Мета: сформувати вміння розв'язувати задачі на застосування формул сили тяжіння, тертя, пружності, ваги; розвивати обчислювальні навички, мислення, вміння аналізувати; виховувати охайність, старанність; розширювати кругозір учнів.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Розв’язування задач
Мета: сформувати вміння розв’язувати задачі на застосування формул сили тяжіння, тертя, пружності, ваги; розвивати обчислювальні навички, мислення, вміння аналізувати; виховувати охайність, старанність; розширювати кругозір учнів.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь
Вправа «Фізичне доміно „Закінчи фрази”»
Учням пропонують фрази, які не мають закінчення. Самі закінчення є, але в інших стовпчиках. Учням необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз.
Вправа «Допоможи Незнайці». На дошці записані формули, у яких є пропуски. Учням слід заповнити їх.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
1. Дати усну відповідь на запитання
Яку силу називають силою тяжіння?
Коли виникає сила пружності і куди вона напрямлена?
Навіщо роблять ребристими велосипедні та автомобільні покришки?
Що таке вага?
Що таке сила тертя?
Подивіться у таблиці підручника густину твердих тіл і скажіть, яка маса 1 см3 латуні.
Яка вага ящика з піском, маса якого 75 кг?
Розв'язування завдань на сторінці 148-149
ІV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
Повторити параграф 14-21. Підготуватися до контрольної роботи