28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

УРОК: Психоактивні речовини і здоров’я людини. Протидія тиску і маніпуляціям. Основи здоров’я 6 клас. (Метод 6 мислячих капелюхів:метод рольової гри та паралельного мислен

Про матеріал
Цей матеріал допоможе сформувати уявлення про згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків, необхідність відмови від пропозиції вживати шкідливі речовини сприяти розвитку вмінню критично мислити, аналізувати та робити висновки щодо існуючих міфів про психоактивні речовини, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: Психоактивні речовини і здоров’я  людини. Протидія тиску і маніпуляціям.  Основи здоров’я  6 клас.

(Метод 6 мислячих капелюхів:метод рольової гри та паралельного мислення.)

           Мета: сформувати уявлення про згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я  підлітків, необхідність відмови від пропозиції вживати шкідливі речовини сприяти розвитку вмінню критично мислити, аналізувати  та робити висновки щодо існуючих міфів про психоактивні речовини, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

           Компетентності: інформаційна, пізнавальна, здоров’язбережувальна, комунікативна, соціальна.

 Обладнання: 6 капелюхів, малюнки, відеофільм « Куріння вбиває», схеми.

 Тип уроку: комбінований.

                                                                Хід уроку

І Організаційний етап.                                                                                                                 

     Коло друзів. Давайте презентуємо себе.                                                                               Назвіть себе і розкажіть чим ви займаєтесь, захоплюєтеся у вільний від навчання час, якщо маєте домашніх улюбленців назвіть їх клички. (називають по колу)                                                                                                       А тепер назвіть шкідливі звички, які ви знаєте?                                                              Порівняйте, як багато у вас захоплень, а як мало шкідливих звичок, але пам’ятайте, що  вони можуть змінити все ваше  життя.

У нас сьогодні  урок незвичний. Ми будемо використовувати 6 капелюхів мислення.

Тому ви поділені на 6 груп. Обговоріть у групах і запишіть на кольорових осінніх листочках ваші очікування, адже ми сьогодні будемо говорити про психоактивні речовини та їх вплив на здоров’я  людини, про що б ви хотіли дізнатися на уроці ?  Якщо вони здійсняться в кінці уроку розташуєте  їх  на дереві очікувань, яке сьогодні   у нас  висить на дошці.

Я очікую від вас сьогодні на уроці взаємоспівпраці, хочу побачити ваше вміння мислити і висловлювати власну думку.

Обговоріть правила роботи в групі( додаток 1  )

 Епіграф уроку:«Здоровому способу життя – «Так!» Шкідливим звичкам – «Ні!»

Основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я людини?

ІІ. Актуалізація опорних знань

  Що заважає вам дивитися телепередачі та цікаві фільми?

  • Які реклами ми з вами чуємо та бачимо щодня частіше за все?                                                                                                   З чим у вас асоціюються   такі  поняття?   ( Робота в групах )

  К – конфлікт                                А – агресія                       Н - небезпека

рУ – йнування                               Л – легковажність           А - актуальність

  Р – рак легенів                              К – «кайф»                       Р - ризик

  І – інфаркт                                    О – огида                          К -конфлікти

  Н – нудота                                     Г – гроші на вітер           О - опіум

  Н – насолода                                 О – оковита                      Т - трясовина ,

  Я – яд                                             Л – лайка                          И -                  

                                                                Ь                                       К – крадіжки

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми сьогодні шукаємо відповіді на основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я  людини?

Надаємо слово дослідникам, які знайшли інформацію для роздумів:

Найпоширенішою шкідливою звичкою серед людей є куріння тютюну. Основну дію на організм людини при курінні справляє нікотин – сильна отрута. За даними ВООЗ, щорічно у світі від хвороб пов’язаних  із курінням помирає 3 млн. осіб. Сьогодні на планеті  курять близько 1, 3 млрд. осіб. За 1 секунду на Землі викурюється 300 000 цигарок. Люди, які викурюють щодня більше 25 цигарок, живуть на 8 років менше, ніж ті, що не курять. Смертельна доза нікотину для людини становить 1мг на 1 кг маси тіла, це 50 – 70 мг для підлітка. Смертельна небезпека загрожує для підлітка, якщо він викурить пів пачки цигарок. Законодавство України забороняє продаж тютюнових виробів  особам, які не досягли 18 років.

          Щорічно від  алкоголізму вмирає 6 млн. осіб. Середня тривалість життя таких людей не перевищує 55- 57 років. Алкоголь – це ворог, що руйнує здоров’я   і призводить  до важких хвороб. Токсична дія алкоголю на дитячий організм у кілька разів сильніша, ніж на організм дорослого. Коли людина п’яна,  то не контролює своїх дій і чинить необдумано, що може призвести до трагічних наслідків.

          Люди роблять необачні вчинки під впливом алкоголю та наркотиків. З  усього населення планети, більше 210 млн. вживають наркотичні речовини, це становить 3% людей на планеті. За даними ВООЗ середній вік початку вживання наркотичних препаратів становить сьогодні 11- 17 років, хоча раніше цей вік становив 15- 17 років. Наркоманія стала основною причиною поширення ВІЛ – інфекції та СНІДу.

     Психоактивні речовини приносять безліч  лих і страждань для родин, є соціальним злом для суспільства.

ІV. Вивчення нового матеріалу.                                                                                                                                  Ми   будемо говорити  про вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я людини. Англійський філософ Томас Пен вважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це – алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.

        Запам’ ятайте! Уже сьогодні ми тримаємо своє майбутнє у власних руках. Лише ми відповідальні за своє  здоров’я. 

Сьогодні  використовуючи 6 капелюхів мислення ми працюємо в групах. Кожна група отримує  своє  завдання. 

Але зараз послухаємо притчу  про старого майстра.

Притча про старого майстра                                                                                                                              Колись давно жив на світі старий мудрий майстер, який славився своїм умінням робити капелюшки, які несли Великий секрет Великого Майстра? Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу і шість різнокольорових капелюхів — білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Сини вирішили поділити між собою капелюшки і вирушили по світу кожний у своєму напрямку. Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на їх долю. Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. З тих пір минуло багато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...

Використовуючи 6 капелюхів мислення ми  навчимося критично мислити та співпрацювати у групах. Тепер з’ясуємо завдання, що стоять перед нами.

Кожна група самостійно обирає колір капелюха.

БІЛИЙ КАПЕЛЮХ (Інформація)

Завдання : розкажіть про психоактивні речовини та їх вплив на здоров’я людини. ЧЕРВОНИЙ КАПЕЛЮХ ( Почуття, інтуїція)

Завдання назвати причини з яких люди не мають шкідливих звичок. Та показати своє ставлення до шкідливих речовин та їх впливу на здоров‘я.

Працюють паралельно:

 ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ( Позитив) - називають міфи.

ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ ( Негатив, недоліки ) - реальність життя.

 Завдання: ознайомимося з найпоширенішими міфами та реальність про вживання психоактивних речовин. Пояснюють у порівнянні.

ЗЕЛЕНИЙ КАПЕЛЮХ ( креативність)

Дом.Завдання                                                                                                                       «Змоделюйте ситуацію відмови від вживання психоактивних речовин.»(Додаток -3 )

СИНІЙ КАПЕЛЮХ ( Контроль, підбиття підсумків)

Завдання: зробити висновки по темі.

Скласти вірш сенкан до слів теми уроку(куріння; наркотик; алкоголізм)( Додаток -4)

Виконати завдання додатку -2.

Чи допомогли капелюхи мислення нам сьогодні дати відповідь на всі запитання, які вас цікавили?

А зараз подивимося на дерево очікувань: чи справдились ваші очікування ?                                                   

 V.Підсумок уроку:

Шкідливі звички   запобігають руйнуванню  здоров’я  чи    руйнують його?

Тому важливо зберегти своє  здоров’я. І від кожного з нас залежить, який шлях  ви оберете. Ви стаєте  більш самостійними та незалежними. Усе більше часу перебуваєте в компаніях однолітків або старших друзів. Можуть виникнути ситуації, коли тобі запропонують закурити цигарку,можливо, навіть з наркотичною травою, випити пива чи вина.  Ти мусиш навчитися казати «Ні!».

Якщо ти погоджуєшся із епіграфом нашого уроку:«Здоровому способу життя – «Так!»  Шкідливим звичкам – «Ні!» доведи своєю позицією:

Я вважаю, що….

Тому, що…

Наприклад, якщо …

Узагальнюючий висновок: тому  в майбутньому я ….     

 Здоров’я – це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров’ю, призводять до хвороб, депресій, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими. Ви маєте протистояти пропозиціям щодо куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин!- Пам’ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір  Будьте здорові!

Сім гріхів не наживай,

 А любов у серці май.

Весело дивися в світ

 І живи багато літ!

Учіть науки, в творчості дерзайте,

Життю радійте і йдіть у світ краси,

Милуйтесь ним крізь крапельки роси!

Краса врятує світ!

А здоровий спосіб життя – врятує нас усіх!

Домашнє завдання: розробити рекламу « Убережи себе від ВІЛ.» та опрацювати &14.

 

ДОДАТКИ

Додаток 1.

Правила роботи в групі:

  1. Обрати керівника, секретаря.
  2. Кожен учасник має можливість висловитися.
  3. Всі учасники поважають думку один одного.
  4. Всі учасники створюють дружню атмосферу.
  5. Всі розмовляють пошепки.
  6. Якщо виникають труднощі звертаються до вчителя.
  7. Уважено слухають того, хто говорить.
  8. Дотримуйтеся відведеного часу для роботи.
  9. Взаємна повага.

 

Додаток  2.

Підрахувати, скільки грошей можна зекономити, якщо вартість викуреної пачки цигарок 30 грн., протягом місяця, року та 3 років? На що можна витратити ці гроші? Ваші пропозиції.

Додаток  3.

Варіанти відповіді на пропозицію прийняти наркотики:

  • Наркомани рано вмирають.
  • Батьки побачать сліди уколу.
  • Я краще куплю собі подарунок.
  • Я знаю, що навіть від одного уколу можна стати наркоманом.
  • Це пахне крадіжками, ув’язненям.
  • Мій знайомий недавно помер від передозування.
  • Кайф проходить, проблеми залишаються.                                                                              Варіанти відповіді на пропозицію випити:
  • Ні! У мене  інші плани.
  • Ні! Якщо я вип’ю, ви будете мати проблеми.
  • Ні!!!! ( Твердо)
  • У мене сьогодні не той настрій.
  •  У мене відповідальні змагання і я до них готуюся.
  • Я приймаю ліки, які не сумісні з  алкоголем.
  • Сьогодні модно бути здоровим.
  • Чому я повинна(повинен) пояснювати, що я не хочу?

Додаток  4.

 Вірш « Сенкан»

  1. Слово яке називає тему.
  2. Опис теми 2 слова. Прикметники.
  3. Виражає дію пов’язану з темою.
  4. Фраза, що виражає ставлення до теми.
  5. Слова  - синонім, що виражає сутність теми.

 

docx
Додано
9 серпня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку