Урок на тему «Створення в базі даних таблиць. Робота в середовищі СУБД »

Про матеріал

Тема: «Створення в базі даних таблиць. Робота в середовищі СУБД »

Мета:

навчальна:вдосконалити навички проектування та створення баз даних, введення даних в таблиці. відпрацювати вміння впорядковувати дані таблиці; здійснювати відбір записів, які задовольняють певним умовам,

розвиваюча: Формувати уміння самостійно опрацьовувати матеріал та працювати в групах. Розвивати допитливість і самостійність.

виховна: Виховувати культуру спілкування та толерантне ставлення до точки зору своїх однокласників

Тип уроку: Урок-практикум.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Інструктивна картка

  1. Завантажити Microsoft Office Access
  2. В діалоговому вікні MS Access створити нову базу даних. Внести назву базу даних – «Провайдери_Вознесенська-Прізвище» (прізвище пише кожен своє)
  3. Зберегти БД в D:\11 клас 09.11.16\БД Провайдери
  4. Створити в режимі конструктора наступну таблицю:

Таблиця Контактна_інформація

Назва поля

Тип даних

Назва_провайдера

Текстовий

Веб-сайт_провайдера

Гіперпосилання

Телефон

Текстовий. Для введення 7значних номерів телефонів встановити властивості поля(внизу екрану): Маска вводу 000-00-00

Логотип

Об’єкт  OLE

Зберегти таблицю.

  1. Створити в режимі конструктора наступну таблицю:

Таблиця Умови_підключення

Назва поля

Тип даних

Назва_провайдера

 

Абонентська_плата

 

Плата_за_кабель

 

Швидкість

 

Зберегти таблицю.

  1. Відкрити таблицю Умови_підключення в режимі конструктора. Для поля Назва_провайдеру змініть тип даних – замість Текстовий оберіть  Майстер підстановок. У вікні майстра, що відкриється оберіть – поле підстановки має отримати значення з іншої таблиці і натисніть Далі. В наступному вікні оберіть таблицю Контактна_інформація і натисніть Далі. Потім оберіть поле Назва_провайдера і натисніть кнопку потім натисніть Далі. В кінці натисніть кнопку Готово.
  2. Перейти в режим заповнення таблиці. Ввести дані в таблицю Контактна_інформація на 5 записів відповідного змісту. Логотипи знаходяться в D:\11 клас 09.11.16\Логотипи
  3. Заповніть таблицю Умови_підключення на 5 записів відповідного змісту. Для заповнення поля Назва_провайдера використовуйте випадаючий список (це результат Майстра підстановок)

 

  1. Збережіть таблиці.
Перегляд файлу

Лист контролю

Прізвище, Ім’я учня_______________________________________

По кожному пункту проставте оцінку(0-не заповнене, 1- заповнено не повністю, 2- заповнено повністю)

 

оцінка

Назва БД заповнена відповідно до завдання «Провайдери _Вознесенська- Прізвище» і розташована в D:\11 клас 09.11.16\БД Провайдери

 

В режимі конструктора типи полів заповнені відповідно до завдання.

Таблиця Контактна_інформація

Назва поля

Тип даних

Назва_провайдера

Текстовий

Веб-сайт_провайдера

Гіперпосилання

Телефон

Текстовий. Для введення 7значних номерів телефонів встановити властивості поля(внизу екрану): Маска вводу 000-00-00

Логотип

Об’єкт  OLE

 

В режимі конструктора типи полів заповнені відповідно до завдання.

Таблиця Умови_підключення

Назва поля

Тип даних

Назва_провайдера

Текстовый

Абонентська_плата

Денежный

Плата_за_кабель

Логический

Швидкість

Числовой

 

В режимі таблиці поля заповнені відповідно до завдання.

 

В режимі таблиці поля заповнені відповідно до завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткові

 

 

Всього

 

 

Перегляд файлу

Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Вознесенської міської ради

Миколаївської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

на тему:

«Створення в базі даних таблиць. Робота в середовищі СУБД »


 

Тема: «Створення в базі даних таблиць. Робота в середовищі СУБД »

Мета:

 навчальна:вдосконалити навички проектування та створення баз даних, введення  даних в таблиці. відпрацювати вміння впорядковувати дані таблиці; здійснювати відбір записів, які задовольняють певним умовам,

розвиваюча: Формувати уміння самостійно опрацьовувати матеріал та працювати в групах. Розвивати допитливість і самостійність.

виховна: Виховувати культуру спілкування та толерантне ставлення до точки зору своїх однокласників

Тип уроку: Урок-практикум.

Обладнання: комп’ютер вчителя + проектор, комп’ютери учнів, презентація, презентації для учнів, картки з завданнями практичної роботи, рефлексивний листок .

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Доброго дня! Займаємо свої місця в кабінеті інформатики. Підготувались до уроку. Організували своє робоче місце . На нашому уроці будемо використовувати просте правило:

- правило піднятої руки.

II.  Актуалізація   опорних   знань  учнів 

І тому прошу виконувати це правило під час перевірки ваших знань з теми яку ви раніше вивчали, та також на протязі всього уроку.

Зараз ми з Вами попрацюємо в командах

Я пропоную вам пограти в гру «Хрестики-нулики»

Ви всі знаєте, що в грі хрестики - нули починають першими хрестики тому ми з вами визначимо хто перший буде ходити за допомогою ребуса.

Ребус –(база даних)

  1.                   Гра хрестики нулики

Правила гри типове ігрове поле , на кожній з 9-ти карточок  з одного боку запитання, з іншого – номери від 1 до 9. Карточки закріпляються на ігровому полі цифрами уверх. Учні об’єднуються в 2 команди , по черзі обирають потрібну цифру, відповідають на запитання карточки. У разі правильної  відповіді клітинка ігрового поля закривається відповідно знаком Х чи О, якщо відповідь невірна, карточка з запитанням повертається на місце і може бути вибрана ще раз. Виграє команда, яка першою закриє своїми знаками лінію. Команда яка виграє отримує додаткові бали за урок

Невідкриті під час гри запитання опрацьовуються фронтально.

Учні які відповідають отримують додаткові бали.

  1. Який значок з’являється ліворуч від імені поля після встановлення в таблиці ключового поля? (Ключик)
  2. Чи можна одночасно працювати з двома БД? (Ні)
  3. Як називається рядок в БД? (Запис)
  4. Прикладні комп’ютерні програми, призначені для створення,збереження і використання баз даних це -…. (система управління базами даних)
  5. Поле, яке однозначно визначає той або інший запис таблиці . (Ключове)
  6. Як називається інформація, призначена для обробки? (Дані)
  7. http://dbimg.eu/i/u4wfy459.jpgОсновою структури даних реляційної моделі є …..(таблиця)
  8. Як називається стовпець таблиці? (Поле)
  9. Який вчений зображений на фото і що він запропонував?(Едгар Франк Код, реляційну модель даних)

Молодці!

Давайте ми зараз з вами розгадаємо ще один ребус

Ребус – (Інтернет)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Чому Інтернет? Уявіть собі, що вам потрібно обрати провайдера Інтернету (переїхали на нову квартиру та ін.) Варіанти розв’язку цієї проблеми – шукати рекламні проспекти провайдерів і порівнювати умови. Що було б зручніше? (щоб ця інформація була зібрана в одному місці і створені умови для порівняння рівня послуг різних провайдерів.) Таким місцем є БД провайдерів. Давайте з’ясуємо яку інформацію доцільно зберігати в цій БД. (відповіді учнів)

Таблиця Контактна_інформація

Назва_провайдера

Веб - сайт провайдера

Телефон провайдера

Логотип провайдера

Таблиця Умови_підключення

Назва_провайдера

Абонентська плата

Плата за кабель

Швидкість

Ви вже знаєте, що для створення та обробки БД, ми використовуємо програму яка входить до офісного пакету MS Office та має назву Microsoft Office Access. За допомогою цієї програми ви створите сьогодні цю БД .

ІV. Оголошення теми та мети уроку

Тема сьогоднішнього уроку –  «Створення в базі даних таблиць. Робота в середовищі СУБД »

Мета уроку –:

  • вдосконалити навички  створення баз даних, введення  даних в таблиці.
  • відпрацювати вміння впорядковувати дані таблиці;
  • створити БД «Провайдери_Вознесенська»

 

V. Узагальнення знань та навичок

Як ви вже зрозуміли – один із основних об’єктів з яким ви працюватимете сьогодні це таблиці. З цими таблицями ви будете виконувати різні дії – створення, редагування, обробку та інше.

Тому зараз ми з вами повторимо основні типи даних що використовуються в базі даних.

Робота в парах. Вправа «Встановити відповідність»

 

Задача на сьогодні, як ви вже зрозуміли – створити БД Провайдери_Вознесенська», що містить дві таблиці.

Обговорення Інструктивної картки (Додаток 1)

Але перед тим як почати працювати за комп’ютером нам потрібно повторити БЖД під час роботи, а повторювати будемо таким чином

Вправа «Чарівний Кошик»

 

Займайте будь ласка свої робочі місця.

Фіз-хвилинка

Тепер проведемо взаємооцінювання. Для цього вам необхідно пересісти по коло за інший комп’ютер та на Листі контролю проставити бали. Отриманий остаточний бал повідомити викладачу. Лист контролю (Додаток 2)

Інтерактивні вправи он-лайн (за необхідністю) які знаходяться в

 D:\11 клас 09.11.16\Інтерактивні вправи он-лайн

 

VІ. Рефлексія

Рефлексивний листок.

Сьогодні я дізнався…

Було важко…

Я навчився…

Я зміг…

Мене здивувало…

Було цікаво…

Тепер я можу…

В мене вийшло…

Учні заповнюють листки а потім по черзі зачитують будь-який пункт

VІІ. Оголошення оцінок

VІІІ. Домашнє завдання

Підготувати презентацію на одну із тем:

  • Способи редагування таблиць.
  • Зв’язки між таблицями. Створення схеми даних у базі.
  • Створення форм в СУБД

 

 

zip
Додано
5 липня 2018
Переглядів
2730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку