Мета: розкрити фізичний сенс закону Архімеда, пояснити учням причину виникнення сили Архімеда й шляхом логічних міркувань показати залежність сили Архімеда від характеристик зануреного тіла й властивостей рідини; продовжити формування експериментальних умінь учнів, уміння пояснювати результати експерименту; показати роль фізичного експерименту у фізиці; продовжити формування пізнавального інтересу до предмета.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда
Мета: розкрити фізичний сенс закону Архімеда, пояснити учням причину виникнення сили Архімеда й шляхом логічних міркувань показати залежність сили Архімеда від характеристик зануреного тіла й властивостей рідини; продовжити формування експериментальних умінь учнів, уміння пояснювати результати експерименту; показати роль фізичного експерименту у фізиці; продовжити формування пізнавального інтересу до предмета.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Оголосити оцінки за самостійну роботу
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Характеристика рідинного і металевого манометра
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.
IV. Оголошення теми уроку. Мотивація
Назва цієї сили пов’язана з ім’ям цієї людини. Учитель пропонує учням розгадати кросворд
Запитання до кросворда
1. Ім’я якого вченого має закон, який стверджує: «Тиск, який чиниться на рідину або газ, передається без зміни в кожну точку рідини або газу». (Паскаль.)
2. Прилад для вимірювання сили. (Динамометр.)
3. Розділ фізики (Механіка)
4. Із зануренням тіла в рідину тиск збільшується. Яка величина характеризує збільшення тиску в рідині? (Глибина.)
5. Математична величина, яка характеризується добутком довжини, ширини й висоти. (Об’єм.)
6. Явище збереження швидкості руху тіла за відсутності дії на нього інших тіл. (Інерція.)
7. Фізична величина, яка визначається відношенням шляху, що пройшло тіло, до часу, протягом якого воно рухалося. (Швидкість.)
Тема нашого уроку — «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда».
Мотивація.
Чому м`яч, який занурили у воду й відпустили, вискакує над поверхнею води? Чому важкий камінь, який на суходолі не можна посунути з місця, легко підняти під водою? Чому корабель, що сів на мілину, не може самотужки зрушити з місця? Спробуємо розібратися!
V. Вивчення нового матеріалу
Параграф 27
VI. Закріплення нового матеріалу
Вправа 27(а, б)
VII. Домашнє завдання
Параграф 27, контрольні запитання, вправа 27(в, г) - письмово