Урок тематичного оцінювання з теми "Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ століття"

Про матеріал

Урок тематичного оцінювання з теми „Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.ˮ створений для того аби оцінити рівень навчальних досягнень учнів під час вивчення даної теми та перевірити вміння застосовувати здобуті знання.

Перегляд файлу

Тема. Тематичне оцінювання за темою „Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.ˮ

Мета: - оцінити рівень навчальних досягнень учнів під час вивчення теми „Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.ˮ за допомогою тестів та розгорнутих питань;

  • перевірити вміння застосовувати здобуті знання; систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів із теми; виділити й актуалізувати в пам᾽яті учнів найважливіші явища та процеси; закріпити вміння систематизувати матеріал;
  • виховувати в учнів зацікавленість історією.

Тип уроку: контролю та перевірки знань.

Варіант-1

Початковий рівень

1. Уперше половці напали на Русь:

А) 1036 р.;                                                       Б) 1051 р.;

В) 1061 р.;                                                       Г) 1068 р.

2. Князівський з’їзд у Любечі відбувся у:

А) 1061 р.;                                                       Б) 1068 р.;

В) 1097 р.;                                                       Г) 1100 р.

3. Автором твору «Повчання дітям» був:

А) невідомий чернець;                                  Б) митрополит Іларіон;

В) Володимир Мономах;                              Г) Даниїл Заточник.

4. Наступником Володимира Мономаха став:

А) Святополк;                                                 Б) Мстислав;

В) Володимирко;                                            Г) Ярослав Осмомисл.

5. Слово „Українаˮ вперше згадується в літописі:

А) 1068 р.;                                                        Б) 1103 р.;

В) 1169 р.;                                                        Г) 1187 р.

6.Укажіть ім'я видатного художника ХІ – початку ХІІ ст..

А) Агапіт;                                                         Б) Нестор;

В) Алімпій;                                                       Г) Іларіон.

Середній рівень

7. Розташуйте події в хронологічній послідовності.

А) Князювання Володимира Мономаха.

Б) Зруйнування Києва Андрієм Боголюбським.

В) Князювання в Києві Всеволода Ярославича.

Г) Створення нового зведення законів «Правда Ярославичів».

8. Заповніть пропуски в тексті.

Найдавнішим літературним твором, який дійшов до нас, є__________________.

Він написаний ченцем Києво-Печерського монастиря__________________ у _______р.

Достатній рівень

9. Схарактеризуйте розвиток освіти та літератури Русі-України в період роздробленості.

Високий рівень

10. Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

 Преставився великий князь руський Ярослав. А коли ще він був живий, наставив він синів своїх, сказавши їм: «Осе я одходжу зі світу сього. А ви, сини мої, майте межи собою любов, бо ви єсте брати від одного отця і одної матері. І якщо будете ви в любові межи собою, то й Бог буде в вас, і покорить він вам противників під вас, і будете ви мирно жити. Якщо ж будете ви в ненависті жити, у роздорах сварячись, то  й самі погибнете, і землю отців своїх і дідів погубите, що її надбали вони трудом великим. Тож: слухайтесь брат брата, пробувайте мирно. Тепер же поручаю я, – замість себе, – стіл свій, Київ, найстаршому синові своєму, брату вашому Ізяславу. Слухайтесь його, як ото слухались ви мене, нехай він вам буде замість мене. А Святославу даю я Чернігів, а Всеволоду – Переяславль, а Ігорю – Володимир, а В'ячеславу – Смоленськ.»

1.Про які події йде мова в уривку? 2) Які причини призвели до появи такого розпорядження Ярослава? 3) Які наслідки мало застосування запропонованого Ярославом принципу?  


Варіант-2

Початковий рівень

1. У середині ХІ ст. Русь потерпала від руйнівних нападів:

А) готів;                                             Б) гунів;

В) печенігів;                                      Г) половців.

2. Князівський з’їзд, метою якого було припинити усобиці, відбувся в 1097 р.у:

А) Любечі;                                         Б) Києві;

В) Чернігові;                                      Г) Турові.

3. Припинив усобиці й тимчасово відновив єдиновладдя київського князя:

А) Святослав;                                    Б) Всеволод Ольгович;

В) Володимир Мономах;                  Г) Ізяслав Мстиславич.

4. Про похід новгород-сіверського князя проти половців розповідає:

А) «Повість минулих літ»;

Б) Київський літопис;

В) «Повчання дітям» Володимира Мономаха;

Г) «Слово о полку Ігоревім».

5. Князювання Мстислава Володимировича охоплює період:

А) 1113-1132 рр.;                                  Б) 1113-1125 рр.;

В) 1113-1132 рр.;                                   Г) 1125-1132 рр.

6. Укажіть ім'я видатного лікаря, ченця Києво-Печерського монастиря:

А) Агапіт;                                                         Б) Нестор;

В) Алімпій;                                                       Г) Іларіон.

Середній рівень

7. Розташуйте події в хронологічній послідовності.

А) Князівський з’їзд у Любечі.

Б) Похід князя Ігоря проти половців.

В) Нарада Ярославичів у Вишгороді.

Г) Початок правління Ярослава Осмомисла в Галицькому князівстві.

8. Заповніть пропуски в тексті.

1072 року в ________ на нараді________,__________і ________внесено зміни й доповнення до кодексу законів «Руська правда» і створене нове зведення законів_________________________.

Достатній рівень

9. Що вам відомо про твір «Слово о полку Ігоревім»? Як у ньому відбилася ідея єдності Русі?

Високий рівень

10. Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.

Прибули Святополк [Ізяславич], і Володимир [Всеволодович], і Давид Ігорович, і Василько Ростиславич, і Давид Святославич, і брат його Олег і зібралися [в городі] Любечі, щоб уладнати мир. І говорили вони один одному, кажучи: «Пощо ми губимо Руськую землю, самі проти себе зваду маючи? А половці землю нашу розносять і раді є, що межи нами війна донині. Відтепер з'єднаємося в одне серце й обережімо Руську землю. Кожен хай держить отчину свою…». І на цім вони цілували хреста: «А якщо відтепер хто на кого встане, то проти  того будем ми всі і чесний хрест».

1)Про які події йде мова в уривку? 2) Які наслідки мали прийняті князями рішення? 3) Чому, на вашу думку, не було втілено в життя прийняті рішення?

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку