28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок на тему ,,Уроки спілкування"

Про матеріал
Урок ,на якому розвиток життєвих навичок спілкування набуває практичного значення. Більшу частину роздаткового матеріалу виготовлено учнями власноруч---тим приємніше з цим працювати у подальшому.
Перегляд файлу

Тема: Уроки спілкування (7 клас)

Мета: дати поняття “комунікативне спілкування ” відповідно до віку, навчити прийомам спілкування з незнайомими, знайомими людьми

                           навчати використовувати різноманітні                   прийоми при

вербальному та невербальному спілкуванні розвивати життєві навички  до комунікативного спілкування, впроваджуючи інтерактивні форми роботи.

Тип уроку: навчаючий

Обладнання: плакат “Nosce te ispum!”, роздатковий  матеріал до

дидактичних ігор робочий матеріал учнів – оформлені таблички з власними іменами індикатори настрою, секундомір, калькулятори, магнітофон, музика Kitaro.

ХІД УРОКУ

І. Валеологічна розминка.

Виконуються точковий масаж біологічно-активних точок з метою профілактики застудних захворювань та масаж вушних раковин для підвищення працездатності на уроці.

Визначається рівень настрою на початку уроку: за допомогою “індикаторів” учні демонструють картки, де зображені дитячі обличчя в різних станах настрою (смуток, радість, ). За більшістю однакових “індикаторів” і визначається настрій на уроці. (Можна замінити на стандартні ,,смайлики”)

Але який би настрій – хороший чи поганий – не був у вас, згадайте наше золоте правило: “Посмішка! Постава! Настрій!” Цей примусовий девіз необмінно виводить на оптимістичний рівень.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.     На дошці кріпиться плакат з латинським прислів’ям “Nosce te ispum!”, “Пізнай самого себе!”

Оскільки весь курс основ здоров’я присвячений тому, щоб учні поступово і систематично ішли шляхом самопізнання, на сьогоднішньому уроці відкривається ще одна сторона цього цікавого процесу – пізнання процесів спілкування.

                            -   Що ж розуміють під цим поняттям – “спілкування”?

(побудувати на дошці асоціативний ряд до поняття “спілкування”)

В цій роботі з’ясовується первинне уявлення учнів про предмет спілкування. Учні висловлюють свої припущення, відбирають найбільш вдалі означення терміну, коментують їх та, спільно з вчителем, будують

цей асоціативний ряд.

2.     Практична частина

Відпрацювання поняття “спілкування” за допомогою дидактичних ігор.

-                     На що звертає людина увагу при першому знайомстві? Зовнішній вигляд – обличчя – погляд

                            Ім’я очі           посмішка

Дидактична гра “Ім’я”

В учнів на столах яскраво оформлені таблички з власними іменами. Завдання: підібрати епітети-компліменти до імені товариша, що характеризують його. “Слова повинні починатися з тієї ж букви, що ї ім’я”.

Попередня домашня робота: підготовка матеріалів з теми “Історія мого імені”.

Мета гри: розвиток емпатії, зняття напруги,  можливої неприязні одне до одного.

Один з учнів демонструє табличку з ім’ям, розповідає коротко про значення свого імені.

-         Мене звати Віктор. Моє ім’я означає “переможець”.

Діти підбирають епітети-компліменти:

-         Наш Вітя вірний, веселий, вдумливий, ввічливий.

-         Я – Денис! (дратливий, доброзичливий, дружній, добрий)

-         Я – Тетяна!  Це значить – розпорядниця. (тендітна, терпелива, товариська)

Дидактична гра “Погляд”

Мета: навчитися різним прийомам при невербальному спілкуванні.

-         Яким буває погляд людини?

(жорстоким, теплим, допитливим, злим, добрим і т.д.)

Роздати кожній групі учнів набір карток з фотографіями: обличчя різних людей. Розглянути ці портрети, звертаючи особливу увагу на їх погляд.

Оцінити погляд (що відчуваєте від цього погляду)

(колективне обговорення)

Учні об’єднуються у групи кожного разу довільно т.б. це мобільні групи (не виникає звикання до постійного партнера, кожного разу відбувається налагоджування контактів в новій мобільній групі)

-         Цього разу об’єднаємо клас на групи за порами року.

1   група – діти, що народилися взимку

2   група – весняні діти

3   група – літні діти

4   група – діти осені.

Творче завдання (попередня домашня робота)

Мета: розвиток творчих здібностей учнів, виховання поваги та любові до себе, підвищення самооцінки.

Група ваших товаришів отримала завдання: відвідати загадкову країну Японію, з тим щоб дізнатися секрет стародавньої японської поезії сенкан

-         мистецтва складання японських віршів та написати вірші щодо власних імен.

Принцип складання сенкан (неримований вірш)

-         перший рядок – іменник в називному відмінку

-         другий рядок - три прикметника до цього іменника в називному відмінку

-         третій рядок – три дієслова, що відповідають іменнику з прикметниками

-         четвертий рядок – 3-4 слова (довільні) - п’ятий рядок – синоніми іменника до 1 рядка Тетянка!

 Весела, жвавлива, прекрасна.

Танцює, співає і мріє. Душа дуже щедра. Де ти – Там і свято.

Сергій я!

Кмітливий, розумний, сильний.

Навчаюсь, вивчаю комп’ютер, питаю.

Як швидше зростаю!

Надійність.

Гануся!

Лагідна, старанна, весела.

Допомагає, піклується, не ображається.

Життя мене любить.

Краса.

Гра “Золотий дощ”

Мета: розвивати доброзичливість, вчити щиро висловлювати свої почуття через обмін своєю позитивною енергією.

-         Діти, давайте згадаємо, хто є іменинником у цьому місяці? Виходьте до кола. (виходять Іринка, Олег, Настя). Візьміться за руки. Заплющить очі. Стійте спокійно, радійте – зараз ми скупаємо вас у “золотому дощі” – золотому дощі наших почуттів, нашого доброго ставлення, нашого побажання всім здоров’я, радощів, зростання!

Інші учні стають великим колом і починають тихенько клацати пучками, спочатку повільно, потім швидше, піднімаючи руки вгору стукати легенько кулаками в груди, долонями по колінах, тупотіти, все прискорюючи темп і навпаки, нібито змінюючи силу дощу і нарешті затихаючи.

(працюють вібрації, співзвучні енергетичним полям, що підштовхує весь організм на позитив)

ІІІ. Систематизація знань.

-         Валеологічний висновок (записується в зошиті, на дошці – вивішується схема)

-         Що ж є необхідним при спілкуванні?

-         Музика та поезія нашого імені, погляд, посмішка, вираз обличчя.

IV.   Рефлексія, підсумок уроку.

-         Перевірка роботи короткотривалої пам’яті.

-         Що сьогодні відбувалось на уроці?

-         Що вас здивувало?

-         Що сподобалось на сьогоднішньому уроці?

Що викликало радість?

-         Ваш настрій на уроці (“індикатори настрою”) -         Чого б хотілося ще?

ТЕСТ на роботооздатність (для роботи на наступному уроці за розкладом)

Бланки з розкресленим полем:  

В кожному секторі на протязі 30 секунд олівцем відстукуються крапки, починаючи з 1 до 6 секторів. У кожному з секторів рахується кількість крапок.  Знаходиться середнє арифметичне :

> 30 низький рівень працездатності

30-50 - середній

> 50 - високий

V.      Домашнє завдання.

Написати як можна більше епітетів (компліментів) до імен своїх рідних.

1.    ВМІЙТЕ СЛУХАТИ ОДИН ОДНОГО.

2.    ГОВОРИТЬ ТІЛЬКИ ОДИН.

3.    ПРИТРИМУЙТЕСЬ ОДНІЄЇ ТЕМИ.

4.    ОБМІНЮЙТЕСЬ ДУМКАМИ.

5.    СПРИЯЙТЕ СТВОРЕННЮ ПОЧУТТЯ САМОПОВАГИ.

6.    НЕ ДОПУСКАЙТЕ ЗАСУДЖЕННЯ.

7.    ВИЯВЛЯЙТЕ ПОВАГУ ДО ВСІХ ЧЛЕНІВ ГРУПИ.

pdf
Додано
4 серпня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку