Тема. Реклама і здоров'я. Вплив реклами на рішення людини
Мета: сформувати в учнів уявлення про рекламу як про одне з найвпливовіших джерел інформації, познайомити з видами реклами, способами поширення реклами, її перевагами та недоліками, пояснити , як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини. Вчити критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну, ухвалювати правильні самостійні рішення.
продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки;
виховувати в учнів дбайливе ставлення до власного здоров'я, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.
Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований).
Тема. Реклама і здоров’я. Вплив реклами на рішення людини Мета: сформувати в учнів уявлення про рекламу як про одне з найвпливовіших джерел інформації, познайомити з видами реклами, способами поширення реклами, її перевагами та недоліками, пояснити , як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини. Вчити критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну, ухвалювати правильні самостійні рішення. продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки; виховувати в учнів дбайливе ставлення до власного здоров’я, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці. Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований). Обладнання: робочий зошит, телевізор, презентація; наглядні моделі (продукти). Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (ілюстрації, наглядні моделі), практичні (вправи). Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, індивідуально – відокремлена. Хід уроку І. Організаційний етап Привітання. Налаштування учнів на доброзичливий морально – емоційний клімат. - Девізом нашого уроку є …. Видумуй, пробуй і твори Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будь! І про кмітливість не забудь! – Яким би ви хотіли, щоб був наш урок ?
( цікавим, пізнавальним, повчальним, творчим, практичним, продуктивним) ІІ. Підготовка учнів до засвоєння нових знань Гра « Магазин»
(Покласти на стіл банан, яблуко, апельсин, лимон , ківі та певний невідомий предмет, загорнутий у кольоровий пакетик. Запропонувати учням «купити» собі продукти.)
Пригадайте випадок, коли на ваше рішення вплинула реклама. Що ви купили чи ваші рідні, подивившись чи почувши рекламу? Отже, завдяки рекламі ми купуємо певні товари. Темою нашого уроку є «Реклама і здоров’я. Вплив реклами на рішення людини» Ми будемо вести розмову про рекламу, як про одне з найвпливовіших джерел інформації, познайомимося з історією виникнення реклами, з її видами, способами поширення реклами, її перевагами та недоліками, дізнаємося, як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини, навчимося критично ставитися до реклами, а особливо до реклами шкідливих товарів. IІІ. Вивчення нового матеріалу
– Спершу давайте дізнаємось, що ж таке реклама. – Розшифруйте за допомогою підказки. А -1 О -2 Л -3 Рек31м1 – це п2пу3яриз1ція т2в1рів, п2с3уг, вид2вищ з мет2ю привернути ув1гу п2купців, з1м2вників, г3яд1чів.
– Щоб більше дізнатися про рекламу послухайте повідомлення учнів групи « Історики» 1 учень. Перші рекламні повідомлення з’явилися в Стародавньому Єгипті. Археологи виявили папірус, залишений господарем якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров’я та інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець. 2 учень Перші «рекламщики» з’явилися пізніше – в епоху Стародавньої Греції. Вже тоді по міських вулицях і площах бродили глашатаї, які співали та закликали народ щось купити або скористатися якоюсь послугою. 3 учень Перші рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від споруди до споруди, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж домашньої худоби та різних товарів. 4 учень Винахід друкарського верстата ознаменував новий період в розвитку реклами. Вважається, що першу офіційну рекламу випустила лондонська газета, яка пообіцяла нагороду за повернення 12 вкрадених коней. Вчитель. – Дякуємо «Історикам» за цікаву інформацію. – Діти, а де ви бачили чи чули рекламу? – Щодня ми бачимо десятки рекламних повідомлень і ви до уроку створювали свою рекламу товарів. Мета комерційної реклами – продати більше товару. Недарма рекламу називають «двигуном» торгівлі. « Рекламні хитрощі» ( презентація учнів « Журналісти») Вчитель Дуже часто в рекламі перебільшують позитивні якості товару і нічого не говорять про негативні. Ми з вами споживачі, повинні навчитися критично ставитися до всього, про що говорять і показують у рекламі. Щоб протистояти впливу реклами на наше рішення і не купувати непотрібне. Ми повинні добре знати деякі рекламні хитрощі. А познайомлять нас із ними учні 3 групи, «Журналісти». Дамо їм слово. 1 учень. Перша рекламна хитрість називається « Ефект зірки» Відомі актори, співаки, спортсмени розказують, що вони користуються цим товаром. (Реклама Тіни Кароль) 2 учень. Друга хитрість має назву « Ефект експерта» Актори в ролі лікарів розповідають про ефективність ліків чи зубної пасти. (реклама зубної пасти) 3 учень . Наступна хитрість « Ефект популярності» В рекламі переконують, що з цим товаром ти станеш набагато популярнішим у своєму колі. (кіндер) 4 учень . Дуже часто в рекламах використовується хитрість « Ефект розпродажу» Оголошують останній день акції, що кількість товару обмежена, а знижка діє лише декілька днів, купиш товар – отримаєш подарунок, першим п’ятьом покупцям подарунки. (акції Ельдорадо) 5 учень. Щоб не купувати те, що тобі не потрібно або не підходить,чи навіть те, що для тебе небезпечне, треба навчитися розпізнавати правдиву і неправдиву інформацію, а також рекламні хитрощі. – Що з рекламних хитрощів на вас найбільше діє? Вчитель – Дякуємо учням, які познайомили нас із рекламними хитрощами. Ми візьмемо цю інформацію до уваги і будемо критично ставитися до реклами. Фізкультхвилинка
Опрацювання сучасної притчі « Панцир» – Послухайте сучасну притчу « Панцир» і дайте відповідь на питання. – Що втратила Черепаха, повіривши красивій рекламі? а) читання притчі учнями; Словникова робота – Хто такий вегетаріанець? Вегетаріанець – це людина, яка не вживає м’яса і харчується лише рослинною і молочною їжею б) обговорення прочитаного. – Яку роль для черепахи відігравав її панцир? – До якої хитрості вдалася лисиця, щоб з’їсти черепаху? – Чому їй це вдалося? – Яку хитрість використано в рекламі про літаючих черепах? ( Ефект популярності) – Який висновок можемо зробити, прочитавши цю притчу
Опрацювання статті «Комерційна реклама і здоров’я» – Чи завжди рекламований товар приносить користь здоров’ю? – На це питання дасте відповідь, прочитавши статтю «Комерційна реклама і здоров’я» Читання статті «Комерційна реклама і здоров’я» самостійно. – Наведіть приклади реклами товару, що не є корисним,а навіть шкідливі для здоров’я. – А для чого ж тоді його рекламують? – А які продукти не потребують реклами? Вчитель. Харчові звички і уподобання формуються з дитинства. Той, хто звик харчуватися свіжими натуральними продуктами, зазвичай має краще самопочуття і здоров’я, ніж той, хто вживає чіпси, сухарики, солодкі газовані напої, солодощі.
Вірш Лесі Вознюк «Сергійко і реклама» Дивились чіпси на Сергійка із реклами підсмажені, з рум’яними боками. Хотілось бігти і одразу купувати, та навіть дозволу у мами не спитати. В рекламі дружно чипсами хрумтіли, хвалили, насолоджуючись їли. Із шинкою та сиром, із грибами просили: «З’їж їх, не запитуй в мами!» Але Сергійко впевнено тримався і на спокуси чипсів не піддався. Засвоїв, що навчають не реклами, а в школі та поради тата й мами. ІV. Первинна перевірка засвоєння знань Робота з зошитом (с. ) - Перейдемо до роботи у зошиті, застосувавши всі раніше набуті знання. V. Первинне закріплення знань Гра «Знайди зайве» - Чому павук зайвий?(дістаю павука). VІІ. Контроль та самоперевірка знань. Мотивація
VIII. Підведення підсумків, рефлексія Зробимо висновок. Чого більше позитивного чи негативного має реклама? 1. Мікрофон – На початку уроку ми робили з вами передбачення того, яким буде наш урок. А чи справдилися ваші сподівання? Висловіть свою думку. - Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше? - Я дізнався… - Я впевнений… - Мене зацікавило… - Мені сподобалося… - Я дякую за співпрацю… 2.Цінування учнів. – На цьому урок наш закінчився. Я вам вдячна за активну роботу. Бережіть своє здоров'я, приймайте зважені рішення при купівлі розрекламованих продуктів.
|
|