Урок на тему: "Поняттяпро інфекційні захворювання."

Про матеріал

Урок на тему: "Поняттяпро інфекційні захворювання." 10 клас. Захист Вітчизни.

Мета:поглибити знання учнів про інфекційні хвороби, їх збудники, шляхи поширення, розглянути їх види, ознайомити з поняттями «епідемія», «пандемія»; розвивати вміння виробляти обґрунтовані рішення у критичних життєвих ситуаціях; виховувати почуття власної гідності і відповідальності за свої вчинки, власне здоров'я та здоров'я оточуючих.

Перегляд файлу

 

10       клас

 

Дата

Тема. Поняттяпро інфекційні захворювання.

Мета: поглибити знання учнів про інфекційні хвороби,  їх збудники, шляхи поширення, розглянути їх види, ознайомити з поняттями «епідемія»,  «пандемія»; розвивати  вміння виробляти обґрунтовані рішення у критичних  життєвих ситуаціях; виховувати почуття власної гідності і відповідальності за свої вчинки, власне здоров’я та здоров’я оточуючих.

 

Обладнання: підручник, робочий зошит, презентація, відео.

Хід уроку

1. Організаційний етап

2. Актуалізація навчальної діяльності учнів.

- До яких наслідків призвела зневага до гігієнічних норм у Середньовіччі?

-Чому внаслідок стихійного лиха може статись спалах інфекційних хвороб?

-Чи змінилась швидкість та ареал поширення планетою інфекцій? Назвіть причини, наведіть приклади.

-Чи є серед інфекційних хвороб повністю подолані? Як це довелося зробити?

3. Мотивація навчальної діяльності.

Останнім часом серед населення України і світу поширеними темпами почали розповсюджуватися хвороби, в тому числі – інфекційні. За поширеністю в усьому світі вони посідають ІІІ місце після хвороб серцево – судинної системи та пухлин. У нашій державі це пов’язано в першу чергу з тим, що у людей  знизився рівень життя, ослабився імунітет, а в природі, в зв’язку з мутаціями, розповсюдилося багато збудників, що викликають інфекційні захворювання, яких раніше не було. І якщо людство побороло такі хвороби, як чума, віспа, то отримало інші, не менш страшні, а часом і невиліковні: пташиний грип, СНІД. Тому кожна молода освічена людина повинна мати уявлення про інфекційні хвороби, вміти їх розпізнавати, знати, як з ними боротися. А ви , як майбутні матері, повинні ще і добре знати, як знизити ризик захворювання своєї дитини на дитячу інфекцію.

4. Вивчення нового матеріалу: ( метод «Структурований огляд»)

(запис до словничка понять та термінів)

Інфекція – це взаємодія патогенного (хвороботворного) мікроорганізму  з макроорганізмом, що проходить в умовах зовнішнього середовища.

Якщо в результаті цього порушується функція організму, то виникає інфекційна хвороба.

Інфекційна хвороба – хвороба, що викликана певним живим збудником і передається від зараженого організму здоровому та має  здатність до масового поширення.

Для виникнення інфекційного захворювання потрібний певний збудник.

 

Питання для учнів:

  • Пригадайте, будь ласка, які збудники інфекційних хвороб вам відомі?

Віруси - це дрібні мікроорганізми (грип,натуральна віспа, кір.)

Рикетсії – це тонкі штопороподібні мікроорганізми (висипний тиф)

Бактерії – це група одноклітинних мікроорганізмів, що мають форму паличок, куль (черевний тиф, стафілокок)

 

-Перегляд  відеофрагменту « Бактерії та віруси»

-Що ж роблять в організмі  усі ці збудники?)

В організмі людини вони викликають характерні зміни в тканинах і органах.

Питання до учнів: -

-Які шляхи передачі інфекції ви можете назвати?

  •             Фекально – оральний (харчі, вода, відпрацьовані шлаки)
  •             Повітряно – крапельний
  •             Кровососні членистоногі (комарі, кліщі, блохи)
  •             Контактно – побутовий
  •             Внутрішньоутробний  - (сифіліс, ВІЛ-інфекція, краснуха).

       Для всіх інфекційних хвороб, якими б шляхами  вони не передавалися, характерна циклічність у протіканні тобто певна послідовність проявів симптомів:

І. Інкубаційний (латентний) період – прихований період ;

ІІ. Продромальний – поява загальних реакцій організму ( слабкість, головний біль, втома після сну, відсутність апетиту);

ІІІ. Період основних проявів хвороби:

а) наростання симптомів хвороби;

б) активні прояви хвороби;

в) наслідки захворювання.

Завдання: робота в парах – в опорному конспекті знайти матеріал, що стосується ознак інкубаційного періоду.

Питання до учнів:

 -Що ж є характерним для інкубаційного періоду?

Питання до учнів:

- На вашу думку,  хто може бути джерелом інфекції?

Хвора людина чи тварина;

Людина, що видужує

Бацило – або вірусоносій.

Ось ми і  підійшли з вами до ще одного важливого питання  з плану уроку: Види інфекційних захворювань. З’ясувавши, які є збудники, шляхи передачі інфекцій та циклічність хвороб,  вам необхідно визначити основні види цих захворювань.

 

- Робота з таблицею  в парах: (використовуючи роздатковий матеріал, заповнити таблицю)

Види інфекційних хвороб

 

Вид інфекційної хвороби

Шляхи зараження

Місце знаходжен-ня збудника

Хвороби

Інфекції дихальних шляхів

Повітряно -крапельний

 

 

Кишкові інфекції

Через шлунково-кишковий тракт, шляхом вживання зараженої іжі, води; брудні руки, антисанітарія

 

 

Кров’яні інфекції

Кровососні членистоногі

ін’єкції,переливання крові, контакти з рідинами зараженої особи

 

 

Інфекції шкіри

Шкіра, слизові оболонки, шляхом контакту: укуси тварин, шкіро-венеричні хвороби; передача від зараженої людини через рушник, взуття, посуд, транспорт.

 

 

 

-(перевірка заповнення шляхом відповіді учнів)

 

В медицині існує поняття Індекс сприйняття – це кількість людей, що захворіли, із 100 людей, що були в контакті з інфікованими.

За результатами цих даних визначають  загалом епідемічний  та пандемічний стан.

Питання до учнів:

-Скажіть, що ви розумієте під цими поняттями? Учні відповідають прослухавши повідомлення «Епідемія та пандемія», «Свинячий грип в Україні, його профілактика та лікування»

Епідемосередок  -  місце виникнення епідемії.

Епідемія – поширення однієї хвороби в межах держави.

Пандемія -  розповсюдження певного інфекційного захворювання на кілька держав та континентів.

5. Закріплення

- Завдання для робочих груп: Підготуйте  по 2 питання з теми уроку для іншої  групи.

-  Які характерні особливості інфекційних хвороб ви сьогодні запам’ятали?

- У 1991-1996рр. холеру реєстрували в 14 обл. України. Механізм зараження фекально-оральний. Дайтерекомендації як уникнути зараження холерою?

6. Підсумок уроку.

«Знала, дізналася, здивувало»- висловлення думки

 Виставлення та аргументація оцінок

 

7. Домашнє завдання.

 Опрацювати конспект уроку.

Створити презентацію « СНІД – загроза людству».

 

 


 

docx
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
3944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку