Урок на тему "Родинно - побутові пісні як вияв жіночих почуттів у творчості колективу "Червона калина".

Про матеріал
Пропоную урок літератури рідного краю у формі "творчої майстерні", на якому учні за допомогою різних інноваційних методів і прийомів опрацьовують родинно - побутові пісні із репертуару "Червоної калини".
Перегляд файлу

 

Тема.Родинно-побутові пісні як вияв жіночих почуттів у творчості колективу

«Червона калина».

Мета (формувати компетентності):предметні:допомогти учням зрозуміти зміст родинно-побутових пісень, записаних на теренах с. Зносичі, навчити коментувати їхній зміст; ключові:вдосконалювати навички виразного читання,  розвивати вміння оцінювати поведінку персонажів, культуру зв’язного мовлення, пам’ять; загальнокультурні: шанобливе ставлення до жінки, матері, почуття любові до перлин народної творчості.

Обладнання: тексти пісень, відеоматеріали, смайлики, смужки-кольори.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь і навичок.

Форма проведення: творча майстерня.

 Епіграф

Летіла зозуля та й стала кувати,

Ой то не зозуля, то рідная мати…

                                                                       Народна творчість

Перебіг уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Створення емоційного настрою.

(Кольоровий настрій – зображують свій настрій відповідно до кольорів веселки).

2. Актуалізація суб’єктного досвіду.

Гронування  «Тематика родинно-побутових пісень».

ІІ.Цілевизначення та планування.

1.Заповніть 1,2 колонку, третю –протягом уроку.

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався(-лася)

 

 

 

 

 

 

2. Планування (учитель пропонує план уроку, який, за бажанням, учні змінюють).

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1.Відеоперегляд виконання  родинно-побутових пісень місцевого фольклору   колективом «Червона калина».

2.Еврестична бесіда.

  Діти, сподобались вам прослухані пісні?

  Що в цих піснях вас найбільше вразило?

  Яке ваше ставлення щодо майстерності виконання?

  Чи хотіли б  глибше зрозуміти зміст таких пісень?

3.Слово вчителя.

  На сьогоднішньому уроці ми маємо можливість ознайомитися із родинно-побутовими піснями із репертуару народного колективу. А оскільки пісня – душа народу, то глибше зрозуміти жіночу душу, почуття, переживання жінки, матері.

Проблемне запитанням: «Чому родинно-побутові пісні такі популярні серед народу?»Відповідь озвучите в кінці уроку.

4. Робота над змістом пісні «Упав туман по долині».

4.1. Виразне читання пісні учителем.

4.2. Читання ланцюжком.

4.3.Гра «Уважний читач»(до запропонованих слів, записаних на дошці, запишіть продовження з тексту).

Упав туман по долині…

Кличе свою ще й чужую…

Як став чужу цілувати..

Пусти, жінко, мене в хату…

4.4.Гра «Так чи не так» (на розуміння змісту тексту).

4.5.Прийом «Сенкан»(для характеристики героїні пісні).

5.Робота над змістом  пісні «Ой журавко, журавко».

5.1.Виразне читання добре підготовленим учнем.

5.2.Самостійне читання пісні учнями.

5.3. Гра «Мінор-мажор» (зачитуємо радісні та сумні епізоди).

5.4. Робота в парах. Уявіть розмову. Складіть діалог.

5.5.Словесне малювання. Опис героїні.

6.Прийом «Коло вражень».

  Які почуття, переживання виражено в піснях?

  До яких роздумів спонукають пісні?

  Який настрій створили вам ці пісні?

6. Заключне слово вчителя.

  Дивовижно! Минуло сотні років, а народні пісні співають українці й зараз.

Не вмирає наша пісня, душа народу, вона живе у серцях вдячних нащадків.

Сьогодні  на уроці ми опрацювали дві пісні, а тепер дайте відповідь на проблемне запитання:

«Чому родинно-побутові пісні такі популярні серед українського народу?

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1.Прийом «Торбинка мудрих  істин».

(Учні записують на смужках свої висновки, на основі  вивченого матеріалу, озвучують їх і кладуть у торбинку).

2.Оцінювання.

(Кількість смайликів, отриманих на уроці, і будуть оцінкою за урок).

3.Домашнє завдання. Взяти інтерв’ю в учасниць колективу «Червона калина», з метою  з’ясування  їх планів на майбутнє.

 

docx
Додано
14 вересня 2020
Переглядів
585
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку