Урок на тему:"У пошуках художньої експресії. Фовізм в живописі. Сурреалізм в живописі.

Про матеріал

Матеріал уроку сприяє формуванню ключових компетентностей: вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно виконувати практичне завдання; здійснювати самоконтроль і самооцінку; інформаційної компетентності: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою;

міжпредметної естетичної компетентності: вміння давати естетичну оцінку творам мистецтва; спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення світової культури; вміння цінувати красу, створену митцями.

предметних мистецьких компетентностей: навчити зображати пейзаж, розвивати зображувальні навички, фантазію, уяву, виховувати інтерес до мистецтва.

Перегляд файлу

9 клас

Урок №12

Тема:У пошуках художньої експресії. Фовізм в живописі. Сурреалізм в живописі.

Мета уроку: формування ключових компетентностей: вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно виконувати практичне завдання; здійснювати самоконтроль і самооцінку; інформаційної компетентності: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою;

міжпредметної естетичної компетентності: вміння давати естетичну оцінку творам мистецтва; спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення світової культури; вміння цінувати красу, створену митцями.

предметних мистецьких компетентностей: навчити зображати пейзаж, розвивати зображувальні навички, фантазію, уяву, виховувати інтерес до мистецтва.

Тип уроку: комбінований

Завдання уроку: 1. Визначати характерні ознаки абстракціонізму.

2. Порівнювати твори художників.

                                 3 Художник А. Матісс першим застосував техніку декупажу, вирізуючи з кольорового паперу фігури, з яких склав панно. Створи власну декоративну композицію за мотивами квітки, дерева тощо (кольоровий папір).

Матеріал. Підручник, презентація художніх творів.

Альбоми та зображувальні засоби для учнів.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

·1 Які художні стилі мистецтва ви знаєте?

2. Наведіть приклади експресіоністичних творів у живописі, музиці.

3. Поміркуйте над афоризмами П. Клеє: « Мистецтво не відтворює зриму реальність, воно її творить», «Що жахливіше світ, то абстрактніше мистецтво». Запропонуйте свої міркування щодо цього,

3 Основна частина

 

У той час, як експресіоністи прагнули розбудити глядача гостротою громадянської і психологічної тематики, наблизити його до дійснос­ ті, деякі французькі художники почали надавати кольору абсолют­ ної свободи й декоративності. Відбулося рішуче повернення до чис­ тих кольорів, які своєю первозданністю збурювали почуття глядачів до самих глибин. Восени 1905 р. французькі художники Анрі Матісс (1869-1954), Андре Дерен (1880-1954) та інші виставили в паризькому салоні кар­ тини зі сліпучо-яскравими кольорами й грубими мазками. Виставка спричинила сенсацію. Описуючи враження від робіт, критик жартома зауважив: «відчуття, наче серед диких звірів». Так цей художній на­ прям отримав відповідну назву фовізм. Фовізм близький до експресіонізму у використанні гранично яскравого колориту. Художній манері фовістів властиві емоційність художнього вираження, пронизлива чистота й інтенсивність локальних кольорів, різкі контрасти, гострота ритму, стихійна динамічність мазка. Основні мотиви й колірні поєднання вони брали з природи, але загострювали їх. Митці захоплювалися живописом постімпресіоністів, технікою ди- візіонізму, східним мистецтвом. Проте імпресіонізм, навколо якого ще нещодавно «ламалося стільки списів», поруч із полотнами фовістів ви­ глядав цілком традиційним, навіть реалістичним мистецтвом.

Перегляд кинофильму Анри Матісс та паперові витинки.

Які емоції викликають картини А. Матісса? Як впливає на емоційність сприймання різнобарв’я кольорів і декоративність?

Демонстрація картини»Джаз».

Колорит картин лідера фовістів Анрі Матісса викликав радісне, свят­ кове відчуття. Введення східних мотивів дало змогу художнику навіть перевершити загальні рамки фовізму, хоча прихильником його основних ідей він залишився назавжди. Виразна лінія майстра вражала експресив­ ним лаконізмом. А . Матісс заявляв: «Мистецтво не повинно турбувати і бентежити», «Мистецтво має бути зрозумілим і доступним пересічній людини», «Я просто хочу, щоб втомле­ на людина, дивлячись на мій живопис, отримала відпочинок і спокій». Той, хто вмів зображувати в кожній своїй кар­ тині радість і щастя, мав право так го­ ворити. І йому вдалося зробити це так, як, мабуть, не вдавалося нікому. «Уявити світ таким, яким нам хо­ четься» — під цими словами Андре Дерена могли б підписатися всі фовісти, які змогли відкрити секрети експресії кольору і прагнули до творчого самовираження

 Андре Дерен. Сушка вітрил .с.80

Проаналізуйте композицію та колорит картин. Чому, на вашу думку, характеристика «дикі» прижилася до творчості фовістів?

Робота з підручником с.81Робота в групах.

Знайдіть основні риси сюрреалізму.

Назвіть представників стилю.

Поясніть зміст картин «Сталість часу»,»Невільнічій ринок»,»Таємна вечеря».

Порівняти картини Леонардо да Вінчі  та Сальвадора Далі «Таємна вечеря».

Професійне випробування с.83.

Уявіть себе екскурсоводом і проведіть міні- екскурсію на тему «Жіночі образи: бачення імпресіоніста і фовіста за пода­ними ілюстраціями А. Матісса (зліва) і К. Моне (справа).

Домашнє завдання.

. За бажанням — поцікавтеся детальніше «серійною технікою», її значенням у сучасній музиці. Самостійно прослухайте інструментальні твори компози­ торів нововіденської школи, в яких ця техніка застосовується.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Штовбонько Антоніна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Pokrovskiy Osvita
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Скакун Наталя Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
11554
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку