Інформатика 3 клас
Тема «Роль інформації в житті людини. Дії з інформацією»
Мета. Сформувати уявлення про роль інформації в житті людини; розвивати пам’ять, увагу , мовлення, словниковий запас, логічне мислення; навички самостійної роботи на комп’ютері; формувати вміння робити висновки, узагальнювати, міркувати; виховувати відповідальність, самостійність, зацікавленість інформатикою; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, шість цеглинок.
Хід уроку
I.Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Дайте загальну назву таким поняттям:
Вітер, дощ , сніг, град, веселка, іній ( явища природи)
Картина , фото, ескіз, , креслення (графічні зображення)
Клавіатура, мишка, мікрофон, сканер, веб-камера (пристрої введення)
Стаття в газеті, розповідь учителя, прогноз погоди, розклад руху поїздів (інформація)
III.Мотивація навчальної діяльності
Гра «Добери слово» (Шість цеглинок)
Персональний (комп’ютер)-червона цеглинка.
Жорсткий (диск)-жовта цеглинка.
Плоский (монітор)-зелена цеглинка.
Кольоровий (принтер)-синя цеглинка.
IV.Вивчення нового матеріалу
Кожного дня люди все більше дізнаються про навколишній світ. Наприклад, коли читають книжку, спілкуються з товаришами, слухають розповідь, дивляться новини по телевізору ,таким чином люди отримують різну інформацію.
Інформація – це новини, нові відомості про світ, що нас оточує п ро явища , які відбуваються в ньому, нові знання. Інформацію можна запам’ятати, записати і передати.
Інформація передається за допомогою повідомлень.
Повідомлення – це дані, що підлягають передаванню.
Інформацію з навколишнього світу людина отримує за допомогою органів чуття. Це : вуха, очі, ніс, язик, шкіра.(Слайд 1)
Тому повідомлення за способом сприйняття поділяються на:
слухові, зорові, нюхові, смакові, дотикові. (Слайд 2)
Наприклад, на уроці ти почув дзвоник, завдяки якому органу чуття? Яке повідомлення ти отримав? Яку інформацію передає це повідомлення? (Слайд 3)
Будь-яка інформація має такі властивості: об’єктивність, достовірність, повнота,актуальність, корисність, доступність, зрозумілість.. ( Слайд 4)
Отже, інформація в житті людини відіграє дуже важливу роль.
V.Фізкультхвилинка.
Музична фізкультхвилинка «Булька»
VІ. Робота за комп’ютером.
VII.Підсумки уроку
Навіщо людині потрібна інформація?
Яку інформацію ви отримали сьогодні на уроці ? За допомогою чого?
Яку роль відіграє інформація в житті людини?