Урок на тему "Столітня війна" для 7 класу, презентація

Про матеріал
Розробка уроку з всесвітньої історії для 7 класу на тему "Столітня війна" з презентацією. Розробка містить різні форми роботи на уроці. Може бути корисною прививченні відповідної теми на уроках в 7 класі.
Перегляд файлу

УРОК

ТЕМА: Франція в ХІ – XV століттях. Столітня війна. Жанна д’Арк

МЕТА: проаналізувати становище Франції в ХІ ст.; визначити причини та наслідки Столітньої війни, дослідити основні події війни; надати характеристику постаті Жанни д’Арк;

розвивати вміння аналізувати історичний матеріал, робити висновки; розвивати навички роботи з додатковими джерелами інформації, картою атласу, роботою в групах;

виховувати інтерес до вивчення історії, повагу до благородних вчинків, негативне відношення до війни.

ТИП УРОКУ: комбінований

ОБЛАДНАННЯ: підручники, атласи, роздатковий матеріал, ноутбук, проектор, електронна презентація, відеоролик.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
    1.        Привітання вчителя. Створення позитивного настрою.
    2.        Перевірка відсутніх.
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
    1.        Бліц-опитування.
  • Хто  засновником династії Капетингів? (Гуго Капет)
  • Чи була Франція єдиною державою в Х столітті? (Ні, Франція була роздробленою країною)
  • Який принцип діяв між французькими феодалами? (Васал мого васала - не мій васал)
  • За часів якого французького короля відбувається укріплення одноосібної влади монарха? (Філіп IV Красивий)
  • В якому році вперше у Франції були скликані Генеральні штати? (1302 рік)
  • Які стани увійшли до його складу? (Духівництво, дворянство, заможні містяни)
  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Учитель. Насправді Сторічна війна тривала понад сто років: з 1337 по 1453 рр., але остаточний мирний договір був підписаний лише через 18 років. Головні учасники цієї війни — Англія та Франція. Військові дії відбувалися на території Франції. В результаті війни відбулося остаточне об’єднання Франції.

Проблемне питання

В кінці уроку ми спробуємо з вами відповісти на питання:

  • Чому саме Столітню війну та її підсумки вважають важливим рубіжем в історії Європи?
  1. ВИВЧЕННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
    1.        Оголошення теми та задач уроку.

Учні записують до зошиту тему уроку та хронологічні рамки Столітньої війни.

  1.        Робота в групах (супроводжується поясненням вчителя нового матеріалу).

1 група – причини Столітньої війни

Учні самостійно знайомляться з відповідним матеріалом підручника та визначають причини Столітньої війни.

Орієнтовні відповіді учнів:

  • Французькі королі давно хотіли приєднати Фландрію до своїх володінь, проте марно.
  • Міський люд підтримувала Англія, яка мала з Фландрією тісні торгові зв’язки: з Англії вони отримували вовну для виробництва сукна.

Приводом для війни послужила заява Філіппа VI про позбавлення Едуарда III французьких володінь. Едуард на це відповів війною.

2 група – хід війни

Учні самостійно опрацьовують відповідний матеріал підручника та карту атласу. До зошиту записують основні битви Столітньої війни.

Робота з ілюстраціями:

  • Як на вашу думку, чи існували відмінності в англійських та французьких арміях?

Орієнтовані відповіді учнів:

  • Королі Англії проводили військові реформи, в армії була дисципліна, усі підкорялися королю, діяв принцип «васал мого васала — мій васал».
  • У французькій армії дисципліни не було. Зберігався принцип «васал мого васала — не мій васал». Лицарі підпорядковувалися лише своїм сеньйорам.

Робота з порівняльною таблицею

Учитель пропонує учням розглянути таблицю, де вказані переможні битви французів та англійців

ПЕРЕВАГИ АНГЛІЇ

ПЕРЕВАГИ ФРАНЦІЇ

а) початок війни, висунення претензій англійського короля на французький престол-1337 р.;

б) морська битва при Слейсі — 1340 р., розгром французького флоту;

в) битва при Пуатьє — 1356 р., французький король та знатні лицарі потрапили в полон;

г) Жакерія — 1358 р.;

д) перемир’я – 1360-1369 рр.;

е) міжусобні війни у Франції;

ж) селянське повстання в Англії — 1381 р.;

з) битва під Айзенкуром — 1415 р.;

і) розкол у стані французів: північ підтримувала англійців, південь — дофіна Франції;

к) облога Орлеана (1428).

а) поява Жанни д’Арк; зняття облоги з Орлеана; коронація дофіна у Реймсі — 1429 р.;

б) захоплення бургундцями Жанни д’Арк, продаж її англійцям — 1430 р.;

в) страта Жанни д’Арк — 1431 р.;

г) перемога французів; вигнання англійців із Франції — 1453 р.

 

 

Повідомлення учня про Жанну Д’арк

Учень, який заздалегідь отримав додаткове завдання, виступає з повідомлення про Жанну Д’арк.

3 група – підсумки війни

Учні самостійно опрацьовують відповідний матеріал параграфу та роблять висновки щодо закінчення Столітньої війни.

Учитель. Підсумовуючи весь історичний матеріал ми можемо виділити, що в Столітня війна розподіляється умовно на три етапи.

D:\аттестация 2017\открытый урок\этапы войны.jpg

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗАСВОЄНОГО МАТЕРІАЛУ.
    1.        Відповідь на проблемне питання.
  2. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
    1.        Відкритий мікрофон «Що я дізнався?»
    2.        Оцінювання учнів.
  3. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

БЛИЦ -ОПРОС

Номер слайду 2

Кто является основателем династии Каппетингов?

Номер слайду 3

Была ли Франция единым государством в Х веке?

Номер слайду 4

Какой принцип действовал между французскими феодалами?

Номер слайду 5

Во времена какого французского короля происходит укрепление единоличной власти монарха?

Номер слайду 6

В каком году во Франции были созваны Генеральные штаты?

Номер слайду 7

Какие сословия вошли в состав Генеральных штатов?

Номер слайду 8

1337-1453 гг.

Номер слайду 9

Почему именно Столетнюю войну считают важным рубежом в истории Европы?

Номер слайду 10

Столетняя война. Жанна Д'Арк

Номер слайду 11

Работа в группах

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Почему именно Столетнюю войну считают важным рубежом в истории Европы?

Номер слайду 16

Номер слайду 17

«Что я узнал?»

zip
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
6604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку