ОЛЕНА ГРЕСЬКО
2 клас
Тема: «Розповідні речення. Інтонація розповідних речень».
Мета: дати учням уявлення про розповідні речення, ознайомити їх із ознаками розповідних речень; формувати навички інтонування розповідних речень; розвивати зв’язне мовлення, увагу учнів; виховувати любов до прекрасного.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник М. Захарійчук (2019), макет сонечка і cніжинок, ребус, картки для роботи в парах, цеглинки лего, відео фізкультхвилинки.
Хід уроку
-
Організація класу (2 хв).
-
Створення позитивного емоційного настрою уроку.
-
Доброго здоров’я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
-
Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть рученята в гору.
-
Якщо ви хочете бути веселими, здоровими, поплескайте в долоньки.
-
Якщо ви готові допомагати один одному, простягніть руку товаришу.
-
Актуалізація опорних знань (4 хв).
1. Каліграфічна хвилинка.
-
Діти, сьогодні до нас завітала гостя. Послухайте загадку та відгадайте, хто вона?
Я розкриваю бруньки
В зелені листки.
Дерева одягаю,
Посіви поливаю,
Руху я повна,
А звуть мене
… (Весна).
-
Запишіть букву «В» та буквосполучення .
В ве ес сн на.
2. Розгадування ребуса.
-
Яке, слово отримали? (Речення)
-
Молодці! А тепер давайте пригадаємо, що ми знаємо вже про речення.
Мозковий штурм. Гра «Так-ні »
(На парті в кожного учня лежать цеглинки лего).
-
Якщо ви погоджуєтесь із твердженням, то піднімаєте зелену цеглинку, якщо ж ні – червону.
-
Речення складається із слів.
-
Речення виражає завершену думку.
-
Слова в реченні не зв’язані між собою.
-
Слова в реченні пишуться окремо.
-
Перше слово у реченні завжди пишеться з маленької букви.
-
В кінці речення завжди ставиться розділовий знак.
-
Повідомлення теми та мети уроку.
-
Мотивація навчальної діяльності (2 хв).
-
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над реченням, зокрема, дізнаємось про один із їх різновидів. Але перед тим, як ми розпочнемо вивчати нову тему хочу вас дещо попросити. Наша гостя засумувала, адже зима не хоче відступати і закрила сніжинками сонечко, яке так полюбляє весна. Тож давайте допоможемо нашій гості. За кожне правильно виконане завдання ви зможете знімати по одній сніжинці. Тому часу не гаймо й до роботи приступаймо.
-
Вивчення нового матеріалу (12 хв).
Робота з підручником.
-
Відкрийте ст. 81, вправа 208.
-
Послухайте вірш.
Село! І серце одпочине.
Село на нашій Україні –
Неначе писанка, село.
Зеленим гаєм поросло.
Цвітуть сади, біліють хати,
А на горбі стоять палати,
Неначе диво. (Т. Шевченко)
-
Хто вірш написав? Що ви знаєте про Тараса Шевченка?
-
Молодці, я бачу, що ви гарно працювали на уроці читання, тому можете зняти одну сніжинку (один із учнів знімає сніжинку).
-
А ми продовжуємо працювати далі. Із скількох речень складається вірш?
-
Прочитайте підкреслені речення (один із учнів читає в голос).
-
Про що розповідається в них?
-
Запишіть підкреслені речення в зошит.
-
Як ви вважаєте, з якою метою у мовленні вживають такі речення? (щоб про щось розповісти, повідомити, описати).
-
А як би ви назвали такі речення?
-
Так, діти, такі речення називаються розповідними, а який знак найчастіше ставиться в кінці речення, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Серед знаків у пошані
Ця маленька кругла пані.
В кінці речення живе,
Після неї нове йде. (Крапка)
-
Молодці, ви впорались із завданням, тому давайте допомагати нашому сонечку (один із учнів знімає сніжинку).
-
А зараз закріпимо правило про те, що ми з вами говорили (один із учнів читає правило).
-
Діти, що є в цьому правилу, про що ми з вами ще не говорили? Так, це інтонація, яка в розповідних реченнях завжди знижується. Зараз прочитаємо веснянку із вправи 209, дотримуючись правильної інтонації (читає один із учнів).
-
Ой весна, весна, днем красна!
Що ти нам, веснонько, принесла?
Щоб родило житечко.
-
Отже, з якою інтонацією треба читати останнє речення? Як воно називається? Що стоїть у кінці цього речення? Спишіть це речення.
-
Ось ми виконали ще одне завдання, тому можем зняти сніжинку.
Фізкультхвилинка.
-
Закріплення вивченого матеріалу (15 хв).
-
Робота в парах (з картками).
(Кожній парі дітей вчитель роздає картки із завданням. Картки трьох кольорів із різними варіантами).
-
Прочитайте речення, записані на картці. Відшукайте серед них розповідні речення та запишіть їх у зошит.
(перевірка правильності виконання – діти зачитують речення, які вони виписали).
-
Хороша робота. Ви можете зняти останню сніжинку.
-
Діти, ви гарно та старанно працювали на уроці. І завдяки цьому допомогли нашому сонечку і цим повернули радість весні, яка буде нас тішити протягом наступних трьох місяців.
-
Підсумок уроку (3 хв).
Тож давайте підведемо підсумок нашого уроку. Продовж речення:
-
Я задоволений (задоволена), але…
-
Я дізнався (дізналася)…
-
Я не задоволений (задоволена), тому що …
-
У мене гарний настрій, тому що …
-
Домашнє завдання (2 хв).
Ст. 82 – вивчити правило. Вправа 209 ст. 82
Демонстраційний матеріал.