Тема: Створення електронного посібника засобами TurboSite.
Мета.
Дидактична: навчити учнів створювати електронні посібники за допомогою програми TurboSite.
Розвивальна: розвивати логічне та критичне мислення учнів, розширювати їх науковий світогляд, вдосконалювати технічні навички роботи з комп'ютером.
Виховна: виховувати працьовитість, зібраність, відповідальність.
Тип уроку: урок застосування знань, вмінь та навичок.
Клас: 11
Урок № 2/3.
Профільний рівень
Тема: Створення електронного посібника засобами TurboSite.
Мета.
Дидактична: навчити учнів створювати електронні посібники за допомогою програми TurboSite.
Розвивальна: розвивати логічне та критичне мислення учнів, розширювати їх науковий світогляд, вдосконалювати технічні навички роботи з комп’ютером.
Виховна: виховувати працьовитість, зібраність, відповідальність.
Тип уроку: урок застосування знань, вмінь та навичок.
Методичне забезпечення: навчальний посібник «Основи візуального програмування» Л. Б. Кащеєв, С. В. Коваленко, С. М. Коваленко.
Програмне забезпечення: ресурс TurboSite.
План уроку (40 хвилин)
І. Організаційний момент (2 хвилини).
ІІ. Актуалізація опорних знань (2 хвилин).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хвилини).
ІV. Застосування знань вмінь та навичок (30 хвилин).
V. Підведення підсумків та повідомлення домашнього завдання (4 хвилини).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Займайте свої робочі місця. Наразі ми продовжимо працювати з програмним засобом TurboSite, який допоможе нам у створенні електронних посібників.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учні відповідають на запитання вчителя:
1. Назвіть основні вимоги до електронних посібників.
Орієнтовна відповідь:
ефективного досягнення цілей вивчення дисципліни;
- відкритість, інтерфейс ЕНП має бути відкритим для взаємодії з іншими інформаційними системами;
- сумісність, шляхом узгодження змістової частини ЕНП з міжнародними, державними і галузевими (освітянськими) стандартами;
- орієнтація інструментальних засобів на кінцевого користувача: ЕНП
повинен бути простим у використанні і доступним для оволодіння людиною,
яка має лише загальні навички роботи з комп'ютером;
- забезпечення прав інтелектуальної власності розробника та замовника ЕНП.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Пам’ятайте, що розроблені вами електронні посібники допоможуть молодшим учням краще опанувати навчальні теми шкільної програми.
ІV. Застосування знань вмінь та навичок.
Учні під керівництвом вчителя створюють електронні посібники.
Після встановлення програми на робочому столі появляється її ярлик. Запускаємо програму. Доступних посилань два. Створити проект і Відкрити проект. Створюємо новий проект. Кожен новий підручник ( набір web-сторінок або сайт ) буде розміщуватися і зберігатися в новій папці, спеціально для нього створеної. Тому на якому-небудь диску (якщо їх в системі декілька) створимо папку, названу латиницею, даємо коротке ім'я першому проекту і зберігаємо його (кнопка Зберегти).
Поки що в цій папці нічого немає. Все необхідне програма створить сама. Особливих налаштувань у програми немає, ніякої реєстрації не потрібно, якщо не хочемо відразу завантажувати результат нашої роботи в мережі Інтернет.
Введення перших даних
Заголовок сайту - назва майбутнього підручника чи сайту. Ключові слова - ті слова, які будуть використовуватися пошуковими системами в мережі Інтернет. Це необов'язковий параметр, але потрібний і корисний. Короткий опис - кілька слів про те, для чого і для кого призначений сайт. Зазвичай це буває не потрібно. У правій частині вікна в полі Значення вводимо підзаголовок підручника чи сайту, заголовок списку сторінок (Меню, навігація...). Підвал - це нижня частина кожної сторінки, де можуть бути відомості про автора або умови використання.
Каркас сайту готовий! Можна відразу подивитися, що вийшло, для цього треба натиснути на кнопку Генерувати сайт, а потім на кнопку перегляду сайту в браузері.
Заповнення сторінок.
Для цього у вікні програми переходимо на наступну вкладку – Сторінки. Зліва - список сторінок, праворуч - текстовий редактор з великими можливостями. У ньому дві панелі інструментів. Верхня - Вирізати, копіювати... Нижня - Форматування тексту. При наведенні курсору на кнопку з'являється спливаюча підказка: яку команду виконує ця кнопка. Текст можна набирати - писати прямо в цьому вікні візуального редактора , а можна скопіювати - вставити готовий.
Вставка зображень
Для вставки зображення є спеціальна кнопка у верхній панелі інструментів. А можна клацнути ПКМ і вибрати вставку Зображення з контекстного меню.
Додавання нових сторінок
Додамо наступну сторінку в підручник, для цього достатньо клікнути ЛКМ по відповідній кнопці зліва - внизу робочого вікна та водимо назву заголовку для сторінки.
Вставка відео на сторінки
Щоб додати відео на сторінку потрібно виконати такі команди: вибираємо Добавити відео, потім у вікні, що з’явилося вибираємо Добавити, шукаємо даний файл на комп’ютері, відкриваємо. Виділяємо відео і обираємо вставити на сторінку. У вікні редактора є тільки вікно плеєра. Після генерації сайту в браузері можна переглянути відео.
Додавання тестів
Turbosite вміє швидко і просто створювати тести. Вони можуть розташовуватися на окремих сторінках або на будь-якій сторінці, де необхідно. Для цього необхідно створити нову сторінку, заповнити зміст-текст і перейти до вкладки Параметри сторінки. Після того як натиснути кнопку Створити з’явиться нове вікно з двома вкладками Параметри і Завдання.
Перша - Параметри. Заповнюємо поля Назва та Автор, вписуємо текст, який побачить учень після завершення тесту. Відзначаємо галочками: чи дозволити завершувати тест, якщо не отримані відповіді на всі питання, чи показувати результати після завершення, чи потрібно закрити сторінку, коли тест буде завершений. Дуже зручна і корисна настройка дозволяє Приховувати кнопку запуску тесту, коли вже розпочато його проходження. Учень просто не зуміє відкрити тест в новому вікні ще раз і оперативно виправляти свої помилки. Друга вкладка – Завдання. При першому зверненні до неї вона порожня; клацаємо на плюс внизу ліворуч, в лівій частині вікна з'явиться умовна назва питання, в правій потрібно ввести текст питання і варіанти відповідей.
У цій програмі можна створити тільки один тип питань – з багатим вибором і тільки однією правильною відповіддю. Варіанти відповідей пишемо обов'язково в стовпчик, вірну відповідь помічаємо зірочкою (починаємо з неї). Знову натискаєм на кнопку плюс, додаємо друге, третє питання (скільки необхідно). Коли всі питання створені, тест можна Зберегти. Можливо, доведеться виправити помилку-опечатку, можливо, цей тест коли-небудь знадобиться для вставки в інший підручник або сайт. Заходимо в меню Файл, вибираємо Зберегти (або Зберегти як...). І зберігаємо заготовку для тесту, давши їй назву. Найкраще всі заготовки зберігати в якійсь окремій папці на диску. Після натискання кнопки Генерувати сайт тест відображається в браузері на який можна давати відповіді.
Шаблони
По ходу роботи можна змінити і шаблон сайту, його зовнішній вигляд. Для цього потрібна вкладка Шаблони. Користувачу пропонуються безліч готових шаблонів, можна вибрати такий, де список сторінок зліва чи справа. Можна в світлих або темних тонах... Коли підібрали потрібний шаблон, знову клікаєм кнопку Генерувати сайт і натискаємо на кнопку Перегляд. Ось такий результат, наприклад можна отримати в одне клацання ЛКМ.
Публікація сайту в Інтернет
Щоб опублікувати сайт в Інтернеті спочатку потрібно зареєструватися на порталі hostinger (безкоштовний хостинг) за посиланням http://www.hostinger.com.ua/ua/home. Після цього на електронну пошту прийде два листи Підтвердження реєстрації клієнта і Лист реєстрації клієнта. У першому листі підтверджуємо реєстрацію на посилання, вибираємо у вікні, що відкрилося вибираємо Новий Хостинг Аккаунт – Безкоштовний – Замовити. Після цього на електрону пошту знову прийде два листи. У першому детальна інформація нового аккаунту, у другому про знижки і подарки, що не є важливо. Відкриваємо проект, переходимо на вкладку Публікація в Інтернеті і заповнюємо відповідні поля з першого листа.
V. Підведення підсумків та повідомлення домашнього завдання.
Вчитель переглядає та разом з учнями обговорює створені електронні посібники. Оголошує оцінки.
Домашнє завдання: допрацювати створені електронні посібники, щоб ними могли користуватися інші учні.
1