Розробка уроку для 2 класу, яка може бути використана для ознайомлення учнів з основами безпеки в Інтернеті під час проведення заходів до Дня Безпечного Інтернету.
Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 2
Бердянської міської ради Запорізької області
План-конспект уроку інформатики для 2 класу
Тема: «Подорож до Онляндії»
Виконала: вчитель інформатики
Категорія: спеціаліст
Костюк Ірина Василівна
Бердянськ - 2018
Тема: «Подорож до Онляндії»
Мета:
Тип уроку: урок-подорож.
Обладнання та наочність: проектор, дошка, комп'ютери, підручники, робочі зошити.
Програмне забезпечення: браузер Google Chrome.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
- Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами будемо подорожувати інтернет-країною - Онляндією.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тема сьогоднішнього уроку : «Подорож до Онляндії»
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
|
Бесіда |
1. |
Чи заходили ви у своєму житті до інтернету? |
2. |
Як називаються програми за допомогою яких ви входили до Інтернету? |
3. |
Які правила інтернет-безпеки вам відомі? |
IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
Навіщо дітям Інтернет?
Який магніт сидить у просторах Інтернету і притягує увагу всіх дітей?
Насправді, все дуже просто. Діти — це маленькі особистості, які «ковтають» спілкування та інформацію, як повітря — жадібно і захоплено. Для них Інтернет — інша планета, на якій вони відчувають себе комфортно і вільно. Чому? Та тому, що можна покрутити її, як глобус, і знайти той континент, ту потребу, якої так не вистачало, і реалізувати її одним кліком миші.
Приходячи зі школи і «пірнаючи» в Інтернет, більшість дітей шукають:
Спілкування. Спілкування у просторах Інтернету нічим не обтяжує і розвиває у дітей лідерські якості. Обговорення фільмів, ігор, музики та інших цікавинок розвиває та інформує. Цікаво те, що хлопчики і дівчатка до спілкування в соціальних мережах виявляють однаковий інтерес. Однак зловживати соціальними мережами не варто. Тому, необхідно — максимально обмежити час, який дитина проводить в соціальних мережах. Батьки повинні знати і перевіряти, якими саме мережами діти користуються і як часто.
Самовираження. Уявіть, що ви маленький художник. Випадково побачена картина в просторах Інтернету, фотографія в альбомі друга або майстер-клас з живопису можуть запалити інтерес до малювання. Дівчатка ж шукають самовираження на різних фан-сайтах зірок. Хлопці в он-лайн іграх.
Інформація. Нескінченний потік інформації може як налякати, так і зацікавити. В Інтернеті можна знайти все: відповіді на шкільні питання нові інтереси та захопливу інформацію. Будьте особливо уважними!
Загалом, Інтернет для дітей — штука захоплива та магнетична. Саме у просторі «серфінгу» вони розвиваються, дорослішають і вчаться осягати різні боки життя.
Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки. Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп’ютері.
Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп’ютера на інший. Наприклад, хробак електронної пошти може сам відправляти себе на всі адреси електронної пошти в адресній книзі користувача. Інтернет-хробаки шукають підключені до Інтернету комп’ютери, які не містять найостанніших оновлень безпеки.
Троянські коні, або троянці, — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.
Хакери та зломщики — це терміни, які використовують для людей, які зламують та проникають у системи даних. Вони можуть проникнути через Інтернет у незахищений комп’ютер і зловживати їм, вкрасти або скопіювати файли та використовувати їх для незаконної діяльності.
Найкращим способом захисту комп’ютера від зломів і проникнень є використання брандмауера та регулярне оновлення операційної системи.
Небажана маса електронних повідомлень відома як небажана пошта, або спам. Вона перенавантажує системи електронної пошти і може заблокувати поштові скриньки. Як інструмент для відправки небажаної пошти інколи використовують хробаків електронної пошти.
П’ять правил використання електронної пошти:
1. Ніколи не відкривайте підозрілі повідомлення або вкладення електронної пошти, що надійшли від людей, яких ви не знаєте. Натомість відразу видаляйте їх, вибравши відповідну команду в меню повідомлення.
2. Ніколи не відповідайте на небажану пошту.
3. Використовуйте фільтр спаму свого провайдера інтернет-послуг або програми електронної пошти (якщо він є).
4. Використовуйте нову або родинну адресу електронної пошти для запитів в Інтернеті, форумів тощо.
5. Ніколи не пересилайте «ланцюгові» повідомлення електронної пошти. Видаляйте їх одразу після надходження.
Закривайте сумнівні спливаючі вікна
Спливаючі вікна — це невеликі вікна з повідомленнями, які закликають вас клацнути у вікні. Якщо таке вікно з’являється на вашому екрані, то найбезпечніша річ, яку можна зробити, — це закрити вікно, клацнувши значок X (зазвичай його розміщено у верхньому правому куті). Ніколи не можна передбачити, які дії зробить програма, навіть якщо ви клацнете кнопку «Ні».
Не допускайте того, щоб вас ошукали
Приховати свою особу в Інтернеті легко. Рекомендується перевірити особу людини, з якою ви спілкуєтеся (наприклад, у групах обговорення). Не повідомляйте особисту інформацію через Інтернет нікому, крім людей, яких ви знаєте і яким довіряєте. Якщо вас просять надати персональну інформацію на веб-сайті, завжди перевіряйте розділ «Умови використання» або «Політика захисту конфіденційної інформації», щоб пересвідчитися, що оператор веб-сайту пояснив, для чого буде використовуватись інформація і чи буде вона передаватись іншим особам.
Розгляд основних правил користувачів Інтернету
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Один, два — усі піднялись,
Повернулись, похитались.
Три, чотири — руки вгору,
В сторони і вгору знову
П'ять, шість — опустили,
І швиденько всі присіли.
Сім, вісім — всі малята
Стрибають, як жабенята.
Дев'ять, десять, — рівно стали
І за парти посідали.
VI. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
1. Робота у робочому зошиті. Виконання завдань з теми Про дівчинку Ганусю та інформацію.
1. Розгадай ребус. Завдання — на розвиток уваги, просторового мислення, уміння зосереджуватись. Відповідь: інформація.
2. Запиши, яку інформацію ти отримуєш, дивлячись на такі сигнали світлофора. Завдання націлене на актуалізацію поняття інформації, розвиток алгоритмічного мислення та просторової уяви. Відповідь: зелений: рух дозволено; жовтий: приготуватись до руху; червоний: рух заборонено.
3. Заповнити магічні квадрати. Завдання спрямоване на розвиток дослідницьких навичок. Відповідь:квадрат 1: ; квадрат 2: ; квадрат 3 .
4. Який з будиночків зайвий?. Завдання — на розвиток уваги, просторового мислення, уміння зосереджуватись. Відповідь: 1 або 4 або 2.
Робота за комп'ютерами
2. Запуск браузера Google Chrome .
3. Практична робота за комп'ютерами. Проходження гри за посиланням http://disted.edu.vn.ua/media/bp/loputon_metsa.html.
VII. ПІДСУМКИ УРОКУ
Створення плакату «Наша безпека в Інтернеті»
|
|
1. |
Що я вивчив сьогодні_____________________________ |
2. |
Мені найбільш сподобалось________________________ |
3. |
Мені хотілось дізнатись ще ________________________ |
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відвідайте запропоновані безпечні сайти разом з батьками.
1. http://www.onlandia.org.uaРесурс з он-лайн безпеки. Електронна пошта.
2. http://lingualeo.ru/ Англійська мова — вивчення онлайн, ігрова форма. Українські словарі. Он-лайн перекладач. Дитячий портал: новини, спілкування, розваги, навчання. Більш підходить для дітей старшого віку.
3. http://sonyashnik.com/ Розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
4. http://maluk.in.ua/ Розвиваючі ігри, творчість.
5. http://www.posnayko.com Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.
Використана література
1. http://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm
2. http://bezpeka.kyivstar.ua/
3. Методичні рекомендації «Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями» Загальна редакція: К.Б. Левченко, д-р юрид. наук, професор, О.А. Удалова, канд. пед. наук, Л.Г. Ковальчук http://lib.selyam.net/tw_files2/urls_102/116/d-115783/7z-docs/1.pdf
4. Центр сімейної безпеки Google http://lcc.com.ua/ditjacha-bezpeka-v-interneti-tehnologii-ta/