Урок на тему: "Різноманітність рослин" 3 клас

Про матеріал
Пропоную вашій увазі розробку уроку на тему "Різноманітність рослин" для учнів третього класу. Урок розроблений у формі малої наукової лабораторії з проведенням досліджень, містить багато інтерактивних вправ та завдань для групової роботи
Перегляд файлу

 

Урок- лабораторія

Тема: Різноманітність рослин

Мета: створити умови для здобуття знань учнів про різноманітність рослин; формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, їхні характерні особливості; формувати уміння зберігати встановлений порядок під час виконання самостійних завдань; під керівництвом учителя визначати мету роботи і складати  план її виконання; порівнювати конкретні об’єкти за різними ознаками; виділяти нові факти, розпізнавати невідоме; удосконалювати навички продуктивної співпраці під час роботи в команді; робити висновок-узагальнення з допомогою вчителя; презентувати свої дослідження; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований

Прийоми роботи: «Дешифрувальник», «Очікування», «Наукова лабораторія», «Карта знань», «Кубування».

Форма роботи: робота в малих групах, колективна, індивідуальна.

Обладнання: картки зі словами; предметні малюнки; клей, папір, фломастери; конверти із завданнями та ілюстраціями, таблиця «ЗХД»

Хід уроку

І. Організаційний момент

Любі учні, сьогодні ми на уроці не самі, до нас завітали гості, давайте з ними привітаємось.

Запрошуємо наших гостей разом з нами створити позитивний настрій.

Повторюємо наші афірмації за мною.

Ще додамо сьогодні нові афірмації:

-Я доброзичливий!

-Я доброзичлива!

-Я люблю Україну!

ІІ. Спостереження за погодою (фенологічна хвилинка)

На наших уроках завжди присутня фенологічна хвилинка. Ми її проведемо за допомогою наших помічничків-знаків(піктограм).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Створення емоційного настрою

Сьогодні ми спробуємо себе у ролі працівників МАЛОЇ НАУКОВОЇ ЛАБОРАТОРІЇ. Хто з вас знає значення слова лабораторія?

Лабораторія – спеціальне приміщення, обладнане для проведення дослідів, експериментів, випробувань.

Хто працює в лабораторіях?

В лабораторіях працюють наукові співробітники, лаборанти. У нашій лабораторії будуть працювати наукові керівники і лаборанти.

ІV.Повідомлення теми уроку

Існують різноманітні лабораторії: космічні, медичні, харчові, хімічні, навчальні, ґрунтові, біологічні та багато інших. У кожної лабораторії є своя мета. Мета – це те над чим працює лабораторія. Над чим буде працювати наша, ви дізнаєтесь, коли розшифруєте ключові слова. У кожному слові склади переставлені місцями. Вам треба розташувати їх у правильному порядку і прочитати.

1.Гра «Дешифрувальник»

НІСТЬНІТРІЗНОМА ЛИНРОС

(Учні розшифровують запис)

РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН

2.Бесіда

Отже, з чим ми сьогодні будемо працювати?

Читаємо три рази розшифрований запис. Що не зрозуміло? Чи почули нові слова? Що таке різноманітність?( Властивість за значенням різноманітний)

Як називається наука, яка вивчає рослини?

(БОТАНІКА – наука про рослини, їх будову, життєдіяльність, поширення і походження.)

Як називають учених, які займаються рослинами?

Словникова  робота

3. Визначення очікуваних результатів

Досліджуючи рослини, ми сьогодні дізнаємось на які види їх поділяють, познайомимось із їхніми зовнішніми ознаками і відмінними властивостями.

V.Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда

Давайте визначимо, який матеріал потрібен дослідникам рослин.

(Учні на дошці обирають зображення потрібних предметів)

На дошці: квітка, гриб, мікроскоп, лупа, соснова гілочка, камінь, підручник з ЯДС, ручка, фломастер, клей, котик, сонце.

2.Таблиця «З-Х-Д» (Знаю-Хочу дізнатися-Дізнався(дізналася)

Нашу роботу над дослідженням можемо розпочинати. І розпочинаємо з таблиці «З-Х-Д»(знаю, хочу дізнатись, дізнався чи дізналася).

ЗНАЮ

ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ

ДІЗНАВСЯ чи ДІЗНАЛАСЯ

 

 

 

 

Що запишемо у першій колонці?

Що можемо записати у колонці під назвою ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ?

З третьою колонкою попрацюємо вкінці уроку.

3. Практична робота «Лабораторія»

У нашій лабораторії будуть працювати п’ять групок лаборантів разом зі своїми науковими керівниками. Для кожної групки на трьох столах є невеличка мікролабораторія для дослідів і інструкції для роботи.

(Діти підходять до своїх столів і розглядають матеріал)

Кожна група має одного наукового керівника, який буде допомагати приймати правильне рішення.

Виконуйте ваші дослідження, користуючись планом, записаним у ваших інструкціях. Досвід роботи з інструкцією у вас вже є.

4.Робота з інструкцією

Уважно читайте завдання до вашого досліду

Намагайтеся чітко виконувати вказівки щодо проведення дослідів

Працюйте дружно, дотримуйтесь правил роботи в групах

5.Виконання дослідів

Інструкція

Дослід для групи №1

План

1.Розгляньте зображення представників рослин на вашому столику.

2.Прочитайте їх назви.

3.Зверніть увагу на назву групи, до якої вони належать.

4.Подумайте,чому така назва у групи.

5.Розгляньте їх зовнішню будову.

6.На що схоже тіло цих рослин, якого кольору?

7.Проаналізуй отримані результати.

Дослід для групи №2

План

1.Розгляньте  рослину і малюнок іншого представника рослин на вашому столику.

2.Прочитайте їх назви.

3.Зверніть увагу на назву групи до якої вони належать.

4.Розгляньте зовнішню будову цих рослин.

5.Зверніть увагу, чи є у них стебло, листки, корінь, квітки.

6.Проаналізуйте отримані результати

Дослід для групи №3

План

1.Розгляньте малюнок і рослину в горщику.

2.Прочитайте їх назви.

3.Зверніть увагу на назву групи, до якої вони належать.

4.Розгляньте їх зовнішню будову.

5. Які органи відсутні?

6.Розгляньте листочки позначеної гілочки знизу. Що ви помітили?

6.Проаналізуйте отримані результати

Дослід для групи №4

План

1.Розгляньте зображену рослину на малюнку і гілочки інших представників рослин.

2.Прочитайте їх назви і назву групи, до якої вони належать.

3.Розгляньте їх зовнішню будову.

4.Зверніть увагу на листки цих рослин.

5.Які органи в них є, а які відсутні?

6.Проаналізуйте отримані результати.

Дослід для групи №5

План

1.Розгляньте зображення рослин і представники інших рослин на столику.

2.Прочитайте їх назви і назву групи, до якої вони належать.

3.Розгляньте їх зовнішню будову.

4.На які органи поділене тіло цих рослин?

5.Зверніть увагу, чи є квіти і плоди у них?

6.Робота з підручником

Оскільки вже кожна команда виконала усі дослідження, тому ми переходимо до наступної роботи. Будемо працювати з інформацією у підручнику  (с.101-102) і з додатковою інформацією на окремих аркушах.

VI.Осмислення, первинна перевірка розуміння й корекція засвоєних нових знань.

1.Створення КАРТИ ЗНАНЬ

Всю інформацію, яку ви сьогодні дізнались, прочитали, дослідили, проаналізували, ви зараз будете фіксувати  у КАРТІ ЗНАНЬ і ділитися отриманими знаннями один з одним.

А) Візьміть зелений конверт і виберіть  слово-назву групи рослин, з якою ви  працювали під час досліджень.

Перевірка завдання

Б) Візьміть синій конверт і виберіть зображення рослин, які належать тій групі рослин, з якою ви працювали під час досліджень.

Перевірка завдання:

Учасники кожної групки називають представників своєї групи.

В) Візьміть червоний конверт і виконайте завдання «Особливі ознаки»

Виберіть для вашої групи рослин характерні  особливі ознаки і властивості.

Перевірка завдань:

- Перша групка, назвіть особливі ознаки для водоростей.

- А які ознаки ви обрали для мохів?

- Третя групка, назвіть особливі ознаки для папоротей.

- Четверта групка, які ви обрали особливі ознаки для хвойних?

- Які ознаки і властивості характерні для квіткових рослин?

VII.Узагальнення і систематизація здобутих знань

ВПРАВА «КУБУВАННЯ»

Користуючись отриманими знаннями і створеною КАРТОЮ ЗНАНЬ, підсумуємо те, що вивчили сьогодні на уроці.

(тримаю в руках куб, обертаю його грані і ставлю запитання)

1гр.- Опишіть зовнішній вигляд водоростей (група №1,водорості)

2гр.- Встановіть асоціації зі словом ялинка (група №4,хвойні)

3гр. – Назвіть представників групи мохи (група №2, мохи)

4гр. – Проаналізуйте, назву утвореного слова водорості.

5гр. – Порівняйте вигляд листків хвойних і квіткових рослин.(група №5, квіткові)

3гр. - Застосуйте … Де можна застосувати отримані сьогодні знання про рослин? 

РЕФЛЕКСІЯ

-Чи сподобалось вам сьогодні бути у ролі працівників лабораторії?

-Пропоную вам зробити самооцінку своєї роботи на уроці і дати відповідь за допомогою жестів.

-Якщо вам сподобався урок і все було зрозуміло, про що говорив вчитель, то поплескайте в долоньки.

 

 

 

 

- Кому було цікаво, але не все зрозуміло, то погладьте себе по голівці.

Вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії для дітей(Ви будете старатися)

 

 

Female Hands Form Heart White Background Stock Illustrations – 100 Female  Hands Form Heart White Background Stock Illustrations, Vectors & Clipart -  Dreamstime-Хто відчув, що йому ще треба попрацювати, бо було багато чого не зрозуміло, покажіть знак серденька.

(Ви будете прикладати всіх зусиль, щоб зрозуміти)

 

 

ІНФОРМУВАННЯ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Заповніть третю колонку вашої таблиці «З-Х-Д», запишіть інформацію, яку ви дізналися на сьогоднішньому уроці і перевірте, чи співпадає вона з тим, що ви записували у другій колонці.

-Сподіваюся, що знання, які ви отримали сьогодні про рослин стануть вам у нагоді.

- Дякую вам всім за цей урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2022
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку