Станція
«КІНОЗАЛ»
Станція
«ПРОФІЛАКТИЧНА»
Станція
«ГРИБИ ТА РОСЛИНИ»
СТАНЦІЯ «КІНОЗАЛ»
Завдання. Перегляньте жартівливий мультфільм «Якби тварини харчувалися фаст-фудом». Обговоріть, чому не можна постійно харчуватися фаст-фудом.
СТАНЦІЯ «ПРОФІЛАКТИЧНА»
Завдання. Запишіть ознаки неякісних продуктів
СТАНЦІЯ «ПРОФІЛАКТИЧНА»
Завдання. Запишіть правила купівлі та зберігання харчових продуктів
СТАНЦІЯ «ГРИБИ ТА РОСЛИНИ»
Завдання. Із запропонованих зображень виберіть отруйні гриби та наклейте їх на плакат
СТАНЦІЯ «ГРИБИ ТА РОСЛИНИ»
Завдання. Із запропонованих зображень виберіть отруйні рослини та наклейте їх на плакат
СТАНЦІЯ «ГРИБИ ТА РОСЛИНИ»
Завдання. Наклейте на плакат підписи отруйних рослин та грибів
Отруйні гриби
Отруйні рослини
Бліда поганка |
Мухомор смердючий |
Свинушка тонка |
Мухомор |
Павутинник отруйний |
Блекота |
Конвалія |
Дурман |
Вороняче око |
Беладона |
Борщовик |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 клас
Предмет: Основи здоров’я
Тема. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій. Відпрацювання навичок першої допомоги в разі харчових отруєнь і кишкових захворювань
Очікувані результати: учень/учениця називають причини харчових отруєнь; наводять приклади отруйних рослин та грибів своєї місцевості; розпізнають симптоми харчового отруєння; знають правила обробки та зберігання харчових продуктів; знають правила надання першої домедичної допомоги.
Обладнання та дидактичне забезпечення: ноутбук, мультимедійний проектор, екран; презентація до уроку, мультфільм «Якби тварини харчувалися фаст-фудом…», відео «Як надавати домедичну допомогу при харчових отруєннях», роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, створення позитивного настрою. Вправа «Самоналаштування»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель знайомить учнів з проблемною ситуацією
Петрик і Миколка поверталися додому зі школи й купили хотдог із сосискою у привітної продавщиці, яка торгувала на узбіччі дороги з невеликого лотка. Надвечір їм обом стало зле, їх нудило, а потім почалася блювота.
Що ви можете сказати про цю ситуацію? (Не можна купувати продукти на запиленій вулиці, де в продавця немає можливості помити руки)
Про харчові отруєння не з чуток знає більшість людей. Отже, тема сьогоднішнього уроку буде актуальною для кожного з вас.
Слайд 1 Слайд 2
(СЛАЙД 1) Учні записують тему уроку «Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях»
(СЛАЙД 2) Знайдіть епіграф до уроку в хмарі слів
(СЛАЙД 3) «Свою хворобу шукай на дні тарілки!» (Стародавня китайська приказка)
Як ви вважаєте чому саме такий епіграф?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Ротація по станціях. На кожній станції учні перебувають 5 хв.
Станція «Кінозал»
Перегляньте жартівливий мультфільм «Якби тварини харчувалися фаст-фудом».
Слайд 3
Обговоріть, чому не можна постійно харчуватися фаст-фудом. (Людина набирає зайву вагу і нерідко хворіє на ожиріння, що є однією з причин серцево-судинних захворювань, діабету, артриту, багатьох психологічних проблем)
Станція «Профілактична»
На даній станції учні повинні назвати якомога більше правил щодо купівлі, зберігання та вживання продуктів харчування з метою попередження кишкових інфекцій та отруєння.
1 група. Пригадайте дії, які допомагають уникати мікробного забруднення продуктів:
2 група. Запишіть ознаки неякісних продуктів.
3 група. Запишіть правила купівлі та зберігання харчових продуктів.
Станція «Гриби та рослини»
Підведення підсумків по роботі груп на станціях
IV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу
При вживанні неякісної, зіпсованої їжі, чи їжі, яка містить шкідливі мікроорганізми або отруйні речовини в людини виникає харчове отруєння.
Ми вже знаємо, що харчові отруєння можна розділити на дві групи. Які?
Які отруєння відносять до бактерійних? (прогнівана відповідь: збудниками бактерійних отруєнь є мікроби групи сальмонела, кишкова паличка, дизентерійна паличка. Ботулізм, золотистий стафілокок, бактерія E.coli) До небактерійних? (прогнівана відповідь: це отруєння хімічними речовинами, отруйними грибами та рослинами, отруйною рибою тощо).
Ознаки харчового отруєння з’являються за кілька годин (від 2 до 24, дуже рідко – за довший час).
Які симптоми вказують на те, що в людини харчове отруєння? (СЛАЙД 4)
Слайд 4 Слайд 6
Прогнозовані відповіді учнів: загальне нездужання, різкий біль у животі, нудота й блювання.
Більше детальний перелік симптомів отруєння ми можемо знайти в підручнику на сторінці 59.
Учні зачитують.
Усі ці симптоми свідчать про те, що організм намагається захистити себе від бактерій та отруйних речовин.
Допомога при харчових отруєннях має бути дуже швидкою. Якої саме допомоги потребує людина ми дізнаємось з відео.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО https://www.youtube.com/watch?v=V8wHaCReRUc&t=20s (СЛАЙД 5)
Обговорення домедичної допомоги при харчових отруєннях (СЛАЙД 6)
V. Узагальнення та систематизація знань
(СЛАЙД 7) Робота в групах
Ситуація 1. На початку літа сім’я купила ранні кавуни ти дині. Через годину після вживання першого кавуна усі відчули симптоми сильного отруєння.
Ситуація 2. Дівчинка повечеряла йогуртом. Через годину її знудило. Виявилось, що термін зберігання йогурту закінчився.
Ситуація 3. На пікніку в спекотний літній день друзі їли бутерброди з вареною ковбасою та бужениною, пили газовану воду. Після повернення додому в одного з хлопців розболілись голова й живіт, його почало нудити.
План обговорення: (Слайд 8)
Що спричинило харчове отруєння?
Як можна було цього уникнути?
Чи правильно надавали домедичну допомогу потерпілим?
VI. Підбиття підсумків уроку
Оцінювання учнів.
Самоаналіз діяльності (на картках, анонімно):
1 |
На уроці я працював(ла) |
активно / пасивно |
2 |
Своєю роботою на уроці я |
задоволений(а) / не задоволений(а) |
3 |
Урок для мене здався |
коротким / довгим |
4 |
За урок я |
не втомився(лась) / втомився(лась) |
5 |
Мій настрій |
став кращим / став гіршим |
6 |
Матеріал уроку мені був |
зрозумілий / не зрозумілий / корисний / марний / цікавий / нудний |
VIІ. Домашнє завдання Опрацювати § 8