Урок на тему: « Роль територіальних громад у створенні і підтримці повноцінного життєвого середовища громадян».

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку дає можливість дослідити роль місцевих громад у створенні і підтримці повноцінного життєвого середовища для громадян методом представлення знань «фрейм».
Перегляд файлу

Урок на тему: « Роль  територіальних громад у створенні і підтримці повноцінного життєвого середовища громадян».

Географія-сталий розвиток 8 клас.

Тип уроку: урок-дослідження.

Форма проведення: робота у творчих групах.

Компетентності: соціальна та громадянська.

Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність

Поради вчителю.

«Роби свою справу чесно, з душею-і твоє до тебе прийде…

  Але це не означає, що вже завтра з’являться золоті гори».

Богдан Ступка

  • Щоб зацікавити учнів заняття проводжу «методом представлення знань (фрейм)».
  • Спочатку треба вчителю познайомитись з цим методом:
  • Фрейм( англ.frame-«каркас», «рамка»)- це абстрактний образ для представлення деякого стереотипу сприйняття.
  •  Наприклад, згадування слова «кімната» породжує  в учнів образ кімнати: житлове приміщення з чотирма стінами, стелею, підлогою, вікнами та дверима, площею.
  • З такої моделі не можна нічого забрати, але є можливість зміни кількості вікон, кольору стін, висоти стелі, покриття підлоги та іншого.
  • Територіальна громада у вас буде « кімнатою» з певною структурою, але учні  мають можливість давати свої пропозиції для зміни певних елементів.

                                       Очікувані результати.

 Після опрацювання теми учні зможуть:

  • Провести дослідження за методикою організаційного фрейм- аналізу.
  • Формувати ідеї і припущення щодо «території-громад».
  • Розуміти процеси, які відбулися під час реформування місцевого самоврядування.
  • Акцентувати увагу на проблемах децентралізації.
  • Сформувати розуміння реально існуючої ситуації у своїй громаді.

Емоційне поле уроку: Налаштування учнів на співпрацю, комунікацію, успішну роботу (метод навіювання).

Мотиваційне поле уроку: «Ефектна цитата»-мобілізація творчих груп до представлення знань(фрейм). Активізація учнів через пояснення їм необхідності цього матеріалу для життєдіяльності.

Технологічне поле: робота в творчих групах (методи додаються у фрейми).

Освітній продукт учнів на уроці:

  • Знаю що таке децентралізація;
  • Знаю, як вирішити проблеми громади;
  • Знаю навіщо створили громади;
  • Знаю, що я частинка цього процесу.
  • Зібрані ідеї представити під час круглого столу голови громади з молоддю.

Дослідження матеріалу  за методикою організаційного фрейм - аналізу.

1.Структурний фрейм.                                    «Найважча школа — це життя,

Не знаєш, у якому класі саме.       

Розпорядилось так життя,

Нема ні в кого твого варіанта».

Сергій Ущапівський

  • Вчитель висуває гіпотези.
  • Дискусія між групами: «За» і «проти».

1.Громада існує для досягнення встановлених завдань і цілей.

2.Громади працюють краще, коли раціональна думка переважає особисті інтереси.

3.Структура повинна відповідати обставинам в яких знаходиться громада, включаючи її завдання, технології, робочу силу та середовище.

4.Проблеми виникають і страждає ефективність- це може бути виправлено шляхом аналізу.

5.Реформа є ефективним інструментом на шляху подолання корупції.

  • Прийом «Мозковий штурм». Особливості сільських і міських громад.

 

2.Кадровий фрейм.

 

«Повітря сповнене ідей. Вони постійно стукають до вас у голову. Ви просто повинні знати, що ви хочете, потім забути це і займатися своєю справою. Ідея прийде раптово. Так було завжди».

 Генрі Форд

 

  • Діалог з старостою села.
  • Громада існує з метою забезпечення людських та соціальних потреб. Чи все вдається особливо в умовах воєнного стану в країні?
  • Прогнозовані результати обговорення:
  • Люди та громада потребують один одного.
  • Громади потребують ідеї, енергію та таланти.
  • Люди потребують кар’єру, заробітну плату та можливості.
  • У випадку слабкої відповідності потреб людей та громади обидва страждають.
  • Гармонія між керівниками громад та людьми.
  • Люди знаходять роботу, що їх надихає, приносить задоволення.
  • Громади отримують таланти та енергію, яку вони потребують.

 

  • Метод синергетики- об’єднання думок членів команд .

Які перші кроки громад до змін?

  • Вигоди децентралізації:
  • Детінізація бізнесу;
  • Відповідальність;
  • Громада+ ресурс;
  • План дій:
  • пропонуйте ідеї;
  • не обговорюйте;
  • не критикуйте;
  • ідеї заохочуйте.

3.Символічний фрейм.

«Треба ,щоб усе суспільство взялося до роботи. Одна людина може створити багато проблем, але одна людина не здатна їх усіх вирішити.»

Любомир Гузар

  • Прийом «Вільний мікрофон». Прогнозована відповідь.
  • Найбільше значення має не те, що відбувається ,що це означає.
  • Події та процеси мають різне пояснення, оскільки люди мають різний життєвий досвід.
  • Стикаючись з проблемами у нас не згасає віра і надія.
  • Громада створює «супер клей», який об’єднує села і міста, людей та допоможе досягти бажаних цілей.

Висновок: «Якщо тобі щось не подобається у твоєму житті-дій негайно!

Якщо ти не можеш діяти-зміни своє ставлення»(І. Рабин)

 

  • Прийом «Синтез думок»

Що ще ти можеш робити по іншому?

  • Символічне поле реформи:
  • Нова система мислення;
  • Нівелювання негативних наслідків;
  • Позитивно заряджена громада;
  • Кожен член громади має приймати максимальну участь задля свого блага, інакше відчує на собі цю бездіяльність.
  • Не варто боятися змін-найчастіше вони трапляються саме в той момент, коли вони необхідні.

Рефлексивне поле уроку:

  • Сенкан до слова децентралізація

1.Децентралізація

2.Ефективна, перспективна

3.Діє, змінює, стимулює.

4.Децентралізація-  перерозподіл повноважень людей.

5. Реформа

 

  • Саморефлексія. 
  • «Чи справдилися мої очікування?»,
  • «Про що мені хочеться поговорити?
  • Яку проблему хотілось би порушити?

Домашнє завдання

Написати есе « Навчаючись я допомагаю громаді»

 

Використані джерела для підготовки матеріалу по темі:

 1.Як місцеве самоврядування протистоїть війні. Аналіз виконання місцевих бюджетів за 5 місяців 2022 року

Автор: Ігор Онищук, експерт Офісу підтримки реформи з децентралізації при Мінрегіоні Шведсько-Український Проект «Підтримка децентралізації в Україні», SKL International (SALAR) decentralization.gov.ua/news/15204.amp

2. Місцеве самоврядування України стане взірцевим для Європи. Україна обов’язково втілить всі завдання децентралізації», - В’ячеслав Негода

https://www.minregion.gov.ua/press/news/misczeve-samovryaduvannya-ukrayiny-stane-vzirczevym-dlya-yevropy-ukrayina-obovyazkovo-vtilyt-vsi-zavdannya-deczentralizacziyi-vyacheslav-negoda/

3. Маркіян Дацишин
національний консультант Ради Європи

Як відновити місцеве самоврядування від наслідків війни?.

ecentralization.gov.ua/news/15323

Як створити у громаді умови для сталого економічного розвитку: можливості та практики

https://decentralization.gov.ua/news/13669

docx
Додав(-ла)
Sura Lubov
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку