1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Урок на тему "School life"

Про матеріал
Відкритий урок у першому класі за підручником Герберт Пухта Quick Minds 1. Тематика ситуативного спілкування "At School", 5-ий урок в темі. Даний урок розроблений за усіма вимогами НУШ, містить в собі індивідуальну, парну та групову роботу. Протягом уроку учні працюють не тільки з підручником, а й з додатковим друкованим зошитом, який входить до складу НМК. Урок насичений і має багато рухливих завдань, діти із завдоволенням працюють закріплюючи і вивчаючи матеріал.
Перегляд файлу

Клас: 1 (5)

Тема: School life

Мета: закріпити знання учнів з вивченого лексичного матеріалу; ознайомити учнів з новими лексичними одиницями; вчити  вживати їх в усному мовленні; розвивати комунікативні здібності учнів; прищеплювати усвідомлення важливості вивчення англійської мови; виховувати інтерес до занять у школі.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: презентація, матеріали до завдань, картки для індивідуальної роботи, флеш картки.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

1) Привітання, повідомлення теми та мети уроку. (1 min)

T. Hello, children. I’m glad to see you. How are you?

P. We are fine!

T. Today we will continue to speak about school life and school things.

 

2) Brainstorming. 

So, let’s revise the names of school things.

(Show the presentation asking pupils different questions,

e.g. What’s this? It’s a …

Is at a …? Yes, it is… No, it isn’t.)

 

II. Основна частина уроку

1) Закріплення вивчених лексичних одиниць (робота в групах)

Look, our superheroes have come to us to ask for help because they are also pupils and they have to gather their bags to school but they don’t know what things they should take to school. So, first let’s make friends with them closer.

Thunder: I am Thunder! Look! (піднімає вгору цеглинки)

Flash: I am Flash! Look at me! (швидко рухається)

Misty: My turn! I am Misty. Look! (ховається під парту)

Whisper: I am Whisper! I speak to animals! Look! What’s your name? How old are you? (розмовляє з маріонеткою)

Cat: I am Tabby. I am four.

T. So, let’s help our superheroes! You are going to work in groups. There are bags and different things on your desks and your task is to put all school things in them, there are some extra things, be attentive! Do it very quickly!

I have a task for our superheroes, too. You have a piece of paper with the picture of a school bag on your table. It is made up of bricks of different colours, but the colours are written. So, you have to make the same bag of bricks of right colours! I hope you know all the colours written in the paper. If you need any help you can ask our pupils for help!

Now let’s see what a bag our superheroes have made! (учні по черзі називають кольори, з яких вони склали портфель, всі інші піднімають цеглинки з тим кольором, який називають супергерої і повторюють вголос)

It’s your turn now. Let’s see what things you have put into your bags. (з кожної групи по двоє учнів називають предмети, які поклали у портфель).

Count how many school things you have in your bags!

And what things haven’t you put in your bags? How can we name them?

P. They are toys.

 

2) Фізкультхвилинка

3) Уведення нових лексичних структур

Робота з пiдручником с.32 та робочим зошитом c.30

Watch out!

I am sorry!

It’s Ok!

Here is your pen!

Pass me a ruler!

 

So, pupils, open your books on page 32. Tell me, please, what is the name of the superhero we can see in the pictures? Of course, it’s Flash! She is so fast that she always loses something. Let’s listen and find out what’s happened to Flash this time.

Ex. 1, p. 32

It’s very important to help each other as you can see!

 

And now open your notebooks on page 30, please! Let’s do exercise 1, you can look into your books and find the appropriate number.

Ex. 2, p. 32 (Listen and tick the right picture)

 

Listen, children, while we were doing some exercises one of our superhero Flash was so hurrying to school that she lost all the things from her bag again. Let’s help her to collect everything one more time. (індивідуальна робота)

Учні за бажанням дають по одному предмету Флеш починаючи виразом

“Here is your…!”, а Флеш відповідає “Thank you!”

 

III. Заключна частина уроку

T. Well, children did you like our lesson? What new have you learned today? Was the lesson interesting for you?

 Учитель називає шкільні предмети, а учні користуючись сигнальними картками – зеленою або червоною, погоджуються або ні.

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку