Урок на тему: "Розв'язування задач на обчислення площ многокутників"

Про матеріал
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми "Чотирикутники". • Навчальна: поглибити знання учнів з даної теми; формувати вміння застосовувати отриманні знання під час розв’язування задач, накопичувати методи й прийоми розв’язування задач. • Розвиваюча: активізувати пізнавальну діяльність учнів; розвивати вміння міркувати, аналізувати і робити висновки. • Виховна: підвищувати інтерес до геометрії; виховувати старанність, уважність, творчу ініціативу; виховувати вміння приймати рішення, силу волі віру в майбутнє та подолання життєвих труднощів і проблем.
Перегляд файлу

 

 

Тема: Розв’язання задач на обчислення площ многокутників.

Мета уроку:

                         Навчальна: поглибити знання учнів з даної теми; формувати вміння застосовувати отриманні знання під час розв’язування задач, накопичувати методи й прийоми розв’язування задач.

                         Розвиваюча: активізувати пізнавальну діяльність учнів; розвивати вміння міркувати, аналізувати і робити висновки.

 Виховна: підвищувати інтерес до геометрії; виховувати старанність,

уважність, творчу ініціативу; виховувати вміння приймати рішення, силу волі віру в

майбутнє та подолання життєвих труднощів і проблем.

Тип уроку: удосконалення знань, формування вмінь та навичок.

Наочність і обладнання: підручник, індивідуальні картки, мультимедійна система: комп’ютер, проектор, екран, презентація PowerPoint.

Хід уроку

І Організаційний момент (Слайд 1-2)

  1.                  Привітання, налаштування на робочий настрій на уроці.
  2.                   Епіграф нашого уроку:

«Знати - це насамперед користуватися знаннями»

Василь Сухомлинський

3. Вступне слово вчителя (Слайди 3-5)

У звичайному житті на кожному кроці ми зустрічаємось з поняттям «площа». Що таке «площа», знає кожен. Кожен розуміє сенс слів: площа кімнати, площа присадибної ділянки, лісового масиву, поля. Вимірювання площ вважають одним з найдавніших розділів геометрії; зокрема назву «геометрія» (тобто «землемірство») пов’язують саме з виміром площ. Сьогодні урок ми присвятимо розв’язуванню задач

на обчислення площ, плоских фігур. Виникає питання: у яких галузях науки і техніки може знадобитися поняття площі та вміння обчислювати площу?(Відповіді) Дійсно, важко знайти область і професію де площа не знайшла б своє застосування.


Завдання , які ми будемо вирішувати на уроці зустрічаються і в оточуючій нас дійсності вирішувати їх нас «змушує» саме життя.

II Перевірка домашнього завдання.

(Слайд 6-7)

Задача 1. За готовим рис.1 знайти площу трапеції ABCD. Пояснити, як знайти висоту ВН.

Дано: ABCD - трапеція рівнобічна

АВ= 8см; ВС=2см; AD=10cm; ZA=30°

Знайти: S

 

Розв’язання

Розглянемо АВН із прямим кутом Н, A=30° а проти кута 30° лежить

катет, що дорівнює половині гіпотенузи, отже, АН= 4 см


S= 4=24  (см)


 

 


Сторона трикутника 8 см, а висота, проведена до неї 10 см. Знайти площу цього трикутника.

Розв’язання

S=aha; S=8 * 10=40(см2)

Перевірити вірність виконаних ‘завдань

Які труднощі виникли при виконанні домашнього завдання? Хто виконав

завдання двох рівнів?

Повідомлення теми та мети уроку (Слайд 8-9)


III Актуалізація опорних знань.

Виконання усних вправ:

Повторення формул площ плоских фігур

Таблиця. Встановити відповідність (Слайд 10)


2) Відповіді:

 

 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Г; 2-Б; 3-Д; 4-А; 5-Є; 6-Ж.

 


IV Розв’язування задач

(Слайд 11)

1) Фронтальна робота за готовими малюнками:

 

Задача 1

 

 

 

 

 

 

 

Задача 2 ,3

 

 

2) (Слайд 12-15)

Розв’язати задачу на дошці № 788

Менша бічна сторона прямокутної трапеції дорівнює 8 см, а гострий кут - 45°.

знайдіть площу трапеції, якщо в неї можна вписати коло.

с

Дано: ABCD- прямокутна трапеція: CD- 8 см.

ВАМ = 45°, коло вписане в трапецію.

Знайти: площу.

Розв’язання

Проводимо висоту ВМ, утворився рівнобедрений трикутник АМВ

ВМ= 8 АВМ = ВАМ = 45°

За теоремою Піфагора Знаходимо АВ

АВ= = = 8 (см)

Якщо коло можна вписати в чотирикутник, то BC+AD= 8 + 8

Площа трапеції:

S = BM

 

S = 8 = (4+4)8 = 32+32(см)

 

Відповідь: S=32+32(см)

Практичні задачі

  1.          Готельний хол має форму трапеції з основами 20м і 10м і висотою 8м. знайти площу ковроліна необхідного щоб застеляти цей хол. (120м2)

Басейн має форму ромба. Довжина його діагоналей дорівнює 20м і 16м. яку площу займає цей басейн. (160м2)

  1.          Знайди за планом площу кожної ділянки. Яка ділянка має найбільшу

площу?


          Морква: 9м2

Зелена цибуля: 10м2

Салат: 5м2

V Підсумок уроку

(Слайд 16)

Вправа «закінчи речення»

Метод «Незакінчене речення»

  1.               Площа паралелограма дорівнює...

(добутку сторони на висоту, проведену до цієї сторони: S=aha=bha)

  1.               Площа прямокутника дорівнює...

(добутку його сусідніх сторін: S= ab)

  1.               Площа трикутника дорівнює...

 (півдобутку сторони на висоту проведену до цієї сторони: S=aha=bhb =chc

  1.               Площа прямокутного трикутника дорівнює...

(півдобутку його катетів: Sab)

  1.         Площа квадрата дорівнює...

(квадрату його сторони S=a2; половині квадрата його діагоналі: S=d2)

  1.         Площа ромба дорівнює...

 

(половині добутку діагоналей S=d1d2 добутку сторони на висоту опущену на цю сторону S=aha)

  1.         Площа трапеції дорівнює...

(добутку півсуми основ на висоту S=h)

Продовжіть фразу:

(Слайд 17)

                Сьогодні на уроці я повторив...

                Сьогодні на уроці я закріпив...

VI Домашнє завдання

(Слайд 18)

Розв’язати № 789, №794.

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
11 березня
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку