Урок на тему: Стоїть явір над водою (Українська народна пісня)

Про матеріал
Розробка уроку на тему: Стоїть явір над водою (Українська народна пісня). Предмет:Літературне читання 4 клас.
Перегляд файлу

Тема. Стоїть явір над водою (Українська народна пісня)

Мета: продовжувати знайомити учнів з народною творчістю, минулим; досліджувати та аналізувати прочитане; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

  1.                   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пісня українська — дивовижний скарб.

Пісня українська — таїна...

Теплий легіт душу доторка,

Манить невідома глибина...

  1.                 МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Робота над скоромовкою

Під кущем курча гуляє,

Черв’ячка собі шукає.

Мати-квочка поруч з ним,

З сином крихітним своїм.

  1.              ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  2.              МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Розповідь учителя

  •                   Пісня... Хто не був зачарований нею? Це душа народу, це безмежне поле, засіяне зерном історії і заквітчане людськими надіями, це любов до Віт­чизни і ненависть до її ворогів. Вона пахне весняними дощами, синіми льо- нами, запашними чорнобривцями, материнськими теплими долонями. Укра­їнська пісня живе з давніх часів, живе, переживаючи цілі покоління. Добрі люди кажуть, що українець співає цілий рік і цілий вік.

Якось Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи обрали еле­гантність і красу, угорці — любов до господарювання, німці — дисципліну і по­рядок...

Обдарувавши всіх, піднявся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнена у вишивану сорочку, руса коса пе­реплетена синьою стрічкою, а на голові — багряний вінок з червоної калини.

  •                   Хто ти? Чого плачеш? — запитав Господь.
  •                   Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові, пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються із вдів і сиріт, у своїй хаті нема правди і волі.
  •                   Чого ж ти не підійшла до мене скоріше? Я всі таланти роздав. Як же за­радити твоєму горю?

Дівчина хотіла вже піти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.

  •                   Є в мене національний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це пісня. Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притисла його до серця. Вклони­лася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

З тих пір і дивує весь світ українська народна пісня.

Фізкультхвипинка

  1.                 СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  1.                  Чи сподобалася вам пісня?
  •                   Який настрій вона у вас викликала? Чому?
  1.                 Робота в парах
  •                   Прочитайте вголос одне одному текст української народної пісні «Стоїть явір над водою».

Дотримуйте наспівної інтонації, намагайтеся передати почуття, настрій твору.

  1.                 Словникова робота

Вісті — чутки, повідомлення, новини.

Вороний кінь — чорний із синюватим полиском (про масть коня). Пригодонька — випадок.

Горіхове сіделечко — сідло з горіхового дерева.

Явір — дерево родини кленових з великим п’ятилопатим листям; білий клен (іноді цим словом називають осокір та деякі інші тополі).

  1.                 Читання тексту пісні учнями «ланцюжком»
  •                   Які часи оспівуються в цій пісні? Хто є її головним героєм?
  •                   Які рослини згадуються в пісні?
  •                   Що ви можете сказати про ці рослини?
  •                   Які слід читати слова козака?
  •                   Які почуття передаватимете, читаючи його слова?
  1.                 Гра «Добери прикметники»

Явір... (зелененький)

Козак... (молоденький)

Сіделечко... (оріхове)

Україна... (рідна)

Могила... (висока)

Калина... (червона

Послухайте пісню у виконанні Чоловічої хорової капели України імені  Л. М. Ревуцького. Які почуття вона у вас викликала? Обговоріть.

  1.                 Робота за ілюстрацією
  •                   Розгляньте старовинну листівку.
  •                   Яким зображено козака?
  •                   Із чого видно, що кінь вороненький — його бойовий товариш?
  1.                Інтерактивне завдання

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAQpqMbzCkiY4-dzcBAxGBT8tV0BeR4G8HEUzxLXmE8aVufw/viewform

  1.               ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

  •                     Сьогодні на уроці я дізнався...
  •                     Мені було цікаво...
  •                     Найбільше запам’яталося...
  •                     Урок завершую з... настроєм.
  1.             ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати с.39-40.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Олеся
Пов’язані теми
Літературне читання, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
18 липня
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку