. Слідкую за ознаками зовнішньої втоми. |
1.9. Шикування в шеренгу |
30 с |
Клас, на 3, 6, 9, на місці – розрахуйсь! |
1.10. Виконання комплексу ЗРВ на місці без предметів. 1. В.п. – стійка ноги нарізно, руки за спину, колові оберти голови на «1-2» - вправо, «3-4» - вліво. 2. В.п. – основна стійка, руки на пояс. На «1-2» - повороти голови вправо, на «3-4» - вліво. 3. В.п. – обличчям один до одного, ноги нарізно, руки на плечах товариша. На «1-2» - одночасні пружні нахили вперед, на «3-4» - назад. 4. В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс. На «1-2» - нахили тулуба в праву сторону, на «3-4» - вліво. 5. В.п. – стійка права нога поперду лівої, руки на пояс. На «1-2» - нахили тулуба вперед, на «3-4» - назад. 6. В. п. – стійка ноги нарізно, руки за голову. На «1-2» - поворити тулуба вправо, на «3-4» - вліво. 7. В. п. – широка стійка. На «1» - сід на праву ногу, на «2» - В. п. , на «3» - сід на ліву ногу, на «4» - В.п. 8. В. п. – основна стійка, руки на пояс. На «1» - 5 стрибків на правій нозі, на «2» - 5 стрибків на лівій нозі, на «3» - 5 стрибків на обох ногах, на «4» - В. п.
|
6-7 хв.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
|
Здійснюю показ виконання ЗРВ.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
Слідкую за правильним виконанням команд та за правильністю прийняття В. п.
|
1.11. Вправа на відновлення дихання.
|
1 хв. |
Уявіть собі, що ви вітерець і ви дмухаєте легенько на сніжинки, які кружляють в повітрі, а тепер наберіть повні легені повітря і дмухніть на сніжинку сильно-сильно. Слідкую за ознаками зовнішньої втоми. |
ІІ. Основна частина |
20-24 хв. |
|
2.1 Лазіння по горизонтальній лаві однойменним та різнойменним способами. |
4-5 хв. |
Страхую дітей зі спини. (Потоковий спосіб) |
2.2. Лазіння по піднятій, похилій лаві однойменним та різнойменним способами. |
4-5 хв. |
Страхую дітей зі спини. (Почерговий спосіб)
|
2.3. Застрибування на підвищену опору. |
4-5 хв. |
Під час стрибків слідкую, щоб учні приземлялися на носки і поступово опускалися на п‘ятки. (Почерговий спосіб) |
2.4. Шикування в шеренгу. |
30 с |
|
2.5. Рухлива гра «Бездомний заєць» |
9-10 хв. |
Пояснюю правила гри. Ви стаєте один до одного, взявшись за руки, парами. Ви – хатинки. Один із гравців – «заєць», інший - «вовк». «Заєць», який тікає від «вовка» ховається в хатинку. Той, до кого «заєць» стає спиною, той учасник стає «бездомним зайцем», який тікає від «вовка». Якщо «вовк» наздогнав «зайця» – то вони міняються ролями. «Вовк» стає «зайцем», а «заєць» – «вовком». Слідкую за виконання правил гри. |
2.6. Вправи на відновлення дихання.
|
1 хв. |
Уявіть собі, що ви вітерець і ви дмухаєте легенько на сніжинки, які кружляють в повітрі, а тепер наберіть повні легені повітря і дмухніть на сніжинку сильно-сильно. Слідкую за ознаками зовнішньої втоми. |
ІІІ. Заключна частина
|
2-3 хв. |
|
3.1. Шикування
|
30 с |
|
3.2. Психологічний тренінг, супроводжується музикою.
|
1 хв. 30 с |
Уявіть ранок, спокій. Всі сплять. Ви – сонечко. Велике, тепле, лагідне сонечко. Воно прокидається очі і дарує спокій і тепло всім навкруги. Тож давайте будьмо сонечками! Ви добре відпочили і готові працювати на наступних уроках. |
3.3. Підсумок уроку. |
1 хв. |
Проводжу підсумок, роздаю призи. |
Щільність уроку:
Загальна щільність: 62%;
Моторна щільність: 31%