Урок на тему: Складання таблиці ділення на 3. Складання задачі за поданим розв’язанням

Про матеріал

Тема: Складання таблиці ділення на 3. Складання задачі за поданим розв'язанням

Мета. Ознайомити учнів із таблицею ділення на 3; формувати уміння застосовувати випадки табличного ділення на 3 до розв'язування прикладів і задач, складати задачі за поданим розв'язанням.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; таблиця ділення на 3; малюнки до задач; картки для опитування.

Хід уроку

I.Організація класу.

II. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Перевірка домашнього завдання.

а) Зачитати відповідь до задачі 745.

б) Назвати знайдену різницю (№ 746); скласти і розв'язати подібний вираз.

2.Завдання для опитування.

а) Учні складають і розв'язують по одній задачі за № 747.

б) Розказати таблицю множення числа 3 за № 748.

3.КАРТКИ ДЛЯ ОПИТУВАННЯ.

1.

1)Знайти приклади, в яких відповідь 24.

2*9 + 7 3*9- 12 3*4 + 22

18:2+15 3*7 + 3 16 : 2 + 17

2*5+ 9 2*8-4 2-7+ 10

2)Задача. 10 л молока розлили у глечики, по 2 л у кожен. Скільки глечиків наповнили?

2.

1)Виписати приклади, в яких відповідь 12.

16:2 + 4 2*6 + 0 3*3+ 10

12-3*4 18:2 + 6 3*2 + 6

50-12-3 10:2 + 8 8:2 + 8

2)Задача. 8 слив розклали порівну на 2 тарілки. Скільки слив стало на кожній тарілці?

4.Усні обчислення.

а) Знайти пропущені в рядах числа.

4 6 8 12 14 18

6 9 12 18 21 27

— Як побудовано ряди?

Перегляд файлу

Тема:  Складання таблиці ділення на 3. Складання задачі за поданим розв’язанням

Мета. Ознайомити учнів із таблицею ділення на 3; формувати уміння застосовувати випадки табличного ділення на 3 до розв’язування прикладів і задач, складати задачі за поданим розв’язанням.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; таблиця ділення на 3; малюнки до задач; картки для опитування.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Контроль, корекція і закріплення знань.
  1. Перевірка домашнього завдання.

а) Зачитати відповідь до задачі 745.

б) Назвати знайдену різницю (№ 746); скласти і розв’язати подібний вираз.

  1. Завдання для опитування.

а) Учні складають і розв’язують по одній задачі за № 747.

б) Розказати таблицю множення числа 3 за № 748.

  1. КАРТКИ ДЛЯ ОПИТУВАННЯ.

1.

  1. Знайти приклади, в яких відповідь 24.

2*9 + 7  3*9- 12 3*4 + 22

18:2+15   3*7 + 3  16 : 2 + 17

2*5+ 9  2*8-4  2-7+ 10

  1. Задача. 10 л молока розлили у глечики, по 2 л у кожен. Скільки глечиків наповнили?

2.

  1. Виписати приклади, в яких відповідь 12.

16:2 + 4 2*6 + 0 3*3+ 10

12-3*4 18:2 + 6 3*2 + 6

50-12-3 10:2 + 8 8:2 + 8

  1. Задача. 8 слив розклали порівну на 2 тарілки. Скільки слив стало на кожній тарілці?
  1. Усні обчислення.

а) Знайти пропущені в рядах числа.

4 6  8   12 14 18

    6 9 12 18 21 27

 — Як побудовано ряди?

б) Гра “Визволи пташку”.

На дошці — малюнок. Учні мовчки обчислюють “ланцюжок”. Хто перший отримає відповідь, виходить до дошки, вписує її в останній кружечок і “визволяє пташку з клітки”.

C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

  1.             Вивчення нового матеріалу.

1.Складання таблиці ділення на 3.

На дошці таблиця множення числа 3.

    - З кожного прикладу на множення складемо приклад на ділення на число 3.

Записую приклади на дошці, а учні — в зошитах.

2. Первинне закріплення.

А) Робота з таблицями за вправою № 749.

б) Розв'язування прикладів № 750 (з коментуванням).

В) Розв’язування задачі 751 (самостійно).

18:3=6

Відповідь: потрібно 6 банок.

  1. Фізкультхвилинка.

V.Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання з логічним навантаженням (№ 752*). Невідоме число позначимо “віконцем” (). Учні ще раз читають задачу і складають вираз.

□ - 20 = 65

Учні приходять до висновку: невідоме число — зменшуване, отже,

Отже, якщо різниці додати від’ємник, знайдемо невідоме число.

65 + 20 = 85.

Складання задач за поданим розв’язанням.

 

C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image2.jpeg


 

15:3 = 5 (ж.).

3) Групова робота.

На дошці записані завдання різної складності. Учитель пропонує учням вибрати одне з них і розв’язати.

Перший рівень.

Обчислити.

12:3+25 10:2 + 55

8:2+96 6 : 3 + 48

15:3+17 3-6-12

Другий рівень.

Знайти значення виразів.

3*а+15, якщо а = 8;

12 : а — 4, якщо а = 3;

3* а + 77, якщо а = 6;

14 : а — 7, якщо а = 2;

а*6 + 15, якщо а = 2.

Третій рівень.

Задача. Оксана склала з паличок один шестикутник і 8 окремих однакових трикутників. Скільки паличок використала Оксана?

Четвертий рівень.

а) Дібрати таке число, щоб рівність була правильною.

3 •□ = 21 □ * 9 = 27

3 • □ = 24 — 12 3 • □ = 16 + 5

б) Задача. Довжина сторони рівностороннього трикутника дорівнює 2 дм. Чому дорівнює сума периметрів двох таких трикутників?

  1. Підсумок уроку.
  2. Домашнє завдання.

№№ 753, 754 (с. 127); повторити таблицю ділення на 3.

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
4939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку