28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок на тему: "Подорож до Онляндії" до Дня безпечного Інтернету

Про матеріал

Розробка уроку для 2 класу, яка може бути використана для ознайомлення учнів з основами безпеки в Інтернеті під час проведення заходів до Дня Безпечного Інтернету.

Перегляд файлу

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 2

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку інформатики для 2 класу

Тема: «Подорож до Онляндії»

 

 

 

 

 

 

Виконала: вчитель інформатики

Категорія: спеціаліст

Костюк Ірина Василівна

 

 

 

 

 

 

Бердянськ - 2018

Тема: «Подорож до  Онляндії»

Мета:

  •    навчальна: ознайомити учнів з правилами безпечного користування інтернетом,  сформувати вміння користуватися безпечним пошуком;
  •    розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, словниковий запас,  пам'ять; формувати вміння робити висновки;
  •    виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, самостійність у роботі, наполегливість, патріотизм.             

Тип уроку: урок-подорож.

Обладнання та наочність: проектор, дошка, комп'ютери, підручники, робочі зошити.

Програмне забезпечення: браузер Google Chrome.  

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

- Доброго дня, діти!  Сьогодні ми з вами будемо подорожувати інтернет-країною - Онляндією.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Тема сьогоднішнього уроку : «Подорож до  Онляндії»

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

Бесіда

1.

Чи заходили ви у своєму житті до інтернету?

2.

Як називаються програми за допомогою яких ви входили до Інтернету?

3.

Які правила інтернет-безпеки вам відомі?

 

IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

Навіщо дітям Інтернет?

Який магніт сидить у просторах Інтернету і притягує увагу всіх дітей?

Насправді, все дуже просто. Діти — це маленькі особистості, які «ковтають» спілкування та інформацію, як повітря — жадібно і захоплено. Для них Інтернет — інша планета, на якій вони відчувають себе комфортно і вільно. Чому? Та тому, що можна покрутити її, як глобус, і знайти той континент, ту потребу, якої так не вистачало, і реалізувати її одним кліком миші.

Приходячи зі школи і «пірнаючи» в Інтернет, більшість дітей шукають:

  • Спілкування
  • Самовираження
  • Інформація

Спілкування. Спілкування у просторах Інтернету нічим не обтяжує і розвиває у дітей лідерські якості. Обговорення фільмів, ігор, музики та інших цікавинок розвиває та інформує. Цікаво те, що хлопчики і дівчатка до спілкування в соціальних мережах виявляють однаковий інтерес. Однак зловживати соціальними мережами не варто. Тому, необхідно  — максимально обмежити час, який  дитина проводить в соціальних мережах. Батьки повинні знати і перевіряти, якими саме мережами діти користуються і як часто.

Самовираження. Уявіть, що ви маленький художник. Випадково побачена картина в просторах Інтернету, фотографія в альбомі друга або майстер-клас з живопису можуть запалити інтерес до малювання.  Дівчатка ж шукають самовираження на різних фан-сайтах зірок. Хлопці в он-лайн іграх.

Інформація. Нескінченний потік інформації може як налякати, так і зацікавити. В Інтернеті можна знайти все: відповіді на шкільні питання нові інтереси та захопливу інформацію. Будьте особливо уважними!

Загалом, Інтернет для дітей — штука захоплива та магнетична. Саме у просторі «серфінгу» вони розвиваються, дорослішають і вчаться осягати різні боки життя.

Небезпеки в Інтернеті!

Віруси, хробаки та троянці

Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки. Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп’ютері.

Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп’ютера на інший. Наприклад, хробак електронної пошти може сам відправляти себе на всі адреси електронної пошти в адресній книзі користувача. Інтернет-хробаки шукають підключені до Інтернету комп’ютери, які не містять найостанніших оновлень безпеки.

Троянські коні, або троянці, — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.

Хакери та зломщики

Хакери та зломщики — це терміни, які використовують для людей, які зламують та проникають у системи даних. Вони можуть проникнути через Інтернет у незахищений комп’ютер і зловживати їм, вкрасти або скопіювати файли та використовувати їх для незаконної діяльності.

Найкращим способом захисту комп’ютера від зломів і проникнень є використання брандмауера та регулярне оновлення операційної системи.

Небажаний вміст в Інтернеті

Небажана маса електронних повідомлень відома як небажана пошта, або спам. Вона перенавантажує системи електронної пошти і може заблокувати поштові скриньки. Як інструмент для відправки небажаної пошти інколи використовують хробаків електронної пошти.

П’ять правил використання електронної пошти:

1. Ніколи не відкривайте підозрілі повідомлення або вкладення електронної пошти, що надійшли від людей, яких ви не знаєте. Натомість відразу видаляйте їх, вибравши відповідну команду в меню повідомлення.

2. Ніколи не відповідайте на небажану пошту.

3. Використовуйте фільтр спаму свого провайдера інтернет-послуг або програми електронної пошти (якщо він є).

4. Використовуйте нову або родинну адресу електронної пошти для запитів в Інтернеті, форумів тощо.

5. Ніколи не пересилайте «ланцюгові» повідомлення електронної пошти. Видаляйте їх одразу після надходження.

Додаткові правила

Закривайте сумнівні спливаючі вікна

Спливаючі вікна — це невеликі вікна з повідомленнями, які закликають вас клацнути у вікні. Якщо таке вікно з’являється на вашому екрані, то найбезпечніша річ, яку можна зробити, — це закрити вікно, клацнувши значок X (зазвичай його розміщено у верхньому правому куті). Ніколи не можна передбачити, які дії зробить програма, навіть якщо ви клацнете кнопку «Ні».

Не допускайте того, щоб вас ошукали

Приховати свою особу в Інтернеті легко. Рекомендується перевірити особу людини, з якою ви спілкуєтеся (наприклад, у групах обговорення). Не повідомляйте особисту інформацію через Інтернет нікому, крім людей, яких ви знаєте і яким довіряєте. Якщо вас просять надати персональну інформацію на веб-сайті, завжди перевіряйте розділ «Умови використання» або «Політика захисту конфіденційної інформації», щоб пересвідчитися, що оператор веб-сайту пояснив, для чого буде використовуватись інформація і чи буде вона передаватись іншим особам.

 


 Розгляд  основних правил  користувачів Інтернету

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Один, два — усі піднялись,

Повернулись, похитались.

Три, чотири — руки вгору,

В сторони і вгору знову

П'ять, шість — опустили,

І швиденько всі присіли.

Сім, вісім — всі малята

Стрибають, як жабенята.

Дев'ять, десять, — рівно стали

І за парти посідали.

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ


 1. Робота у робочому зошиті. Виконання завдань з теми Про дівчинку Ганусю та інформацію.

1. Розгадай ребус. Завдання — на розвиток уваги, просторового мислення, уміння зосереджуватись. Відповідь: інформація.

2. Запиши, яку інформацію ти отримуєш, дивлячись на такі сигнали світлофора. Завдання націлене на актуалізацію понят­тя інформації, розвиток алгоритміч­ного мислення та просторової уяви. Відповідь: зелений: рух дозволено; жовтий: приготуватись до руху; червоний: рух заборонено.

3. Заповнити магічні квадрати. Завдання спрямоване на розвиток дослідницьких навичок. Відповідь:квадрат 1: ; квадрат 2: ; квадрат 3 .

 4. Який з будиночків зайвий?. Завдання — на розвиток уваги, просторового мислення, уміння зосереджуватись. Відповідь: 1 або 4 або 2.


Робота за комп'ютерами


  1. Повторення правил безпеки роботи на комп’ютері. (розгляд малюнка)

2. Запуск браузера Google Chrome .


          3. Практична робота за комп'ютерами. Проходження гри за посиланням http://disted.edu.vn.ua/media/bp/loputon_metsa.html.

     VII. ПІДСУМКИ УРОКУ

Створення плакату «Наша безпека в Інтернеті»

 

 

1.

Що я вивчив сьогодні_____________________________

2.

Мені найбільш сподобалось________________________

3.

Мені хотілось дізнатись ще ________________________

 

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відвідайте запропоновані безпечні сайти разом з батьками.

1. http://www.onlandia.org.uaРесурс з он-лайн безпеки. Електронна пошта.

2. http://lingualeo.ru/ Англійська мова — вивчення онлайн, ігрова форма. Українські словарі. Он-лайн перекладач. Дитячий портал: новини, спілкування, розваги, навчання. Більш підходить для дітей старшого віку.

3. http://sonyashnik.com/ Розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.

4. http://maluk.in.ua/ Розвиваючі ігри, творчість.

5. http://www.posnayko.com Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.

 

Використана література

1. http://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm

2.  http://bezpeka.kyivstar.ua/

3. Методичні рекомендації «Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями»    Загальна редакція: К.Б. Левченко, д-р юрид. наук, професор, О.А. Удалова, канд. пед. наук, Л.Г. Ковальчук     http://lib.selyam.net/tw_files2/urls_102/116/d-115783/7z-docs/1.pdf

4. Центр сімейної безпеки Google   http://lcc.com.ua/ditjacha-bezpeka-v-interneti-tehnologii-ta/

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконала: вчитель інформатики Категорія: спеціаліст Костюк Ірина Василівна

Номер слайду 2

Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів з правилами безпечного користування інтернетом, сформувати вміння користуватися безпечним пошуком; розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, словниковий запас, пам'ять; формувати вміння робити висновки; виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, самостійність у роботі, наполегливість, патріотизм.

Номер слайду 3

Интернет — крупнейшая в мире библиотека, только все книги разбросаны по полу.  Джон Аллен Паулос.

Номер слайду 4

Бесіда 1. Чи заходили ви у своєму житті до інтернету? 2. Як називаються програми за допомогою яких ви входили до Інтернету? 3. Які правила інтернет-безпеки вам відомі?

Номер слайду 5

Навіщо дітям Інтернет?

Номер слайду 6

Навіщо дітям Інтернет?

Номер слайду 7

Небезпеки в Інтернеті!

Номер слайду 8

Небезпеки в Інтернеті!

Номер слайду 9

Небезпеки в Інтернеті!

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Додаткові правила

Номер слайду 12

Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків

Номер слайду 13

Фізкультхвилинка Один, два — усі піднялись, Повернулись, похитались. Три, чотири — руки вгору, В сторони і вгору знову П'ять, шість — опустили, І швиденько всі присіли. Сім, вісім — всі малята Стрибають, як жабенята. Дев'ять, десять, — рівно стали І за парти посідали.

Номер слайду 14

Робота в робочих зошитах Завдання 1 інформація

Номер слайду 15

Робота в робочих зошитах Завдання 2 рух дозволено підготуватись до руху рух заборонено

Номер слайду 16

Робота в робочих зошитах Завдання 3 8 3 9 7 2 9 4 8 1 6 2 9 1 4 3

Номер слайду 17

Робота в робочих зошитах Завдання 4 1 2 4 3

Номер слайду 18

Техніка безпеки

Номер слайду 19

Проходження гри за посиланням http://disted.edu.vn.ua/media/bp/loputon_metsa.html.

Номер слайду 20

Бесіда

Номер слайду 21

Відвідайте запропоновані безпечні сайти разом з батьками 1. http://www.onlandia.org.uaРесурс з он-лайн безпеки. Електронна пошта. 2. http://lingualeo.ru/ Англійська мова — вивчення онлайн, ігрова форма. Українські словарі. Он-лайн перекладач. Дитячий портал: новини, спілкування, розваги, навчання. Більш підходить для дітей старшого віку. 3. http://sonyashnik.com/ Розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри. 4. http://maluk.in.ua/ Розвиваючі ігри, творчість. 5. http://www.posnayko.com Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.

zip
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 червня 2018
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку