Урок - залік з всесвітньої історії з теми «Середньовічний світ Західної Європи», 7 клас

Про матеріал
Урок узагальнення знань з теми «Середньовічний світ Західної Європи» в 7 класі є останнім уроком узагальненням розділу ІІ «Середньовічний світ Західної Європи» (5 годин). Проведення уроку передбачено як урок – залік з роботою учнів, об’єднаних у дві групи. Урок-залік - це цікава форма проведення повторювально-узагальнюючого уроку. Під час такого уроку діти закріплюють, узальнюють та систематизують вивчений матеріал. Така форма уроку сприяє зацікавленості учнів, формує навички самостійності, дисципліни, довіри, концентрації уваги та найголовніше, узагальнити знання учнів. Форма уроку - заліку: перевірка знань вивченого матеріалу у вигляді змагання між двома командами за картками-завданнями. Кожна команда обирає учня, який протягом усього уроку буде вносити оцінки учням своєї команди за роботу в тій чи іншій вправі у листок самооцінювання. Після чого виводиться підсумкова оцінка. Цей урок проводиться із залученням інтерактивного обладнання.
Перегляд файлу

Відділ освіти Костянтинівської райдержадміністрації

Білокузьминівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку - заліку

з Всесвітньої історії в 7 класі

на тему:

«Середньовічний світ Західної Європи »

 

 

 

 

 

 


План-конспект уроку

Тема: Урок  -  залік з всесвітньої історії  з теми «Середньовічний світ Західної Європи», 7 клас

Дидактичні задачі уроку:

  • узагальнити, перевірити та оцінити  засвоєння знань учнями з теми «Середньовічний світ Західної Європи»;
  • розвивати вміння та навички, які формувалися під час вивчення теми, пізнавальну активність, увагу, спостережливість, критичне та логічне мислення;
  • виховувати  в учнів шанобливого ставлення до минулого, спонукати школярів до подальшого поглиблення своїх знань, дисципліни, ініціативи;
  • розвивати аксіологічну та хронологічну компетентність.

Очікувані результати: після цього уроку учень / учениця має:

• знати: основні стани середньовічного суспільства, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства;

• розуміти: станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїм правовим і економічним становищем у суспільстві; причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи; роль християнської церкви в Середньовіччі; поняття «суспільний стан», «феод», «феодалізм», «васалітет», «феодальна драбина», «цех», «майстер», «підмайстер», «гільдія», «лихварство», «міська комуна», «внутрішня колонізація»;

• уміти: описати вигляд середньовічного міста, середньовічного замку; охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства.

Тип уроку: урок перевірки та рівень засвоєння знань, умінь і навичок.

Форма урок: урок-залік.

Обладнання уроку: інтерактивна дошка, картки із завданнями для тематичного контролю, листок самооцінювання, канцелярське приладдя, відео фрагмент «Середньовіччя».

Структура уроку:

І. Підготовчий етап

  1. Організаційний момент (3 хв.)
  2. Оголошення теми та мети уроку (2 хв.)
  3. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)

ІІ. Основна частина

  1. «Вправа реставратор» (4 хв.)
  2. Вправа «Історична відповідність» (5 хв.)
  3. Вправа «Куб Блума»  (6 хв.)

Фізпауза (2 хв.)

  1. Вправа «Перекладач» (4 хв)
  2. Вправа «Т-таблиця» (4 хв)
  3. Вправа «Діаграма Ейлера Венна» (5 хв)

ІІІ. Підведення підсумків уроку

  1. Рефлексія (3 хв.)
  2. Підведення підсумків (2 хв.)

ХІД  УРОКУ

І. Підготовчий етап.

1. Привітання з учнями, підготовка робочого місця,  перевірка відсутніх. (3 хв.)

2. Оголошення теми та мети уроку. (2 хв.)

3. Мотивація навчальної діяльності.

- Перегляд відеосюжету «Середньовіччя» (1хв30 с.)

         - Метод «Найцінніша річ» (3 хв.30 с.)

Учні отримують по маленькому клаптику паперу на якому мають записати найціннішу для них  річ (ноутбук, телефон і т.д.).  Після цього вчитель проходиться по класу і забирає вибірково листочки.

Вчитель.  Щойно ви  всі перетворились на середньовічних селян. А я стала середньовічним феодалом.  Як бачите в одну мить  частина з вас позбулась найцінніших речей. Такою була воля і влада тогочасного  феодала. Він міг як безкарно забрати у вас щось(як було дуже часто)(бере в когось листочок), так і  подарувати щось( що було дуже рідко)(віддаю цей листочок іншому учневі). Таким було середньовіччя. І таким не зовсім легким та безтурботним було життя більшості жителів  - а саме селян.

Ми з Вами пригадали який існував суспільний лад у середньовіччі. А ще на нашому сьогоднішньому уроці ми підсумуємо знання, які ми отримали під час вивчення  теми «Середньовічний світ Західної Європи». Для роботи на уроці нам потрібно об’єднатися у групи. (діти об’єднуються і сідають на підготовлені місця). Команди визначаються зі своєю назвою.

Роз’яснення правил проведення уроку-заліку та принципу оцінювання учнів.

Вчитель. Команди обирають учня, який буде протягом уроку ставити бали в листок самооцінювання навпроти кожного прізвища учня, який в тій чи іншій вправі давав правильні відповіді, був активним та найкмітливішим   (макс. кількість балів – 2б. за роботу в групі, мін. кількість – 1 б., 0 б. – якщо взагалі не брав участі в роботі групи.) Усі завдання – регламентуються. 

ІІ. Основна частина (30 хв.)

  1. Вправа «Реставратор» (4 хв.)

Вчитель.  Вам надано фрагмент історичного джерела про середньовічне суспільство. Але з часом деякі слова зникли з паперу, тому я Вам пропоную відреставрувати слова, які зникли, самостійно у групах. А підказкою Вам будуть запропоновані слова, які загубилися. 

Середньовічне суспільство

Основою європейського середньовічного суспільства був ______________________, на якому базувалась система сюзеренно-васальних відносин.    Феодальний лад прийшов на зміну рабовласницькому і панував у Західній Європі з _________________ ст. В основі феодалізму як суспільно-історичної формації лежить власність феодала на _________________ і залежність від нього _________________________. Назва «феодалізм» походить від слова _________________ – земельний маєток із залежними селянами, який васал отримував від сеньйора за вірну службу. Процес поділу суспільства на відокремлені один від одного стани розпочався ще за часів Римської імперії, але остаточно формування трьох станів відбулось саме в період Середньовіччя і вже на початку ХІ ст. сформувалась нова структура суспільства, яка якісно відрізнялась від Римської. Тоді ж і виникає теорія трьох станів.  До першого стану вони віднесли «_______________________________»  – священики та ченці;                   до другого – «____________________________________», тобто рицарів; третій стан – «_____________________________________» -  селяни.

Слова-підказки: VV; ті, що працюють; земля; феодалізм; феод; ті, що моляться; селян;  ті, що воюють;

Виправлений  текст

Середньовічне суспільство

Основою європейського середньовічного суспільства був феодалізм, на якому базувалась система сюзеренно-васальних відносин. Феодальний лад прийшов на зміну рабовласницькому і панував у Західній Європі з V до ХV ст. В основі феодалізму як суспільно-історичної формації лежить власність феодала на землю і залежність від нього селян. Назва «феодалізм» походить від слова феод – земельний маєток із залежними селянами, який васал отримував від сеньйора за вірну службу. Процес поділу суспільства на відокремлені один від одного стани розпочався ще за часів Римської імперії, але остаточно формування трьох станів відбулось саме в період Середньовіччя і вже на початку ХІ ст. сформувалась нова структура суспільства, яка якісно відрізнялась від Римської. Тоді ж і виникає теорія трьох станів.  До першого стану вони віднесли «тих, що моляться» – священики та ченці; до другого – «тих, що воюють», тобто рицарів; третій стан – «ті що працюють» -  селяни.

Вчитель. Перевіряємо правильність відновлених слів. Оцінювання груп

  1. Вправа «Історична відповідність» (5 хв.)

Вчитель. На дошці Ви бачите перелік термінів, понять та подій, які Ви вивчали на минулих уроках. Я Вам пропоную розібрати ці слова по  групам, до яких вони відносяться і які їх об’єднують. Три колонки: зв'язок людини і природи. Рух середньовічного населення. Середньовічне європейське суспільство. Світ середньовічного міста.

  1. Сеньйор 2. Вирубка лісів 3 Феодалізм 4 Внутрішня колонізація 5. Васал мого васала не мій васал 6. Магдебурське право 7. Підмайстер 8. Бюргери 9. Панщина 10."Чорна смерть" 11. Гільдія 12 Абатство

 

Зв'язок людини і природи.   Рух середньовічного населення.

Середньовічне європейське суспільство.

       Світ   середньовічного міста.

Зв'язок людини і природи. Рух середньовічного населення.

Середньовічне європейське суспільство

Світ   середньовічного міста

2. Вирубка лісів

4 Внутрішня колонізація

10."Чорна смерть"

1. Сеньйор

3 Феодалізм

5. Васал мого васала не мій васал

9. Панщина

12 Абатство

6. Магдебурське право

7. Підмайстер

8. Бюргери

11. Гільдія

Перевірка правильності запису. Оцінювання груп на листах самооцінювання

  1. Вправа «Куб Блума» (6 хв.)

Вчитель. Для роботи над цією вправою Ви отримуєте куб Блума, на кожній з граней написано одне із питань, за яким Вам потрібно дати характеристику тих висловів, які я Вам запропоную:  «Васал мого васала – не мій васал» та

 «Релігія і церква в Середні віки відігравали величезну роль»,

а саме:

ОПИШІТЬ-

ПРОАНАЛІЗУЙ-

ЗНАЙДІТЬ ЗАСТОСУВАННЯ-

ВСТАНОВІТЬ АСОЦІАЦІЇ-

ЗАПРОПОНУЙТЕ АГРУМЕНТИ «ЗА» ТА «ПРОТИ»-

ПОРІВНЯЙТЕ-

Вчитель. Оцінювання груп на листах самооцінювання.

ФІЗПАУЗА «Австралійський дощ» (2 хв)

  1. Вправа «Перекладач»   (4 хв.)

 

Вчитель. На дошці будуть з’являтися терміни,вивчені Вами протягом останніх уроків, але незвичайні, вони будуть зашифровані (букви будуть переплутані), командам потрібно буде впізнати слово і пояснити його значення. Першою відповідає та команда, яка швидше здогадалася що це за слово.

  1. МАДЕФОЗІЛ  (феодалізм) – панівна за середньовіччя  суспільно-економічна система.
  2. ХВЛИРАСВОТ (лихварство) – надання грошей у борг з умовою сплати відсотків при погашенні боргу
  3. РАВПО  ГДЕМАЗЬКЕРУБ (магдебурзьке право) – звід нор, що врегулював права міст на самоврядування, вибори міського самоуправління, власне судочинство, оподаткування та свободу городян у виборі занять.
  4. ОНОНЖД (донжон) – головна і найкраще укріплена вежа замку.
  5. БРОКО (оброк) – натуральний податок, данина продуктами традиційного натурального господарства, що стягувався феодалом з селян. 
  6. ЦИРАР (рицар) –  середньовічний шляхетський титул в Європі.
  7. ІГЛІЯЬД (гільдія) – обєднання купців для захисту своїх інтересів та привілеїв

Вчитель. Оцінювання груп на листах самооцінювання.

  1. Вправа «Т-таблиця»  (4 хв.)

Вчитель. Я пропоную Вам  за допомогою методу Т-таблиця обґрунтувати свою думку щодо такого висловлювання: «Епоха Середньовіччя? Це століття темряви?»

На ватмані написана велика буква Т, що собою символізує умовну таблицю для твердження “за” і “проти”. Зверніть увагу: протилежні доводи щодо одного й того ж твердження бажано писати одне навпроти одного – це дасть змогу побачити, як “змагаються” між собою ці докази.

 

Вчитель. Оцінювання груп на листах самооцінювання.

 

  1. Вправа «Діаграма Ейлера Венна» (5 хв.)

 

Вчитель. Я пропоную Вам до уваги вправу Діаграму «Ейлера Венна». Це 2 кола, які мають спільні перетини і які не межують одна  з одною. На запропонованій діаграмі треба описати спільні  та відмінні (А та В) риси таких понять, як «Селянин» та «Феодал».

Результат пошуку зображень за запитом "Диаграмма Эйлера"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. Оцінювання груп. Підбиття підсумкових оцінок. Можлива корекція оцінок. Виставлення оцінок.

ІІІ. Підсумковий етап

  1. Рефлексія (3 хв.)

Дітки, яким для Вас був цей урок? На партах Ви маєте 3 види смайликів, прошу Вас обрати 1 смайлик і прикріпити його до відповідного зображення на дошці.

Teacher's Pet - FREE Classroom Display Resources for Early Years (EYFS), Key Stage 1 (KS1) and Key Stage 2 (KS2)

Зелений смайлвідповідає критерію «Я все знаю. Зрозумів. Можу пояснити іншим».

Жовтий смайл «Я все знаю. Зрозумів, але іншим пояснити не можу».

Червоний смайл «У мене залишились деякі питання»

 

  1. Підведення підсумків (2 хв.)

Вчитель. Прошу деяких учнів висловити свою думку, що ж для Вас є Середньовіччя. Закінчить  фразу «Середньовіччя – це…»

 

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
2644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку