Урок на тему "Рід іменників"

Про матеріал
Тема. Рід іменників. Мета: ознайомити учнів з поняттями «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; вчити учнів визначати рід іменників, розвивати мислення, пам'ять, увагу, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, виховувати інтерес до вивчення української мови. Обладнання. Абетка, підручник, сигнальні картки, таблиця «Рід іменників», ілюстрація «Сім’я», індивідуальні картки, фігурки тварин. Тип уроку: урок формування нових знань, умінь, навичок. Хід уроку. 1. Підготовча частина. 1.1. Оргмомент. Продзвенів дзвінок. Всіх він скликав на урок! Привітання. Доброго ранку! Мовим за звичаєм. Доброго ранку! Всім вам ми зичимо. Щастя й здоров’я вам кожної днини, Миру і злагоди кожній родині. Потріть очка, щоб краще бачили, вушка – щоб добре чули, щічки – щоб порожевіли. Візьміться за руки, всміхніться одне одному, поділіться добрим настроєм. Перевірили, чи є все необхідне для уроку?
Перегляд файлу

Тема. Рід іменників.

Мета: ознайомити учнів з поняттями «рід іменників»,

«чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»;

вчити учнів визначати рід іменників,

розвивати мислення, пам'ять, увагу, мовлення учнів, збагачувати

словниковий запас,

виховувати інтерес до вивчення української мови.

Обладнання. Абетка, підручник, сигнальні картки, таблиця 

             «Рід іменників», ілюстрація «Сім’я», індивідуальні         

              картки, фігурки тварин.

Тип уроку: урок формування нових знань,  умінь, навичок.

Хід уроку.

  1. Підготовча частина.
    1.        Оргмомент.

Продзвенів дзвінок.

Всіх він скликав на урок!

Привітання.

Доброго ранку! Мовим за звичаєм.

Доброго ранку! Всім вам ми зичимо.

Щастя й здоров’я вам кожної днини,

Миру і злагоди кожній родині.

Потріть очка, щоб краще бачили,

вушка – щоб добре чули,

щічки – щоб порожевіли.

      Візьміться за руки, всміхніться одне одному, поділіться добрим настроєм.

Перевірили, чи є все необхідне для уроку?

  1.        Нервово-психічна підготовка.

Гра «Слово із чисел»

Користуючись абеткою, відгадайте, яке слово зашифроване.

 

 

  1.        Дидактико-психологічна підготовка.

Сьогодні у нас урок української мови. Будьте уважні, старанні, бажаю вам успіху.

  1. Загально-корекційна підготовка.
    1.        Актуалізація опорних знань.

Чистомовка.

(Повторюємо віршовану чистомовку)

Батько, ненька і дитина,

Ти і я – одна родина.

Батьківщина в нас єдина –

барвінкова Україна.

  1.        Перевірка домашнього завдання.

Вправа «Продовж речення»

  • Іменник – це …(частина мови)
  • Іменники означають … (назви предметів)
  • Іменники відповідають на питання … (хто? або що?)
  • Іменники мають два числа:  … (однину і множину)
  • Власні іменники пишемо з … (великої букви), загальні іменники … (з маленької букви).

Гра «Високо-низько»

Я називатиму іменники. Якщо вони належать до власних назв – встаєте, до загальних – сидите на місці.

Дівчинка, Київ, місто, Марія, Сергій Іванович, озеро, Мурка, Карпати, річка, вулиця, Хрещатик, Дружок, Леся Українка, Оріль, Петриківка.

  1.        Повідомлення теми і мети уроку.

    Сьогодні на уроці дізнаємося ще про одну

властивість іменника.

(Відкрийте, будь ласка, зошити, записали число, тему уроку).

  1. Пояснення нового матеріалу.

Гра «Відгадай загадку»

Відгадайте, про кого йде мова у загадці.

  1. Сильний, добрий, справедливий,

Біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш … (тато)

  1. Пестить, ніжить і голубить,

Розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся,

Бо вона моя … (матуся)

  1. А в мами і тата хто є? (дитина - дитя)

Як правильно сказати?

Тато – він, мій, вона, моя, воно, моє?

Матуся – він, мій, вона, моя, воно, моє?

Дитя – він, мій, вона, моя, воно, моє?

     Щоб правильно говорити, необхідно навчитися визначати рід іменника.

Щоб визначити рід іменника треба до нього додати слова: він мій, вона моя, воно моє.

Віршоване правило.

Дітям пам’ятати слід,

Що іменник має рід.

Чоловічий – значить «він»:

 Учень, хвіст, портфель, пінгвін.

А жіночій рід – «вона»:

Дружба, ластівка, весна.

Є й середній рід – «воно»:

Вухо, яблуко, вікно.

  1. Робота біля дошки.

Визначити рід іменників.

    Ч.р.                      ж .р.                        с.р.

Він, мій,              вона, моя               воно, моє.

Тато                       мама                    дитя

Дідусь                  сестра                   сонце

Брат                      бабуся                 серце

Дядько               тітонька                  ім’я

 

  1. Фізкультхвилинка

«Кіт та Мишка» - це народна гра,

тож пограємо, бо відпочить пора.

Діти:

 Ой до нори,

 Мишко, до нори,

Та до золотої комори.

Чорний котику, не дрімай,

мишку сіреньку наздоганяй.

Вчитель:

Досить, досить, діти грати.

Час підручник відкривати.

 

  1.        Актуалізація отриманих знань.
    1. робота з підручником.

Правило, стор.131

  1. Вправа 351, стор.132

Визначити рід іменника (усно)

  1. Робота в парах (картки)

До поданих слів ч.р. дібрати спільнокореневі іменники ж.р., с.р.

Записати за зразком.

Ведмідь – ведмедиця, ведмежатко.

Підсумок. Які  слова допомагають визначити рід іменника?

Як ми визначаємо рід іменника?

  1. Заключна частина.
    1.        Узагальнююча бесіда.

Продовж речення.

  • На уроці я дізнався, що … (іменник має рід: чоловічий, жіночий, середній)
  • Які слова допомагають визначити рід іменників?

Гра «Визнач рід іменника»

(сигнальні картки: ч.р, ж.р., с.р.) (червоний, жовтий, зелений)

Школа, село, вітер, сімя, дошка, трактор, курча, дім, сонце, держава, край, зерно.

Я вважаю, що ви добре засвоїли матеріал на уроці і легко впораєтесь з домашнім завданням.

  1.        Домашнє завдання.

 Правило, стор.131

Впр. 353, стор. 133

(по 4 іменники в стовпчики)

  1.        Оцінювання.

Рефлексія (про осінь)

  • Яке завдання вам сподобалось найбільше?

Фізхвилинка

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем.

А ось «зебра», зупинись!

Вліво, вправо подивись.

Вільно скрізь машин нема

Йду по зебрі сміло я.

docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
1096
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку