Урок на тему: "Поняття об'єкту та його властивостей і методів. Властивості і методи елементів керування. Елементи керування «напис» та «кнопка»"
Урок розрахований на вивчення мови програмування Python
Клас – 8
Урок №___
Тема. Поняття об’єкту та його властивостей і методів. Властивості і методи елементів керування. Елементи керування «напис» та «кнопка»
Мета: ввести поняття «об’єкт», вчити створювати напис та кнопку у вікні програми; розвивати логічне мислення та креатин, вміння створювати програму; виховувати уміння генерувати та реалізувати ідеї з використанням ІТ
Тип уроку: комбінований
Обладнання: план-конспект уроку, презентація, мультимедійна дошка, комп’ютер, підручник, проектор, ПЗ.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання.
Перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.
ІІ Актуалізація опорних знань
Експрес-опитування:
1. Описати функцію print.
2. Як прописуються математичні знаки в Python?
3. Для чого і як використовують команду import?
4. Опишіть алгоритм компілювання програми.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення на прикладі програми «Ice Cream» (на основі мови програмування Python)
Програма «Ice Cream» («Морозиво»)
import easygui
flavor = easygui.buttonbox(‘Яке морозиво найсмачніше?’, choices = [‘Ванільне’,’Шоколадне’,’Полуничне’])
easygui.msgbox(‘Ви обрали’+ flavor)
Розбираємо програму
import - виведення запису
easygui – функція вікна, що з’являється на екрані
flavor – умова вибору певного критерія
easygui.buttonbox – кнопки розміщені на вікні програми
питання прописується в (‘_’)
choice – можливість вашого вибору, умова функції choices прописується в [_], ‘…’ і через кому
easygui.msgbox – вікно повідомлення, що випливає після вибору певного критерія
В (‘ ’) – умова зробленого вибору
Після умови ставиться + (прив’язка до функції) flavor (вибір). Для виводу на екран повідомлення з обраним типом морозива.
Після написання програми, її потрібно компілювати (F5), мова Python запропонує зберегти програму. Приймаємо умови збереження нового файлу, а сааме обираємо місце на комп'ютері та натискаємо Зберегти.
Далі программа виконує пошук помилок, виводить їх у вікні повідомлення (якщо помилки є), в іншому випадку – программа запускається на виконання.
Будь-яка нова программа з'являється в окремому вікні.
V. Фізкультхвилинка
(відео супровід )
VІ. Усвідомлення набутих знань та умінь
Робота з комп’ютером
Завдання:
Відтворити задану (розглянуту програму), але в ній допущено декілька помилок. Вам потрібно знайти дані помилки, виправити їх та запустити програму на виконання.
Помилки:
1. до і після = ставляться пропуски;
2. упущена квадратна дужка в умові функції choices;
3. у команді easygui, функція flavor взята «__»
VІІІ. Рефлексія
Х. Підсумок уроку.
Перевірка виконаних завдань. Оцінювання роботи учнів.
ХІ. Домашнє завдання
Опрацювати §5.3-5.4 ст. 170-177