Урок на тему « Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення.»

Про матеріал
Сформувати вміння записувати формули швидкостей у векторному вигляді .Формувати ключові компетентності розвивати
Перегляд файлу

Урок на тему « Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення.»

Мета: пригадати поняття рівноприскореного прямолінійного руху. Сформувати вміння записувати формули швидкості у векторному вигляді й у проекціях на вісь координат. Навчити читати графіки проекції залежності швидкості від часу й проекції залежності прискорення від часу. Сформувати вміння визначати переміщення й шлях аналітичним і графічним способом, розв’язувати основну задачу механіки для рівноприскореного прямолінійного руху.

Тип уроку: формування компетентностей

Ключові компетентності: спілкування державною мовою (спілкуватися, свідомо користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та конкретно використовувати фізичні терміни, поняття; в усній та письмовій формах, чітко, однозначно стисло та чітко формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо; переконливо доводити власну точку зору); математична ( вільно використовувати математичний апарат як мову  фізичної науки; уміти сприймати та  відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи у формі математичних рівнянь, співвідношень та інших, включаючи графічні, залежностей); інформаційно – цифрова ( аналізувати, оцінювати, відбирати потрібну та створювати нову інформацію); ініціативність і підприємливість ( вести діалог, узагальнювати інформацію); соціальна і громадянська ( відстоювати власну та сприймати чужу думку; поважати думки і погляди опонентів).

Структура уроку

І.  Організаційний етап

ІІ. Проблемні питання, які вирішить урок

ІІІ. Актуалізація знань

IV. Оголошення теми і мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

VI. Закріплення вивченого

VII. Рефлексія. Підведення підсумків

VIII. Домашнє завдання

 

Хід уроку

« Чого б ти не навчався, ти навчаєшся для себе.»

Петроній

І.  Організаційний етап

 

Психологічним налаштуванням, водночас мотивацією уроку буде обговорення учнями даного вислову.

ІІ. Проблемні питання, які вирішить урок

Технологія проблемного навчання.

Проблемні питання:

Під час руху швидкість може змінюватися дуже стрімко (рух кулі в рушниці, старт ракети, розбіг літака) і порівняно повільно (початок руху потяга, гальмування автобуса). Як охарактеризувати стрімкість зміни швидкості?

ІІІ. Актуалізація знань.

Опираючись на матеріал попередніх уроків , пригадайте та дайте відповіді на питання:

  •              Що розуміють під відносністю механічного руху?
  •              Сформулюйте закон додавання переміщень.
  •              Сформулюйте закон додавання швидкостей.
  • Які види руху  ми зустрічаємо в природі, техніці, побуті?  

Прийом «Незакінчене речення»  (продовжити речення):

  •            зміна з часом положення тіла (або частин тіла)в просторі відносно інших тіл це - …(механічний рух);
  •            фізичну модель тіла, розмірами якого в умовах задачі можна знехтувати називають …(матеріальною точкою);
  •            траєкторія, шлях, переміщення, а, отже швидкість руху тіла залежить від вибору …(системи відліку);
  •            векторна величина, яка дорівнює відношенню переміщення до інтервалу часу, за який це переміщення відбулося, називається…(швидкістю);
  •            середня векторна швидкість, виміряна за нескінченно малий інтервал часу це -…(миттєва швидкість);
  •            рух, під час якого матеріальна точка за будь-які рівні інтервали часу долає однаковий шлях називають…(рівномірним).

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку: «Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення.»

Застосуємо прийоми розвитку критичного мислення.

V. Вивчення нового матеріалу

 

Прийом « Знаю»- « Дізнався» використаємо при заповненні таблиці

 

знаю

дізнався

рівноприскорений прямолінійний рух - це  рух із незмінним прискоренням

рівномірний прямолінійний рух – це окремий випадок рівноприскореного прямолінійного руху

Прискорення рівноприскореного прямо

Лінійного руху визначають за формулою:

;

Якщо проекція прискорення aх>0, є додатною, то графік проекції швидкості

підіймається

Одиниця прискорення в СІ –

Якщо проекція прискорення

ax<0, є від’ємною, то графік

проекції швидкості опускається

Точка розвороту – час, коли напрямок руху тіла змінився на протилежний

Чим більшим є прискорення руху тіла,

а тим більший кут нахилу графіка проекції

швидкості до осі часу

 

 

 

Так опрацювали перший та другий пункти параграфа.

 

Рівноприскорений прямолінійний рухПрискорення. Формула

Геометричний зміст проекції переміщення: переміщення тіла чисельно дорівнює площі фігури під графіком залежності проекції швидкості руху тіла від часу.

Рівняння проекції швидкості:

Використання інтерактивних демонстрацій для глибшого розуміння теми за посиланням: phet.colorado.edu/sims/html/e...

Пояснення фізичного змісту проекції переміщення.

Проекція переміщення чисельно дорівнює площі трапеції

   

Рівняння залежності проекції переміщення від часу для рівноприскореного прямолінійного руху:

,   

Розглянути графіки проекції переміщення та координати від часу

                 

Вчимося розв’язувати задачі.

 Задача 1. Запишіть рівняння руху, якщо тіло рухається з постійною швидкістю 10 м/с і в початковий момент часу тіло знаходилось в точці з координатою 5 м.

Розв’язання. Рівняння руху:

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
До уроку
Розділ 1. Кінематика
Додано
29 квітня 2022
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку