Урок на тему "Територіальне розташування та історичне походження рідного села"

Про матеріал

Практичне заняття з історії України , 5 клас.Конспект уроку передбачає різні форми та методи роботи з учнями на уроці . Залучається до проведення уроку шкільний бібліотекар.

Перегляд файлу

              5 клас  Вступ  до  історії

 

  Тема  уроку. Практичне  заняття. Територіальне  розташування  та  історичне  походження  рідного  села

 

Мета  : визначити територіальне  розташування  рідного  села  Городниця  на  карті  України  та в межах  історико – географічного  регіону ; ознайомити  учнів  із  історією  походження  рідного  села ;формувати  навики  роботи  з  різними  видами  карт;  виховувати  повагу  до  історичного  минулого та  розвивати  бажання  знати  історію  рідного  краю

 

Обладнання: фізична  карта  Україна  та  Тернопільської  області (настінна) , атласи  для  5  класу ,контурні  карти  , проектор

 

Тип  уроку : практичне  заняття

 

Поняття  та  назви  :  Галичина

 

Основні  дати  та  події: 

1318  -  перша  згадка про  село ;

1848  -  поблизу  села  у  річці  Збруч  знайдено  скульптуру  ІХ ст. «Збруцький  ідол»

1943 -  розстріл  нацистами   23  мирних  жителів    на  території  місцевої  школи

 

Очікувані  результати : закріпити  вміння  та  навички  учнів   працювати  з  картами

 

                                 Хід  уроку

І Сприймання  й  усвідомлення учнями  нового  матеріалу

 

1.Вправа  «Історична розминка»

-  Що  таке  географічний  та  історичний  простір ?

-  Що  таке  карта ?

-  Як  впливає  географічний  простір  на розвиток  історії ?

-  Які держави  існували  на  українських  землях?

 

2. Робота  з  картами (  атлас  для 5   класу )

-  За  картою  України  назвати  сучасні  історико – географічні регіони  України

-  Які  країни  є  сусідами  України ?

-  Віднайти  на  карті  України  столицю  нашої  держави , тимчасово  окуповані  території ,область  , в якій  ви  живете

 

3.Вступне  слово вчителя

-  Тема  ,  мета  і  завдання  уроку

 

4 .Бесіда  з  учнями

-  В якому  історико – географічному  регіоні розташоване наше  село ?

-  В  якому  напрямку  від  столиці ?

-  В  якій  частині  України  за  сторонами  горизонту ?

-  До  яких  міст село  Городниця  знаходиться  близько , а до яких – далеко?

 

5 .Колективна  робота  з  настінною  картою «Тернопільська  область»

-  Показати на  карті  наше  село

-  До  якого  адміністративного  району  чи  об’єднаної  територіальної  громади  відноситься  Городниця (показати  на  карті )

 

6 . Розповідь  вчителя

-  Коротка  історична  довідка  про  походження  села  Городниця  та  важливі  історичні події ,  що  відбувалися  на  території  села  або поблизу

 

7 .Бесіда  з  учнями

-  Що  вам відомо  про  історію  села ?

-  Що  ви  читали  про  своє  село і  де  про  це  написано ?

-  Які  відомі  люди  тут  жили ?

 

8. Повідомлення  шкільного  бібліотекаря  на  тему: «Енциклопедичні  довідники  про  село  Городниця»

 

9 .Перегляд  презентації  «Моє  село  Городниця  в  історії  України»

 

ІІ. Закріплення  вивченого  матеріалу

 

1.Робота  на  контурних  картах

-  Позначити  на  контурній  карті  своє  рідне  село , обласний  центр , столицю  України

 

ІІІ. Домашнє  завдання

-  Повторити  тему  «Де  відбувається  історія»

 

         ІV. Підсумок  уроку

         1. Заключне слово  вчителя  (вчитель  відмічає  роботу  учнів  на  уроці  ,  їх  активність ,виставляє  оцінки тим , хто  особливо  відзначився  і  нагороджує  смайликами )

 

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
3054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку