Урок на тему "Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда"

Про матеріал

Мета: розкрити фізичний сенс закону Архімеда, пояснити учням причину виникнення сили Архімеда й шляхом логічних міркувань показати залежність сили Архімеда від характеристик зануреного тіла й властивостей рідини; продовжити формування експериментальних умінь учнів, уміння пояснювати результати експерименту; показати роль фізичного експерименту у фізиці; продовжити формування пізнавального інтересу до предмета.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Перегляд файлу

Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда

Мета: розкрити фізичний сенс закону Архімеда, пояснити учням причину виникнення сили Архімеда й шляхом логічних міркувань показати залежність сили Архімеда від характеристик зануреного тіла й властивостей рідини; продовжити формування експериментальних умінь учнів, уміння пояснювати результати експерименту; показати роль фізичного експерименту у фізиці; продовжити формування пізнавального інтересу до предмета.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Оголосити оцінки за самостійну роботу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Характеристика рідинного і металевого манометра

ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.

  • Що називається силою? ( фізична величина, яка є мірою взаємодії тіл і є причиною зміни швидкостей тіл або їх частин)
  • Позначення сили та її одиниці вимірювання?
  • Які ви знаєте види сил?
  • Позначення, одиниці вимірювання ваги?
  • Напрям дії сили тяжіння?
  • Формула для обчислення сили тяжіння, ваги?
  • Що називається густиною? Формула густини.
  • Позначення густини та її одиниці вимірювання?
  • Позначення та одиниці вимірювання об’єму.
  • Що таке тиск?
  • Як формулюється закон Паскаля та в чому полягає його суть?
  • Що таке гідростатичний тиск стовпа рідини або газу і за якою формулою він обчислюється?

IV. Оголошення теми уроку. Мотивація

Назва цієї сили пов’язана з ім’ям цієї людини. Учитель пропонує учням розгадати кросворд

 

Запитання до кросворда

1. Ім’я якого вченого має закон, який стверджує: «Тиск, який чиниться на рідину або газ, передається без зміни в кожну точку рідини або газу». (Паскаль.)

2. Прилад для вимірювання сили. (Динамометр.)

3. Розділ фізики (Механіка)

4. Із зануренням тіла в рідину тиск збільшується. Яка величина характеризує збільшення тиску в рідині? (Глибина.)

5. Математична величина, яка характеризується добутком довжини, ширини й висоти. (Об’єм.)

6. Явище збереження швидкості руху тіла за відсутності дії на нього інших тіл. (Інерція.)

7. Фізична величина, яка визначається відношенням шляху, що пройшло тіло, до часу, протягом якого воно рухалося. (Швидкість.)

Тема нашого уроку — «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда».

Мотивація.

    Чому м`яч, який занурили у воду й відпустили, вискакує над поверхнею води? Чому важкий камінь, який на суходолі не можна посунути з місця, легко підняти під водою? Чому корабель, що сів на мілину, не може самотужки зрушити з місця? Спробуємо розібратися!

V. Вивчення нового матеріалу

Параграф 27

VI. Закріплення нового матеріалу

Вправа 27(а, б)

7-fizika-vg-baryahtar-so-dovgij-fya-bozhinova-2015--rozdil-3-vzayemodiya-sil-sila-27gidrostatichnij-tisk-vprava-1.jpg

VII. Домашнє завдання

Параграф 27, контрольні запитання, вправа 27(в, г) - письмово

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку