Урок на тему: « Роль територіальних громад у створенні і підтримці повноцінного життєвого середовища громадян».
Географія-сталий розвиток 8 клас.
Тип уроку: урок-дослідження.
Форма проведення: робота у творчих групах.
Компетентності: соціальна та громадянська.
Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність
Поради вчителю.
«Роби свою справу чесно, з душею-і твоє до тебе прийде…
Але це не означає, що вже завтра з’являться золоті гори».
Богдан Ступка
Очікувані результати.
Після опрацювання теми учні зможуть:
Емоційне поле уроку: Налаштування учнів на співпрацю, комунікацію, успішну роботу (метод навіювання).
Мотиваційне поле уроку: «Ефектна цитата»-мобілізація творчих груп до представлення знань(фрейм). Активізація учнів через пояснення їм необхідності цього матеріалу для життєдіяльності.
Технологічне поле: робота в творчих групах (методи додаються у фрейми).
Освітній продукт учнів на уроці:
Дослідження матеріалу за методикою організаційного фрейм - аналізу.
1.Структурний фрейм. «Найважча школа — це життя,
Не знаєш, у якому класі саме.
Розпорядилось так життя,
Нема ні в кого твого варіанта».
Сергій Ущапівський
1.Громада існує для досягнення встановлених завдань і цілей.
2.Громади працюють краще, коли раціональна думка переважає особисті інтереси.
3.Структура повинна відповідати обставинам в яких знаходиться громада, включаючи її завдання, технології, робочу силу та середовище.
4.Проблеми виникають і страждає ефективність- це може бути виправлено шляхом аналізу.
5.Реформа є ефективним інструментом на шляху подолання корупції.
2.Кадровий фрейм.
«Повітря сповнене ідей. Вони постійно стукають до вас у голову. Ви просто повинні знати, що ви хочете, потім забути це і займатися своєю справою. Ідея прийде раптово. Так було завжди».
Генрі Форд
Які перші кроки громад до змін?
3.Символічний фрейм.
«Треба ,щоб усе суспільство взялося до роботи. Одна людина може створити багато проблем, але одна людина не здатна їх усіх вирішити.»
Любомир Гузар
Висновок: «Якщо тобі щось не подобається у твоєму житті-дій негайно!
Якщо ти не можеш діяти-зміни своє ставлення»(І. Рабин)
Що ще ти можеш робити по іншому?
Рефлексивне поле уроку:
1.Децентралізація
2.Ефективна, перспективна
3.Діє, змінює, стимулює.
4.Децентралізація- перерозподіл повноважень людей.
5. Реформа
Домашнє завдання
Написати есе « Навчаючись я допомагаю громаді»
Використані джерела для підготовки матеріалу по темі:
1.Як місцеве самоврядування протистоїть війні. Аналіз виконання місцевих бюджетів за 5 місяців 2022 року
Автор: Ігор Онищук, експерт Офісу підтримки реформи з децентралізації при Мінрегіоні Шведсько-Український Проект «Підтримка децентралізації в Україні», SKL International (SALAR) decentralization.gov.ua/news/15204.amp
2. Місцеве самоврядування України стане взірцевим для Європи. Україна обов’язково втілить всі завдання децентралізації», - В’ячеслав Негода
https://www.minregion.gov.ua/press/news/misczeve-samovryaduvannya-ukrayiny-stane-vzirczevym-dlya-yevropy-ukrayina-obovyazkovo-vtilyt-vsi-zavdannya-deczentralizacziyi-vyacheslav-negoda/
3. Маркіян Дацишин
національний консультант Ради Європи
Як відновити місцеве самоврядування від наслідків війни?.
ecentralization.gov.ua/news/15323
Як створити у громаді умови для сталого економічного розвитку: можливості та практики
https://decentralization.gov.ua/news/13669