Урок на тему: "Письмо рядкової букви ї, слів з нею"

Про матеріал

Конспект уроку на тему: Письмо рядкової букви ї, слів з нею.

Мета: вчити учнів писати маленьку букву ї, буквосполучення, слова і речення з нею; закріплювати навички письма вивчених букв, знання про звукове значення букви Ї ї; удосконалювати вміння учнів списувати з друкованого і рукописного тексту; розвивати увагу, мовлення, дрібну моторику руки; виховувати старанність, уважність, любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Тема: Письмо рядкової букви ї, слів з нею.

Мета: вчити учнів писати маленьку букву ї, буквосполучення, слова і речення з нею; закріплювати навички письма вивчених букв, знання про звукове значення букви Ї ї; удосконалювати вміння учнів списувати з друкованого і рукописного тексту; розвивати увагу, мовлення, дрібну моторику руки; виховувати старанність, уважність, любов до рідної мови.

Обладнання: робочий зошит з друкованою основою, картка з буквою, відео написання літер ї.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

(Звертаю увагу дітей на наявність шкільного приладдя, готов­ність учнів до уроку)

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда за матеріалом уроку читання.

-  Яку букву ви вивчали на уроці читання? (Ми вивчали букву Ї ї)

- Які звуки може позначати літера Ї ї? (М’який приголосний [й], та голосний [і])

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні на уроці ви познайомитесь із написанням малої літери ї. Ви навчитеся писати цю літеру окремо та в сполученні з буквами.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1) Показ зразка писаної літери Ш у сітці зошита (збільшеної у 20 разів).
- Ось так виглядає писана буква Ї ї.

- Що відрізняє писані букви ї,Ї від друкованих? (Нахил та заокруглення внизу, а у великої Ї є ще й гачечок угорі)

2) Аналіз будови букви з переліком її елементів.

- Мала буква «ї» складається з двох елементів: (веду по демонстраційній картці)

1) короткої прямої похилої лінії із заокругленням унизу праворуч;

2) двох крапок.

3) Засвоєння конфігурації малої літери «ї»
3.1. Показ написання букви на дошці з поясненням послідовності зображення її елементів.

- Зверніть увагу, як пишеться маленька буква «ї». 

Починаємо писати коротку пряму похилу лінію від верхньої рядкової лінії, ведемо в напрямку до нижнього рядкової, не доводячи до неї, плавно заокруглюємо праворуч, торкаючись її, закінчуємо писати на середині робочого рядка.

Потім ставимо дві крапки трохи вище верхньої рядкової лінії над прямою похилою по обидві сторони першого елемента. Рахунок: 1 – і – 2 – 3.

3.2. Писання учнями букви в повітрі з орієнтацією на показ учителя Спробуйте написати маленьку букву«ї» у повітрі за мною. (Повертаюсь до учнів спиною і пишу в повітрі маленьку літеру «ї», дивлячись при цьому на учнів)

4) Робота в зошиті.

- Відкрийте свої зошити на с. 22.

- Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? (На ньому зображено Їжачиху, Їжака, їжаченят)

- Знайдіть віршик. Я вам його зачитаю, а ви прослідкуйте.

- Назвіть слова, які зустрічають у вірші з буквою «ї». (Це такі слова як: Їжачиха, Їжаком, їдуть, сироїжки, їхні, їжачата)

- Молодці.

4.1. Робота із звуковими схемами.

- Розгляньте другий малюнок.

- Що на ньому зображено? (На ньому зображено поїзд в якому їдуть звірята)

- Назвіть звірят? (Ослик, їжак, сова, заєць, порося)

- Біля малюнку є звукова схема. Доберіть слово, яке підходить до схеми.

- Як ви вважаєте, хто із звіряток підходить до звукової схеми? (Їжак)

- Наступним вашим завданням буде з’єднати схеми з відповідними словами.

- До першої схеми, яке слово ви з’єднали? (Їдуть)

- До другої схеми, яке слово ви з’єднали? (Їжа)

- До третьої схеми, яке слово ви з’єднали? (Країна)

4.2.  Повторення гігієнічних правил письма, вимог до розміщення зошита на парті, тримання ручки

- Перед тим, як писати в зошиті, ми повто­римо правила сидіння за партою, вимоги до розміщення зошита та тримання ручки.

Учні дають розгорнуту відповідь: спину потрібно тримати рівно, не спиратися грудьми на парту. Лікті потрібно покласти на парту так, щоб вони трохи звисали. вільною рукою потрібно підтримувати зошит, пере­суваючи його вгору за потреби. Ноги всією ступнею повинні стояти на під­лозі чи підставці під прямим кутом.

5. Вправи з письма.

Відео написання літер Ї ї.

- Перегляньте відео, як писати літеру Ї ї маленьку та велику.

5.1 . Написання слів.

- Напишіть ці три слова в рядочок.

5.2.  Пальчикова гімнастика

- Щоб підготовити наші пальчики до письма виконаємо пальчикову гімнастику. Повторюйте за мною.

СЕСТРИЧКИ

Посварились дві сестрички,

Розійшлися хто куди.

Ну, в потім помирились,

Обнялись — нема біди.

(Розвести долоні, доторкуючись зап’ястями, потім переплести пальці.)

КВІТИ

Зранку всі чудові квіти

Весело розкрились

Ідо сонця потягнулись,

І росою вмились.

(Тильний бік долоні лежить на столі, пальці зі­брані в жменю, потім долоня розкривається, пальці розходяться.)

5.3. Писання елементів літери за пунктирними або легко наведеними зразками в зошиті (на друкованій основі)

- Відкрийте ваші прописи на сторінці 2.3 Напишіть в першому рядочку елементи маленької букви «ї» за пунктиром і самостійно.

Фізкультхвилинка

- Щоб ви трішки відпочили, вийдіть із за парт та повторюйте рухи за мною.

Ми писали, ми трудились,
наші руки вже стомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти,
Руки тільки раз тряхнемо
І писати знов почнемо,
Відпочивши дружно враз,
Приступив до праці клас.

5.4. Писання буквосполучень з маленькою буквою «ї»
- Що написано у другому, третьому, четвертому та п’ятому  рядку? ( В 2, 3, 4, 5, рядку написані буквосполучення)
- Запишіть каліграфічно ці буквосполучення.

5.5. Списування речення з друкованого тексту

- Прочитайте перше речення в рамочці на сторінці 23.
- Про що це речення? (Про Україну)
- Якими літерами — друкованими чи рукописними — подано речення? (Друкованими)

- Перепишіть його рукописними літерами в зошит.

- Прочитайте друге речення з друкованим текстом в рамочці. Перепишіть його в зошит.

- Прочитайте третє речення з друкованим текстом в рамочці. Перепишіть його в зошит.

- Прочитайте четверте речення з друкованим текстом в рамочці. Перепишіть його в зошит.

V. Підсумок уроку
- Яку букву ми писали сьогодні на уроці? (Маленьку букву «ї»)
- Які слова з цією буквою ви запам’ятали?

- Придумайте слова з тими сполученнями літер, які ви написали під час урок.

- Які слова ви придумали? (Їмо, їздили, їхали)

- На цьому наш урок завершений. Дякую за роботу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
5142
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку