МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ №21 м. Миколаєва
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
Навчальна дисципліна : «ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ.» 10 клас
ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ,
СТАРШЕГО ВИКЛАДАЧА
Долинської Ірини Миколаївни
Тема : Розвиток США після Першої світової війни (1919-1928рр.)
Мета: - розглянути основні характеристики соціально-економічного та політичного
розвитку США в двадцяті роки
ставлення до думки інших.
Тип заняття: урок оволодіння новими знаннями з застосуванням методики проблемного навчання.
Обладнання: політична карта світу, схеми - діаграми, фотоматеріали, ТЗН (мультимедійний відео-проектор), атласи з всесвітньої історії.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
ПІДКАЗКА №1
ЦЕ ЄДИНА КРАЇНА СВІТУ, В ЯКІЙ МЕШКАЮТЬ ПРЕДСТАВНИКИ МАЙЖЕ ВСІХ НАЦІЙ ЗЕМЛІ.
ПІДКАЗКА №2
В ЦІЙ КРАЇНІ ОВОЧ ДЛЯ КЕТЧУПУ ВИКОРИСТАЛИ ЯК ОТРУТУ ДЛЯ КЕРІВНИКА ДЕРЖАВИ.
ПІДКАЗКА №3
В ЦІЙ КРАЇНІ ВІДБУЛАСЬ ВІЙНА МІЖ СТОРОНАМИ ГОРИЗОНТУ.
ПІДКАЗКА №4
СТОЛИЦЯ ЦІЄЇ ДЕРЖАВИ НОСИТЬ ІМ Я ПЕРШОГО ПРЕЗИДЕНТА.
ПІДКАЗКА №5
КОЛІР БУДІВЛІ, ДЕ МЕШКАЄ ГОЛОВА ЦІЄЇ ДЕРЖАВИ, ВІДОМИЙ ВСЬОМУ СВІТУ.
В результаті повинно бути написано назву держави- «США». Після цього учні до зошитів записують тему уроку та план вивчення матеріалу:
1. Питання розглядається в ході бесіди, супроводжується слайдами 1- 2.
А) характеристика державного устрою США - запис до зошитів….(тип держави, форма влади, політичні сили)
Б) поведінка США під час війни та причини злету після війни (усно)
В) зміна статусу США внаслідок війни – в зошитах складена схема:
----…….. -----………
Висновок - таким чином, в США була більш сприятлива ситуація для економічного підйому.
2. Пояснення вчителя із залученням знань учнів та показом слайдів 3- 12.
А) Курс правлячої республіканської партії: «Справа кожного – у його руках!»
«Справа Америки – бізнес!»
Запис до зошитів - президенти –республіканці: Воррен Гардінг, Келвін Кулідж, провідні гасла для розвитку економіки.
Б) Особливості стабілізації – слайди 3- 5 + пояснення вчителя.
До зошитів - записати основні напрямки економічного розвитку.
В) Розвиток автомобілебудування. Генрі Форд. Розповідь вчителя, доповнення учнів + слайди 6 -8.
До зошитів занотувати тези: провідна галузь, засновник масового виробництва, застосування конвеєра.
Г) Урбанізація як прояв та наслідок економічного розвитку – бесіда + слайд 8- 12,
До зошитів – поняття урбанізації, причини будування хмарочосів.
Висновок - аналіз схеми на дошці – досягнення «доби процвітання»…
3. Вчитель підкреслює:
А) неоднозначність періоду, наявність проблем у суспільному житті + слайди 11- 12 + доповнення учнів.
До зошитів - перелік проблем США… Поняття «расизм, еміграція, дискримінація». Для емоційного забарвлення – коротенька розповідь одного з учнів про зародження джазу – слайд 13…(музичний супровід) та доповнення учителя.
IY. Закріплення вивченого за допомогою швидкого фронтального опитування. Підведення підсумків уроку. Оцінювання роботи класу та окремих учнів.
Y. Домашнє завдання – основні положення конспекту вивчити, в підр. за ред.. Полянського П.Б. ст.57- 60, оформлення конт. карти № 6.
Додаток :