Урок на тему: "Столітня війна"

Про матеріал
Урок розроблений за діяльнісним підходом в межах освітньої програми Всесвітньої історії 7-го класу
Перегляд файлу

Тема: Франція XI-XVI ст. Столітня війна (1337-1453 рр.)

Мета:

формування предметних(історичних) компетентностей:

  •   сформувати в учнів уявлення про становище Франції в період ХІV ст; продовжувати формувати навички самостійної роботи з різними історичними джерелами (текст, портрети);
  •   вчити оцінювати значення війни в житті провідних країн Європи та суспільства; співвідносити історичні події, явища з періодами та використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країни та природними умовами;
  •   розвивати навички учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей систематизувати інформацію; формувати здібності учнів до взаємоконтрольної функції;
  •   вивчити основні передумови Столітньої війни; ознайомити із політико-географічним положенням;
  •   знати нові історичні поняття та основні дати за темою; знати основних історичних постатей, важливих для становлення  історії;
  •   вміти встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, аналізувати і узагальнювати історичний матеріал; вдосконалити  вміння учнів орієнтуватися в історичному часі; вміти пояснювати причини і наслідки певних історичних подій, процесів, тенденції  розвитку міжнародних відносин в міжвоєнний період, користуючись картою.

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: формувати навички роботи з підручником, картою, установлення причинно-наслідкових зв'язків, формувати історичний світогляд учнів, знаходження логічних зв’язків  між подіями; вдосконалювати уміння шукати і опрацьовувати історичну інформацію, працюючи з ілюстраціями, таблицями; розвиток навичок критичного мислення;
  • корекційна: формувати уміння правильної вимови під час аналізу історичного тексту; вдосконалювати вимову державною мовою; подолання артикуляційних труднощів під час читання слів та усного мовлення;
  • загальнокультурна (комунікативна): набувати навичок групової роботи; розвивати вміння вести діалог, відстоюючи свою позицію з урахуванням фактів та подій; поповнювати лексичний запас учнів; сприяти толерантному ставленню до думок оточуючих;  висловлювати власну точку зору й відстоювати її; що прагне розширити свій світогляд.
  • інформаційна: вдосконалювати вміння знаходити потрібну інформацію з різних джерел одночасно; використовувати різні джерела інформації для власного розвитку.
  • здоров'язбережувальна: спрямовувати зусилля учнів на збереження і зміцнення  фізичного, соціального, духовного і психічного здоров’я.

Тип уроку: урок  «відкриття» нового знання

Методи та методичні прийоми: пояснювально-ілюстративний частково-пошукові.

Прийоми: «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Чиста дошка».

ФОПД: індивідуально-відокремлена, колективна (групова), фронтальна.

Обладнання: карта, підручник, портрети

 

ХІД УРОКУ

 І. САМОВИЗНАЧЕННЯ ДО ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ  

Метод “Чиста дошка” : парламент, станова монархія, рейхстаг, хрестові походи, монархія, король, генеральні штати, християнство, Єрусалим, духівництво.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ І ФІКСАЦІЯ ТРУДНОЩІВ В ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда

  • Який період ми зараз вивчаємо?
  • Яка тема минулого уроку?
  • Які регіони ми вже вивчили?

Війна - страшна трагічна сторінка в історії будь-якого держави, чи варто нам про це говорити, вивчати історію воєн? На жаль, історію не змінити, і ми повинні знати її, щоб трагічне і страшне не повторилося. Війни були завжди, війни існують і зараз. Зараз і в нашій країні відбувається війна, яка триває шостий рік і логічного завершення в найближчий час не передбачається. Дуже шкода, що люди до сих пір не навчилися жити в світі. Війна про яку піде мова - це війна між Англією і Францією, між двома найбільш значущими країнами періоду середньовіччя. Ми повинні знати важливі військові конфлікти, що змінюють хід історії, ми повинні пам'ятати тих, хто дає приклад патріотичного виховання.

 Метод “Асоціація” на слово “війна”.

Так, у XIV ст. на політичній арені Європи постали національні держави, що обмежило владу великих феодалів. Одночасно розтанули останні сподівання на створення універсальної загальноєвропейської держави під зверхністю імператора або папи Римського. Двома найзначнішими національними королівствами в Західній Європі на той час були Франція та Англія. Суперництво між ними вилилось у тривалий конфлікт, який дістав назву Столітньої війни (1337 – 1453 рр.) — це був перший збройний конфлікт європейського масштабу, в якому воєнні дії чергувалися з тривалими перемир’ями. Війна торкнулась не тільки Франції та Англії, а й Шотландії, Кастилії, Араґону, Португалії, Бурґундії

IV. ПОСТАНОВКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ

План

1. Франція в ХІ –ХІV ст. Філіпп ІV Красивий

 2. Причини та привід до початку війни

3.Подвиг Жанни-де-Арк. Завершення війни.

Робота з картою

Розгляньте карту на дошці та надайте географічну характеристику Франції та Англії

V. ВІДКРИТТЯ НОВОГО ЗНАННЯ

Більше, ніж половиною території Франції володів англійський король. Столітня війна (1337—1453) — тривалий військово-політичний конфлікт між Королівством Англія і Королівством Франція, причиною якого стало прагнення Англії повернути ті території на континенті, що раніше належали англійським королям.

Робота з картою

Розгляньте карту підручника та назвіть герцогства,  з яких складалася Франція.

Війна, що увійшла в історію як «Столітня», насправді тривала з перервами 116 років – з 1337 по 1453 рр., але остаточний мирний договір був підписаний через 18 років.

 1. Франція в ХІ –ХІV ст. Філіпп ІV Красивий.

В ХІ ст. влада монарха була слабкою і поширювалася лише на його домен – землі навколо Парижа та Орлеана. Важливу роль у житті Франції відіграли королі Філіпп ІІ Август і Людовік ІХ Святий. Обидва правителі намагалися подолати роздробленість країни, зміцнити королівську владу, суд і грошову систему.

 Метод «Прес».

-.  Що таке генеральні Штати?

-.  Яка роль відводилася цьому органу?

 Генеральні штати — дорадчий орган при королі, який проіснував у Франції з 1302 до 1789 р. Найтриваліша війна в історії людства.

       2. Причини та привід до початку війни

Звернувшись до підручника (С. 111 – 112) з’ясувати

1.  Які хронологічні межі?

2.  Який регіон задіяний?

  1.     Які країни брали участь у цій війні?
  2.     Який результат?

5. Знайдіть на карті Фландрію і поміркуйте, чому через цю територію виникали суперечки між Францією та Англією?

 

          Причини війни

Привід до війни

  1. Прагнення Англії повернути свої володіння, втрачені нею у ХІІІ ст. (Нормандія і суміжні території).
  2. Прагнення Франції повернути Аквітанію і Гасконь, які перебували під владою Англії. Намагання обох держав приєднати багату Фландрію
  3. Володіння англійського короля у Франції перешкоджало обєднанню держави

По смерті синів Філіпа IV не залишилося прямих спадкоємців. Династичні претензії на французький престол з боку Англії.

Робота з підручником

Знайдіть в підручнику хто переміг у цій війні і чим це завершилось?

3.Подвиг Жанни-де-Арк. Завершення війни.

Повідомлення учня.

Учні, прослухавши повідомлення. відповідають на запитання.

-Хто така Жанна – дАрк?

-Яким чином Жанна-дАрк змогла переломити хід війни на користь французів?

-Чому жителі Орлеану прозвали Жанну Орлеанською дівою/

-Чого варто вчитися у Жанни-д Арк?

-Коли було страчено Жанну-д-Арк?

-Чому французький король відмовився врятувати Жанну-д-Арк?

Робота з підручником.   

       -Чому французи вважають Жанну народною героїнею?

VII. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

1)   Яку війну називають Столітньою?

2).  Якими були причини Столітньої війни?

3)   Які події були приводом до війни?

4).  Яку роль відіграла Жанна д’Арк в історії Франції?

Робота зі схемою самостійно на оцінку

 Визначити наслідки війни для Франції і для світу (3-4). Зошити по завершенню роботи здати

V.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Опрацювати §15 С.115 , пит. 6 або 7 (письм)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Філіпп IV Красивий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жа́нна д'Арк

 

doc
Додано
11 березня 2020
Переглядів
2659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку