Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок на тему "Подільність натуральних чисел"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та історії України містить розробку на тему "Подільність натуральних чисел. Україна-незалежна держава"
Перегляд файлу

Тема: Подільність натуральних чисел. Україна-   незалежна держава (6 клас).

 Мета уроку: закріпити знання і навики учнів з теми «Подільність натуральних чисел»,

  • уміння застосовувати теоретичний матеріал для розв'язування вправ та задач;
  • розширювати кругозір учнів; поглиблювати знання учнів з історії нашої держави;

        виховувати любов до рідної землі.

Тип уроку: комбінований, закріплення набутих знань.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, проектор, комп’ютер, дошка, крейда, зошити, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірка домашнього завдання за підручником.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Добрий день, шановні діти !

Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок  на тему «Подільність натуральних чисел» і здійснимо подорож за допомогою машини часу з історії нашої держави, а в цьому нам допоможе математика.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Сьогодні наша ненька Україна - незалежна, суверенна , правова, демократична держава. Свою незалежність вона здобула 24 серпня 1991 року. Скажіть, будь ласка, скільки років виповнилося нашій Батьківщині в 2014 році?

2014-1991=

Мозковий штурм.

Число 23 просте чи складене ? Чому?

Учитель.Так, дійсно 23 - число просте.

Скільки воно має дільників?

Учитель.Так, 2: 1 і 23.

Які числа називаються простими, а які складеними ?

Скільки областей входить до складу України ?

 Україна складається з 24 областей, столиця України - місто Київ.

24-це просте число чи складене? Скільки воно має дільників? Назвіть ці дільники ?

Учитель. Так, 24-складене, має 8 дільників, а саме Д(24) = (1,2,3,4,6,8,12,24)

Учитель. Україна є парламентсько-президентською республікою з окремою законодавчою, виконавчою та судовою гілками влади. Найвищим органом державної влади є Верховна рада України, а главою держави - Президент України.

V. Розв’язування вправ.

Учитель.  І ось ми опинилася у залі Верховної Ради України 28 червня, а от якого року дізнаємося, розв’язавши наступне завдання.

Завдання 1. (Усно).

Назвіть найменше число, кратне числу 1996?

Учитель. Так, дійсно , це число 1996.

Отже, 28 червня 1996 року Верховною Радою України було прийнято Конституцію – Основний закон України .

Завдання 2. (Усно).

Знайдіть НСД(988, 1976) = …

Відповідь: число 988.

Учитель. І от ми з вами у 988році в Київській Русі. Цей рік був дуже важливим для нашого народу, адже відбулося хрещення мешканців Києва, а згодом інших міст держави князем Володимиром, у результаті чого християнство стало провідною релігією Київської Русі.

Україна – світська держава, в якій церква відділена від держави і школи. Конституція України гарантує свободу совісті та свободу віросповідання.

Учитель.  Давайте за допомогою наступного завдання дізнаємося рік першої згадки у Київському літописі про Україну.

Завдання 3. (Мікрофон)

Запишіть числовий код, що відповідає істинним висловлюванням.


1-32-кратне 16.

2-6-дільник 4.

1-18 є дільником 36.

8-2 некратне 3.

5-1-просте число.

7-4- складене число.


Учитель. Так, це був 1187 рік. До складу тогочасної України входили Галичина, Західна Волинь, Холмщина, Підляшшя .

Учитель.  Керувати державою - це велика честь і відповідальність. То ж давайте за допомогою наступного завдання дізнаємося прізвище першого Президента незалежної України.

Завдання 4. (Кращий знавець математики)

Знайдіть у рядках правильні відповіді. З літер, що їм відповідають, складіть слово.

НСД (2 і 6)=

М  6

К  2

П  1

НСК(2 і 6)=

Р  6

К  1

О  12

НСД(12 і 13)=

У  26

Е  12

А  1

НСК(5 і 6)=

С  5

В  30

Г  6

НСК(10 і 9)=

П  10

Т  9

Ч  90

НСК(8 і 12)=

У 24

А 36

Е  12

НСД(8 і 12)=

С 1

Ш 8

К  4

 

Учитель. Леонід Макарович Кравчук  став першим Президентом України з 5 грудня 1991 року після здобуття нею незалежності  (1991-1994).

Учитель. За Конституцією України, державними символами України є Герб, Прапор, Гімн.

Гімн – це урочиста  патріотична пісня, яка уславлює державу, є символом її державності і національної єдності.

Завдання 5.  (Хто швидше).

Знайдіть значення і розшифруйте  прізвище автора слів гімну України?


У-НСК(10,5)=

Ч-НСД(5,10)=

И-НСД(12,16)=

Й-НСК(12,16)=

Ь-НСД(17,18)=

К-НСК(200,1000)=

Б-НСК(15,45)=

С-НСД(24;32)=

Н-НСК(18;54)=


5

10

45

4

54

8

1

1000

4

48

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. А хто є автором музики?

(Павло Чубинський і Михайло Вербицький).

Учитель. А зараз давайте переглянемо ст.10 Р.1 Конституції України

Стаття 10. Державною мовою в Україні є українська мова.

Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.

В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України.

Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування.

Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом.

Учитель. Хто з вас, діти, пам’ятає слова Тараса Шевченка про українську мову? ( Учень  читає рядки вірша)

Завдання 6. (Робота в парах)

А з якої мови походить сучасна українська мова?

Для того щоб про це  дізнатися, потрібно з істинних висловлювань скласти слово.


200:10-Д

25:10-Е

775:5-А

327:3-В

153:9-Н

49:9-Ю

140НЕ:3-Ь

1124:2-О

11 НЕ :9-Р

328 НЕ:5-У

117:3-С

129:10-П

130:5-К

144:3-А


Учитель. Так, українська мова походить від давньоруської, яка була розмовною в Київській Русі.

Давайте знову повертаємося в Україну в наші часи.

Завдання 7. (Незакінчене речення)

Відповідно до Закону України від 28 січня 1992 року «Про Державний Прапор» Верховна Рада визначила співвідношення ширини прапора до його довжини як x:y.

Закінчіть речення:

х: найменшим простим числом є число …

у: найменшим непарним  простим числом є число …

(Можна запропонувати завдання №7: Знайдіть значення x і y , розв’язавши наступне завдання.

 х = НСК (6 ; 36 ) : НСД(18 ; 36)=

  у= НСД (54 ; 108) : НСК(2 ; 9)=)

Отже, відношення як 2:3.

VІ. Самостійна робота.

Тризуб – малий герб України. Зараз існує понад 40 версій, які пояснюють та інтерпретують суть тризуба. Дізнайтеся одну з версій, розташувавши знайдені числа в порядку спадання.

І варіант                                                                        ІІ варіант

Букви

Обчисли

 

Букви

Обчисли

і

НСК(3,6)

к

НСК(80,120)

л

НСД(13,15)

л

НСД(25,75)

о

НСК(8,9)

о

НСК(17,10)

к

НСД(7,28)

с

НСД(8,13)

с

НСД(100,1000)

о

НСК(2,22)

 

Учитель.  Отже, це геральдичне стилізоване зображення :

І варіант – сокола,

ІІ варіант – колоса.

VІІ. Підсумок уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ви  повторили, які числа є дільниками, кратними, простими та складеними, а разом з тим, послухали деякі факти з історії нашої рідної неньки України.

VІІІ. Домашнє завдання. (Завдання на карточках)

1.Які держави віддавна існували на території України ?

Для того щоб  про це дізнатися, розташуйте знайдені числа в порядку зростання.

а)  С  НСД( 2; 5)=                               б) М  НСД(8; 48)=               А    НСД(2; 8)=

     Ф  НСК(8; 16)=                                С   НСД(3; 7)=                  А   НСК(2; 8)=

      І  НСК(2 ; 7)=                                  Т   НСК(5; 30)=

      И  НСК(25; 100)=                            Р   НСД( 7; 21)=

      К  НСД(5 ;15)=                                И   НСК(20; 100)=

2.Розшифруйте  українське прислівя, розташувавши числа, які не кратні 9, у порядку збільшення.


На               41202

Калини       30570

Верби           12583  

Нема              52386

І                      30517

Вулиця           17055

України          61304

Без                   9199 


 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 лютого
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку