про права Дитнни
Тема. Нрава, необхт,тно знати кожному
Коннешџя про нрава дитинн
стандартами озннйомити прав люлини: учн\в Лек.тарпшею з мпкнаро:чнямиправ дитини. Конвенц'ею ООН про права
Продовжити формунання правових знань пжо.ляра. виховання громадянських рис i переконань. дотримання .jak0HiB Украјни.
«Правове дерево» уроку.
За якими законами живе YkpaiHa?
Де i коли була прийнята Конститущя нашт держави? слова ми запам'ятали?
(Конститущю H0Tpi6H0 вчити, за fi законами жити).
З. навчально\ теми i завдань Уроку.
Послухайтр уважно уроку i яку тему ми будемо вивчати.
Оголошення BCix прав.
С права й звичайно, Треба, щобусяк [х знав.
Отже, сьоТдн1 на ми будемо говорити з вами про права дней.
Якщо ми з вами будемо працювати на урощ, на нашому дерет
зацттугь i вони перетворяться на «Правове дерево». Монолог учителя.
— Складною проблемою сучасното людства е права оскгльки, на жаль, життя, здоров'я, навчання, шастя всьотхэ CBiTY поки що недостатньо 3aXiIIIWHi. Про це батато пишуть i творять, але нещасних не зменшуеться. 250 млн. ;џтей у CBiTi живе за рахунок важко1 npaui, жебрацтва, пограбувань. Поширюеться
В YkpaiHi з'явинся новий тип дитини втдвтд.У'ЮТЬ ШКОЛУ, а проживають на вулит. У багатьох з них проблемн1 або
До яких це може привнести все люлсгно, Украшу зокрема? Що мае робити держава для 3an06ir•aHH$' такому становищу?
TTik51YBaTHc5T про д'тей, бо — це •ti майбугне).
4. Робота над новым MaTepiaJT0M.
а. Робота над правовыми документами.
_ роки i HaIAJ!06piH1i люди боролись за самотужки. 1. HapeIIITi, у 1924 ВОНИ вперше в Mi(Ti де прийняли перший документ про потреби — Декларащю прав люлини.
протолошення основних гтринцигт'в. а також документ в якому
— упродовж ХХ столйтя було прийнято ряд спрямованих на захисг дАтей, дитинства;
ООН — 150 kpaiH свй•у;
закони за згодою держав i намагаеться контролювати ix дотримання, стежити за безпекою у CBiTi i не допускати уважно, правових було прийнято, [1106 виробити та вдосконалити права дитини.
1924pik — перша прав дитини.
1959 — прав дитини.
1982 — ООН про права дитини.
Зазначимо, що права, в ООН, набувають сили лише в тих державах, цю i зобов'язалися й виконувати. Нажаль, е кра\ни, в яких права дитини порушуються.
Наша ж держава прагне, щоб у й юних громадян було щасливе дитинство. У
1991 Укратна ООН про права дитини та зобов'язалась виконувати:
1991 — прийнято Закон Укратни про ocBiTY.
1996 — прийнято Укра1ни
2001 — прийнято Закон «Про охорону дитинства».
документи у нашому правовому куточку.
Об'еднаних (за допомогою
— Вчити ми
Знають це BCi люди в CBiTi, Знають це
Кожна дитина мае право на освтту.
Добре харчуватися.
Bci мають право на належне i здорове харчування. Коли в дитини шось болить —
29
TepT1iTH негоже,
До ih сходить BiH допоможе.
Bci мають право на Медичне обслуговування. — Дитина мае право внрости красивою, Розумною, здоровою, щаслиною.
Для цього, хочу вам сказати,
Вона повинна
Bci мають право на в\дпочинок i
— В ми можемо прочитати.
Що мають право працювати,
Якщо для цього Bik у них доречний у 6aTbkiB немас заперечень.
Жодна дитина не повинна бути вимушеною до npargi. — Дитина кожна — це мала icT0Ta. ti права не можна зневажати,
А навпаки дбати усього злого захищати.
— Десь у CBiTi свищуть до школи не
Ми
Bcix
Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або
Йому любов дарувати,
А
Воно не повинно страждати.
Жодна дитина не повинна бути об'екгом сексуальних домагань.
— Держава наша
Книжок
Щоб
Змогла дитина з них узяти. мають право на
— Дитина кожна мае право Свою власну думку мати, А держава ii завжди поважати.
можуть виражати сво\ думки. — Дитина культурним життям мае жити, Свободою й честю своею дорожити.
Bipy свою
Право таке повинна держава надати.
мають право на свободу c0BicTi, думки, peJIiI'ii.
— Хай pi3Hi в i i мова, i pi3Hi думки,
Право у них е ycix однакове — Бути — не навпаки.
Bci piBHi в правах.
30
Якшо дитина ско\ла помилку через це потрапила за грати, Увату надати 1й велику, А не одразу за rpiXH карати.
особлива турбота тио перебувають у з законом.
Не важливо, де живе дитина.
Де ii оселя чи кра\на,
Про i7i права держава мае дбати 1 захитцати.
Особлива турбота д'тям •
— На жаль, е багато у kpaiHi яким треба дати
Найкращу турботу i посмйнки щирј,
Як треба 1х поважати.
Особлива турбота — — Дитина кожна мае право,
[Цоб i Hei тато був i мама.
Про тих, у кого ix немае, Держава наша дбати мае. Особлива турбота без
в) Робота з до казок.
На до казок «[васик — Телесик», «Котик i «Коза дереза».
- Чи здогадалися ви, чому у нас на до казки «1васик — Телесию»?
Хто розучив казкового хлопчика Телесика з батьками? Хто Телесику повернутись до 6aTbkiB?
А це до яко\ казки?... («Котик i
- Хто розлучив Котика i
- На вашу думку чому потрапив в халепу? Як його врятував Котик?
права були порушен)?
- З казки цей лист, який до нашого класу «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав c06i гарненьку, та прийшла коза рогата, i нема у
мене хати. Ой, мот права ви
права були порушет?
г) Робота в парах. А тепер допоможемо, нашому дереву p03kBiTHYTH.
Завдання. права дитини, про б ви
Заповнеш до «Правового дерева».
Отже, ми переконалися, що знати CB0i права дуже важливо. Цьому навчае нас Трини Жиленко:
Ти мусиш вивчити
Це так noTpi6H0, так важливо
Коли з тобою справедливо Вчиняють, а коли i Hi
31
Тож прочитай, завчи напам'ять Порадь i друзям прочитають. Хай прочитають тато й мама Закони BCiM noTpi6H0 знать! Будь добрим сином чи дочкою,
Поганим вчинком не зганьби
Ти роду власного
Люби свою стм'ю i школу, Свою Укра\ну люби!
5. уроку.
В якому ocr10BHi принципи прав дитини.
В якому poui наша держава пцписала Конвеншю про правя дитини. права дитини BCi запам•ятали? Дякую за роботу.
32